2019-08-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, jag läste ett inlägg och tog informationen därifrån.

Personligen anser jag att han själv varit så drivande i situationen så att han inte skall ha något skadestånd alls. Däremot bör svensk rätt avkunna en dom om misshandel eftersom man annars sänder ut signalen att gängstryk är okej.

drivande? de har ju undvikit bråk hela tiden, varför skyddar du afghanen?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Även om de i ett skede kan tänkas ha rätt att utöva nödvärn så täcker inte det hela misshandeln.

Jag såg då ingen misshandel. Såg en livvakt som gjorde sitt jobb och resten av gänget som försökte utöva nödvärn. Det var en hotfull situationen där en kniv kunde ha dragits, då har man rätt att utöva nödvärn. När dessutom det kom fram i efterhand att Afghanen åkt dit för grov misshandel, och narkotikabrott. Så kan man inte tolka det annat än att det är bråkig ligist, som är oberäknelig. Värsta sorten för Poliser att hantera exempelvis. Så man gjorde helt rätt i att lösa situationen så fort som möjligt, innan det kunde gå mycket värre.
Senast redigerad av henkess 2019-08-02 kl. 17:06.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
skulle drogtestat afghanen, asap rocky och livvakten säger att han verkade helt galen vilket videon visar också.
afghanen är smal har en Xtra Small tröja på sig och väger typ 60-65 kg och försöker spöa en livvakt på typ 185kg och har varit med om riktiga slagsmål hela sitt liv.
Släpp Rocky för fan alltså.

Det är ju rätt komiskt faktiskt när han bröstar upp sig mot livvakten och säger "kom igen".
Citera
2019-08-02, 17:04
Medlem
Citat:
Jag personligen tror att han kände igen ASAP och att hela situationen handlade om att han trodde sig kunna begära ett miljonskadestånd om de behandlade honom illa.
Det gör fortfarande inte misshandeln okej.

Jag tror du överskattar hans intelligens samt förmåga att planera för framtiden med några tusen procent. Om det verkligen förhåller sig så, så har han ju skiftat mellan dåre och geni om vartannat.
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
"Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna."

Får han verkligen insinuera sånt här?

Konceptförhör eller frågor och svar?
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Afghan2 har medgett att han var påtänd och flera vittnen har även bedömt att MÄ var det.

Min bedömning är att R&co inte ville slå där det vistades mkt folk,. Men att det däremot kändes bättre för R&Co att slå där det var mer folktomt.
Citera
2019-08-02, 17:05
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De har sagt att de uppfattade det som att BO hade kniv? Har de motiverat varför de uppfattade det så?

De har sagt väldigt lite -- om ens något? -- om just knivar. Det är denna tråd som hakat upp sig på det.
Citera
2019-08-02, 17:05
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Min bedömning är att R&co inte ville slå där det vistades mkt folk,. Men att det däremot kändes bättre för R&Co att slå där det var mer folktomt.

Förvrid inte sanningen. Man lämnade livvakten efter som hela tiden gick bort med dom för att hålla gänget på avstånd.
Citera
2019-08-02, 17:06
Medlem
Hazizas avatar
Är åklagaren en MENA/PK älskare eller vad ni helvete händer?
Läste precis att åklagaren yrkar på 6 månaders fängelse, inte ens våldtäktsmän i dagens Sverige får det?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
drivande? de har ju undvikit bråk hela tiden, varför skyddar du afghanen?
Han varit drivande = BO = afghanen ...

Är det för övrigt någon annan som begärt skadestånd i målet och som du skulle kunna förväxla det med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Amerikanerna gjorde en korrekt samlad bedömning av hotbilden utan vetskapen om afghanens domar.

Däremot är afghanens domar i högsta grad väsentliga i den här diskussionen, där svennebananer som aldrig varit i ett gatubråk verkar ha svårt att tro att drogpåverkade afghaner kan ha kniv på sig.
Japp, de dessutom in i det sista väntade med att slå honom. Jag hade nog slagit något tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Daniel Sunesson var även samma åklagare mot en annan afghan som högg en polis Ted Eriksson i halsen med kniv på Södermalm (mordförsök mot polis), som fick straffrabatt pga "sin ålder". ( 5år + utvisning)

Grejen där var att många poliser hotade med att säga upp sig pga Sunessons agerande. Värst var att man kunde överklaga till HD iom att man fick fram den riktiga åldern, vilket dock Sunesson vägrade göra, så istället för 10 år fick afghanen 5 år + livstids utvisning.

https://nyheteridag.se/ensamkommande-afghanen-muhammad-hussaini-far-straffrabatt-for-knivattacken-pa-polisen-ted-eriksson/

Hoppas att utländska medier synar Sunesson i sömmarna.
Samma gäller Per Lennerbrant, detta är hans sista mål innan han blir J.O, båda dessa muppar har visat sig vara extremt politiska till favör för afghaner i olika brottsmål.

Intressant. Regeringen och Lööf står bakom. Hazarerna skyddas och stöttas till varje pris. Det har sett likadant ut under hela den här processen med utredningen och rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in