2019-08-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Yxa. Skog. Sjö. Allt så här långt pekar på scouter.

Alternativt bilburen ungdom. AKA raggare.

Rymdkram.
Citera
2019-08-03, 12:32
Medlem
Wajis avatar
Tror snarare att det är två st 16 åringar som cyklar ditt och skall på något sätt campa/sova över. Tar med sig korv och en yxa för fixa ved etc till grillen. Gissar även att de tog med sig sprit och för första gången hade de en fylla.
GM spårar och på fyllan svingar med yxan och dödar polaren. När han börja inse att han har dödat polaren ringer han polisen.
Berusad och inte kan höras så lägger polisen locket på.

Det är min teori i det hela
Citera
2019-08-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Inlopp från havet? Antingen ljuger du eller är inte riktigt klokk i skallen.
Ber om ursäkt, blandade ihop med badet på edsvikens västra sida av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Scouter i 16-18 årsåldern? 🧐

Vilka grabbar i den ålder är med i scouterna, känns ju i så fall som exceptionellt städade ungdomar och då lär väl knappast yxmord ligga nära till hands.

Jag tänker att de som är scouter och 16-18 är såna killar som kan hugga någon med en yxa efter första fyllan och svartsjuka..
Senast redigerad av Berkut 2019-08-03 kl. 13:07.
Citera
2019-08-03, 12:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Yxa. Skog. Sjö. Allt så här långt pekar på scouter.
Citat:
Cyklade till badplats tillsammans före mordet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ns-fore-mordet
Citera
2019-08-03, 12:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Det var även i Sollentuna som en annan ung pojke, en 14-åring, blev knivmördad 2004 för att några invandrare hade planer på att döda en rasist den kvällen och de tog då första bästa svenne, eller viting.

Så här skrev Expressen vid den tiden:

Citat:
...det var bra stämning runt lägerelden, när plötsligt ett större invandrargäng dök upp. – De gav sig dit eftersom det fanns uppgifter om att det skulle finnas 50–60 rasister på Kärleksudden, säger chefsåklagare Krister Petersson. Det var fel, men gänget gick ändå på James Waite – som inte hade något med högerextremism att göra

Tänk vad tider förändras ur journalistsynpunkt.

https://www.expressen.se/nyheter/har...anget-james14/

Just sommarnätter vid sjöscenerier har alltid varit fyllt av bråk, fylla och kaos även bland etniska svenskar men i det här fallet låter det ju som något annat. Just att de cyklat dit tillsammans och inte umgåtts i ett större sammanhang låter bara allmänt märkligt.

Hur är Sollentuna i övrigt, är det fortfarande stökigt eller är det främst på Malmvägen buset hänger?
Senast redigerad av -DaRude- 2019-08-03 kl. 12:49.
Citera
2019-08-03, 12:42
Medlem
Zloths avatar
Förmodar att det är samma typ av GM som i knivdådet i Göteborg.

Blattefierade "eyyy bror" svenskar.

Det är nog inga blattar eller negrer inblandade i detta fall om det nu stämmer att GM och BO cyklade samt att GM larmade.

En yxblatte skulle nog inte ta cykeln och han skulle absolut inte larma.
Citera
2019-08-03, 12:48
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror snarare att det är två st 16 åringar som cyklar ditt och skall på något sätt campa/sova över. Tar med sig korv och en yxa för fixa ved etc till grillen. Gissar även att de tog med sig sprit och för första gången hade de en fylla.
GM spårar och på fyllan svingar med yxan och dödar polaren. När han börja inse att han har dödat polaren ringer han polisen.
Berusad och inte kan höras så lägger polisen locket på.

Det är min teori i det hela

Jag tror du har helt rätt - på pricken. Överlagda yxmord bland 16 åringar kryllar det ju inte av. Givetvis kan de två grälat, varav den ene flippade och greppade yxan. Vem vet, denne kanske har en elakartad personlighetsstörning som, minst sagt blossade upp. Fan vet. Grymt kusligt. GM lär ju inte må något vidare idag - avgrundsdjup ångest om han dessutom är pissbakis. Stackars föräldrar, både BO och GM:s. Fridens.
Citera
2019-08-03, 12:48
Medlem
Vet vi något om själva mordvapnet. Var det en vanlig yxa eller någon svart sak vars enda syfte är att just mörda med?
Citera
2019-08-03, 12:50
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Eftersom det tydligen är riktiga svenskar så kommer det bli smaskiga straff.
Hade det varit en Afgan svan hade han fått skadestånd och semester - han längtade efter sin familj och därför yxade sin polare. Snyft

blir aldrig "smaskiga" straff på så unga
Citera
2019-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Först anges BO med namn samt ålder (myndig) för att sedan ändras till BO utan namn och minderårig. Vart kommer infon om den myndige som BO?

Brukar ju kunna stå lite olika ålder beroende på källa ibland.
Citera
2019-08-03, 12:58
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Luttrad efter de senaste årens våldsamma utvecklingen utgår jag direkt från att detta är blatterelaterat.

Så snart min hornhinna möttes av kodordet "16åring" kopplade åtminstone min hjärna direkt till Afghanistan.

Trots att man pratar om mopedbilar, villaområde osv i tråden gissar jag att detta är helgens flyktingkaos som utspelats i det en gång så sömniga folkhemmet.

Jag är 110% säker på att detta handlar om svenskar.

1. De cyklade.

2. GM larmade.

3. Ett namn finns i tråden (om det nu stämmer).

Svenskar brukar larma när de har gjort någonting dumt. Förmodligen på grund av att de förstår att de har gjort någonting dumt och får därför panik.
Citera
2019-08-03, 13:03
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag är 110% säker på att detta handlar om svenskar.

1. De cyklade.

2. GM larmade.

3. Ett namn finns i tråden (om det nu stämmer).

Svenskar brukar larma när de har gjort någonting dumt. Förmodligen på grund av att de förstår att de har gjort någonting dumt och får därför panik.

Nu ska vi ju inte ge gärningsmannen någon större beröm enkom för att han larmade polisen.
Finns flera skäl till att han gjorde det, ett kan vara att han visste han ändå skulle åka dit eftersom det finns vittnen som kände till att han och BO var ensamma den kvällen, och att det kan vara till hans fördel vid rättegång om han inte försvårar utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in