2019-08-03, 11:27
Medlem
anmälde sig GM självmant? Svensk heder kanske.
Citera
2019-08-03, 11:30
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Har alltid med mig en liten yxa när jag ska grilla och det är en gång i veckan vår vinter höst. Det är ett självklart sätt att spänta ved och få eld. Mitt i sommaren inte lika viktigt då veden ofta är snustorr.
Skulle kaosblattar komma och bråka har man ett bättre vapen än kniv och dessutom omfattas den inte av knivlagen. Varför är det så svårt att förstå?

Har varit på kullen där gärningen begicks och det är 500 meter från sjön och ingen plats man grillar på. Undanskymt och är man inte ute efter geocachen som ligger där uppe så är man där för att göra upp. Man kan på goda grunder anta att det är det senare och att yxan i det här fallet var med som vapen. Helikoptern hade i varje fall en bra landningsplats.
Varför skulle det vara svårt att förstå för mig? Citerar du fel nu?
Citera
2019-08-03, 11:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja. så verkar det vara, men jag förstår inte varför GM hade en yxa med sig? Scouter eller varför har man en yxa med sig annars?

Eller att han ville hugga ihjäl någon.

Kan ju också vara att det inte var hans yxa.
Citera
2019-08-03, 11:35
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okidok
Jag brukar tex hugga ved med min yxa när jag ska elda. Vad använder du yxa till?

#welcometoreality
Du är inte 16 eller hur 🤔
Citera
2019-08-03, 11:44
Medlem
fernebos avatar
AB uppger att pojkarna hade cyklat dit tillsammans:

Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter ska de tidigare under kvällen ha cyklat tillsammans till en badsjö.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ns-fore-mordet
Citera
2019-08-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
anmälde sig GM självmant? Svensk heder kanske.
Svensk heder? Snarare afghansk heder för att slippa utvisningsbeslutet. Det är ju inte första gången precis
Citera
2019-08-03, 11:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
AB uppger att pojkarna hade cyklat dit tillsammans:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ns-fore-mordet
Om nu yxan var med då, märker man inte som tilltänkt offer ngt lurt e på g?

Inte fan hade jag cyklat o fiskat med polare som skulle plötsligt ha yxa med sig..BIG NO, eller vad dom nu skulle göra.
Citera
2019-08-03, 11:51
Medlem
Luttrad efter de senaste årens våldsamma utvecklingen utgår jag direkt från att detta är blatterelaterat.

Så snart min hornhinna möttes av kodordet "16åring" kopplade åtminstone min hjärna direkt till Afghanistan.

Trots att man pratar om mopedbilar, villaområde osv i tråden gissar jag att detta är helgens flyktingkaos som utspelats i det en gång så sömniga folkhemmet.
Citera
2019-08-03, 11:52
Medlem
Fy fan. Mänskligheten har då inte utvecklats mycket sen vikingatiden. Stackars kille 🤕
Citera
2019-08-03, 11:52
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja. så verkar det vara, men jag förstår inte varför GM hade en yxa med sig? Scouter eller varför har man en yxa med sig annars?
Hur vet du att de hade med sig yxan?
Citera
2019-08-03, 11:54
Medlem
Skvistens avatar
Kan det vara ett bögmöte som spårat ur?
Citera
2019-08-03, 11:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Om nu yxan var med då, märker man inte som tilltänkt offer ngt lurt e på g?

Inte fan hade jag cyklat o fiskat med polare som skulle plötsligt ha yxa med sig..BIG NO, eller vad dom nu skulle göra.

Campa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in