2019-08-03, 00:12
Medlem
Maximus2020s avatar
Kommunen avråder från bad sedan ett par dagar..
Borde vara ganska lite vuxna i området....

https://www.sollentuna.se/sv/nyheter...vid-rosjobadet
Citera
2019-08-03, 00:12
Medlem
JackSm1ths avatar
Om ni inte vet var Edsberg i Sollentuna ligger eller vad det är för området kan jag berätta att det är ett rätt stökigt område numera, det var lugnare för 10 år sedan. Det har faktiskt bränts bilar där. Just Rösjöbadet ligger dock lite närmare Kärrdal än Edsberg och där finns en ganska fin campingplats.

Rösjöbadet har förekommit tidigare här på Flashback och är väl mest känt för att den så kallade Södermannen (eller Hagamannen) greps där för några år sedan.

Södermannen, 1982 alias Hagamannen, 1971 - 1973 (John Svahlstedt)
Citera
2019-08-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Ska ju väldigt mycket till att man överlever kraftigt våld med yxa mot huvudet. Inget sagt ännu men man kan ju tyvärr utgå från att killen dog.
Ja - 'livlös' kan väl inte betyda annat än död....
https://www.expressen.se/nyheter/poj...a-skallskador/
Citera
2019-08-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Vad vet Flashback om Rösjöbadet? Är det ett känt tillhåll för kriminella, eller en sommarcamping som normalt frekventeras av semesterlediga familjer?
Det har varit ett gäng åretruntcampare där som varit grovt kriminella. tror campingen försökt städa upp lite bland klientelet. Som kuriosa så bodde Sollentunas största langare av allt du behövde där, han är sen några år tillbaka död så vi behöver inte nämna hans namn .
Citera
2019-08-03, 00:18
Medlem
Parasomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agyxqpz0
Jag brukar vara vid rösjön ganska ofta, bor i Sollentuna.

Skulle inte säga att det är ett känt tillhåll för kriminella, det ligger i ett ganska lugnt område (Sjöberg) men Edsberg ligger bara 5-7 min ifrån med buss, det området är kaos. Med på polisens utsatta områden. Rösjöbadet har en camping som är hyfsat populär och familjer brukar bada där ofta men på kvällen så kan det vara lite skumma typer.

Håller med. Nära (även gångavstånd) till edsberg, utsatt område med mycket kriminella unga och äldre killar som härjar runt. Själva rösjöbadet kan väl va trevligt under dagtid en varm sommardag, men blir mindre och mindre svenskar där för varje sommar vad jag har märkt.

Tycker detta låter som om dom kände varandra , eftersom gm själv fick panik och ringde och angav sig själv. Troligtvis drogpåverkade
Citera
2019-08-03, 00:28
Medlem
Europes avatar
Undrar vad som kan ligga bakom. Jag antar att det var GM som ringde polisen, så det låter ju inte direkt som en uppgörelse mellan gängkriminella.
Citera
2019-08-03, 00:29
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Mordförsök i Stockholm 2019-08-02

/ Moderator
Citera
2019-08-03, 00:31
Medlem
EnGodForlorares avatar
Fredag och fint väder. Antagligen ett gäng som skulle grilla och supa till lite. Blev några bärs för mycket och någon skulle ge igen för gamla oförrätter med närmast tillgängliga vapen.
Citera
2019-08-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Är detta verkligt ens? Den ena galenskapen överträffar den andra. - Vem tar med sig en yxa till ett bad?

Jag brukar ha med mig en yxa när jag är och fiskar, har med den för att göra klykor till spöhållare bl.a.
Gissar på att det inte handlar om en fiskare här men helt omöjligt är det inte.
Citera
2019-08-03, 00:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Var framkommer att BO är avliden? Sitter med långsam uppkoppling på avlägsen semesterort så tacksam för svar. Rubriken ändrades till yxmördad.
Citera
2019-08-03, 00:35
Medlem
Jo känns som detta handlar om lokala ungdomar som kommit ihop sig om ngt. Verkar även som skett inom samma bekantskapskrets och GM var känd iom att denna angett sig själv. Ungdomar från hela kommunen brukade åka dit och festa.
Får lite Flashbacks av mordet på James Waits för ca 15 år sen.
Citera
2019-08-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var framkommer att BO är avliden? Sitter med långsam uppkoppling på avlägsen semesterort så tacksam för svar. Rubriken ändrades till yxmördad.

Förstår inte heller. Ingen mediakanal har ju rapporterat att BO är död.

Är det Expressens rubrik "livslös" som fått folk att tro detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in