2019-08-02, 18:01
Medlem
"Hon pekar på de olika hålen i 19-åringens berättelse.
– Han har uppenbara svårigheter att förklara händelseförloppet. Om han inte ens är ärlig om det som syns på film, varför skulle han då vara det med det som inte syns? Jag vill påstå att målsäganden ljuger, säger Carla Pantzar.
Då ler 19-åringen stort."

Kan åklagaren inte bara förstå att Mustafa ljuger?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Jaha då är det bara för dig att länka fram dessa misstänkt våldsfyllda videoklipp.

De har länkats tidigare där han har varit aggresiv i London osv
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jag kan använda precis allt jag kan och kalla det för självförsvar, men det blir ta mig fan inte mer rätt för det.
Men visst killen var ju afghan och då är väl allt tillåtet från din horisont ???

Javisst.
Mustafa anföll ju Rocky i ryggen när han jagade Dawood-som i sin tur hade attackerat livvakten Tim, detta finns det fotobevis på somTMZ inte publicerade men som polisen hittade i brudens mobil.
Så både kastet och sen blockeringen av Mustafas arm med fot + 1 knytnäve är helt o.k.

Det är dansen runt pelaren med skakig video efteråt som ingen jävel fått fason på, men Mustafa dammade rakt in i skyltfönstret där när han snubblade och fönsterbleck kan vara jävligt vassa, men det har inte tagits upp alls så då får det läggas ner.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Carla Pantzar går ut hårdast mot afghanens trovärdighet.

Citat:
< 1 minMattias Knutson - EXPRESSEN
Hon pekar på de olika hålen i 19-åringens berättelse.
– Han har uppenbara svårigheter att förklara händelseförloppet. Om han inte ens är ärlig om det som syns på film, varför skulle han då vara det med det som inte syns? Jag vill påstå att målsäganden ljuger, säger Carla Pantzar.
Då ler 19-åringen stort.

2 minMattias Knutson - EXPRESSEN
Carla Pantzar menar att det är orimligt att hennes klient gick in på den lilla sidogatan för att bråka.

3 minMattias Knutson - EXPRESSEN
– 19-åringens heder är viktig för honom. När (19-åringen) blir kränkt så blir det bråk. Det har hänt förr med honom, säger Carla Pantzar.
Då ler 19-åringen stort.
Senast redigerad av Passepartout 2019-08-02 kl. 18:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han varit drivande = BO = afghanen ...

Är det för övrigt någon annan som begärt skadestånd i målet och som du skulle kunna förväxla det med?
Mer att du kallade de "gängstryk" när de handlar om självförsvar efter trakasserats av påtände afghanen under flera minuter, varför försvarar du honom så hårt?
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Nån kan väl säga till pajasen strömberg att inte sitta o grimasera respektlöst?
Citera
2019-08-02, 18:02
Medlem
Alltså, nu är det tredje gången efter lunch det rapporteras om att afghanen ler, och nu "ler han stort".

Hur f*n går det ihop med att han, enligt hvb-killen, är så traumatiserad och mår så otroligt dåligt?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Carla Pantzar går ut hårdast mot afghanens trovärdighet.

Det var då fan på tiden att någon lyfte bladet ur mun (heter det så?) Skitsamma du fattar
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997

Nyss var han rädd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"– Jag menar att hans berättelse är ett alternativt scenario. Jag tror snarare att målsäganden blev kränkt när livvakten lyfte bort honom. När han blir kränkt agerar han. Det har han gjort även tidigare i sitt liv, säger Carla Pantzar."

Haha jag gillar henne. Rakt på tal där om både heder och målsägandens brottshistorik. Bra!

Vilket MÅ även sagt i förhör enligt FUP. Han kände sig kränkt och ville ha upprättelse för att vakten lyft bort honom.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997

Nyss var han rädd?
Citera
2019-08-02, 18:03
Medlem
Citat:
Carla Pantzar börjar med att sammanfatta det skeende som målsäganden och hans vän beskrivit, som hon menar inte stämmer. Hon säger sedan att målsägandens heder är viktig för honom, och att hans berättelse inte erbjuder något motiv till varför de tilltalade skulle ge sig på honom.

Citat:
Pantzars slutanförande tycks gå ut på att den 19-årige målsägandens historia är helt osann.
- Jag tänker för ovanlighetens skull sträcka mig så långt som att säga att han ljuger, säger hon.

Citat:
19-åringen ler och skakar på huvudet åt advokat Pantzars ord.

Målsägarbiträde Magnus Strömberg grimaserar - också han skakar på huvudet.
Såja! Sanningen svider va era jävla svin. Hon är vass denna Pantzar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in