2019-08-02, 16:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns ingen som kan fixa den produktionen som krävs och Kina ger USA i export.
Det är en utopisk tanke som aldrig komerm ske, och sker den så kommer det kosta rejält för den vanliga Amerikanen i ökade kostnader.
Och framför allt inte varor som räcker till.

Så denna idé hoppas jag verkligen man gör, för den är ju så bra

Vi har nog mer problem med såna som dig, som menar på trumpen alltid har rätt och även när han har fel.
På tal om trumphaters då.

Varför svara du på det jag skriver till andra? Du är som en finne i röven...

Dina kunskaper kan liknas vid en insekts, och din läsförståelse är på samma nivå.
Citera
2019-08-02, 17:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Varför svara du på det jag skriver till andra? Du är som en finne i röven...

Dina kunskaper kan liknas vid en insekts, och din läsförståelse är på samma nivå.
Och vad är det i det jag citerade som jag inte svarade på då, och som har relevans?

För slutar man köpa ifrån Kina, så vet vi redan ingen produktion existerar som kan ens i närheten uppfylla kraven som man har.
Citera
2019-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Det finns ingen som kan fixa den produktionen som krävs och Kina ger USA i export.

Jodå.

Citat:
Det är en utopisk tanke som aldrig komerm ske, och sker den så kommer det kosta rejält för den vanliga Amerikanen i ökade kostnader.

Nejdå.

Citat:
Och framför allt inte varor som räcker till.

Omöjligt att tolka denna mening.

Citat:
Så denna idé hoppas jag verkligen man gör, för den är ju så bra

Jaha?

Citat:
Vi har nog mer problem med såna som dig, som menar på trumpen alltid har rätt och även när han har fel.
På tal om trumphaters då.
Nja, problemet är svagbegåvade medborgare som tror på konspirationsteorier som sprids, typ RUSSIA!!!. Ni som är så lättlurade innebär en riktig fara för samhället.
Citera
2019-08-02, 17:27
Medlem
Citat:
Och vad är det i det jag citerade som jag inte svarade på då, och som har relevans?

För slutar man köpa ifrån Kina, så vet vi redan ingen produktion existerar som kan ens i närheten uppfylla kraven som man har.

Nej, det är bara du som tror det. Du har visat att du inte har någon trovärdighet i sådana här frågor.
Citera
2019-08-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Såg någon artikel där det påstods att vitvaror ökat i pris med ca 12%. Nu stod tydligen skor på listan över nästa produkt där man kommer höja priserna en del.
Bara dessa saker gjorde en 500 dollar mer för medeljänkarn per år.

Du är hjärndöd på riktigt. Om dina fantasier hade stämt så hade en prishöjning på 12% som lett till en genomsnittlig höjning av amerikanernas kostnad för vitvaror per år med 500 dollar inneburit att genomsnittamerikanen lagt 4000 dollar(nästan 40 000 sek)per år på vitvaror.
Citera
2019-08-02, 19:58
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=tDCGH8GQd7g

Trump ska uttala sig snart om handeln med EU
Citera
2019-08-02, 20:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.youtube.com/watch?v=tDCGH8GQd7g

Trump ska uttala sig snart om handeln med EU

Jag gissar på att Frankrikes vin blir tullbelagt.
man skulle kanske tänkt sig lite för innan man satte åt Google och andra?
Citera
2019-08-02, 20:15
Medlem
Citat:
Jag gissar på att Frankrikes vin blir tullbelagt.
man skulle kanske tänkt sig lite för innan man satte åt Google och andra?

Verkar ha fått fram ett handelsavtal gällande amerikanskt kött och dess försäljning jämte EU, det han börjat med nu iaf
Citera
2019-08-03, 09:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jodå.

Nejdå.

Omöjligt att tolka denna mening.

Jaha?

Nja, problemet är svagbegåvade medborgare som tror på konspirationsteorier som sprids, typ RUSSIA!!!. Ni som är så lättlurade innebär en riktig fara för samhället.
Vi har bara ditt ord på detta, men vart ska denna produktion komma ifrån menar du och om USA i tarifferna sätter stopp på import ifrån Kina.
Svaret är INGENSTANS idag, och skulle innebära enormt ökade kostnader för konsument.
SÅ vi håller tummarna för trumpen gör detta, för det skulle sitta bar med folket och sin bas som är fattiga och aldrig skulle klara sig utan dessa billiga produkter ifrån Kina.

Men svarar man jodå på en så stor fråga, så vet man redan att man har fel.
Men frågan är varför du inte fattade att alla skulle så enkelt se detta, det är en gåta.
Men gissar på det har med agenda och göra som vanligt, för då brukar logik försvinna.

Lite humor har du i alla fall, och när du tror att varorna ska räka till för Amerikanerna om Kina inte får importera mer.
Citat:
Inte ens som lyteskomik är dina inlägg underhållande längre...
Du glömde berätta vad jag inte svarade på, menar du var så upprörd detta inte skedde.
Och sen när jag frågar så har du inget svar på vad jag inte svarade på.
Detta faktum betyder att jag svarade på allt, och att du nu är sur på detta
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du är hjärndöd på riktigt. Om dina fantasier hade stämt så hade en prishöjning på 12% som lett till en genomsnittlig höjning av amerikanernas kostnad för vitvaror per år med 500 dollar inneburit att genomsnittamerikanen lagt 4000 dollar(nästan 40 000 sek)per år på vitvaror.
Nä, det är du som säger.
Läs om läs rätt, så kan du också se vad som han sa och vad strafftullar och tariffer gör det dyrare för Amerikanen och helt utan anledning också.
Citera
2019-08-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Äntligen kom det! Ett hårt slag emot utländsk industri och hårt slag emot etablisimanget och övriga globalister - handelskrig! Låt globalismen straffas!

Stål och aluminium får höjda strafftullar. Sverige påverkas ja - bra! Lika bra att vi gör något av vårt stål istället för att sälja iväg det. Kolla på japan. Japan utnyttjar sina naturresurser väldigt effektivt. Varför kan inte vi göra det?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-s-president-donald-trump-handelskrig-ar-bra

Så vad tycker ni?
Jag tycker det låter precis som MAGA ska låta

Tack Trump! Du är en frälsare!

Märkligt att Trump inte hyllas från miljörörelsen.

Skyhöga tullar måste vara bra för klimatet.
Citera
2019-08-03, 11:00
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Du skall nog läsa en grundkurs i ekonomi och så en i nationalekonomi innan du sätter igång.
Eller kanske börja om från årskurs 1
Citera
2019-08-03, 11:05
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Där finns inga alternativ?? du räknar som en 8-åring.

Konsumenterna kan ändra sitt beteende, köpa mindre slit och släng, köpa mer kvalitet, sklit från Kina som gär sönder efter 3 år kanske inte är den bästa investeringen.

Det är Kina som är i underläge i denna handelskonflikt, den som bor utanför Kina och anser att man bara ska fortsätta som hittills är ju en jubelidiot av rang....

Trumphaters är ju helt klart bland de dummaste individer jag nånsin skådat.

Så klart det finns alternativ.
Man kan från början köpa dyrare amerikansktillverkat. Som till stor del är tillverkat av importerat råmaterial. Som till delar idag kommer från Kina. Som då kan vara belagt med 25% tull. Som skall tillverkas i US med löner som är klart högre. Som i slutändan ökar priset på produkterna fast de är tillverkade i US.

Innan du lägger ut dynga kanske du skall fungera på hur den internationella produktionen och handeln ser ut idag.
Vet att Trumps lydhundar tror att allt kan tillverkas i US med enbart amerikansk råvara och att priset kommer vara detsamma.
Trump för en kommunistpolitik där staten skall styra och bestämma. Snart skall du se att han också inför maxpriser på produkter. Och kanske han kvoterar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in