Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Kan man blanda subutex med lorazepam och i så fall i vilka doser är det säkert?
Vet att det inte är den snällaste kombon att köra men jag hittar aldrig om hur mycket är för mycket när det kommer till benzo och opiater? Alla pratar mest om andningsdepression och fylla lungorna med spya och allt, men dom nämner aldrig i vilka mängder dom tagit?
Har redan tagit subutex idag men vill gärna ta en lorazepam för att minska riskerna för kramp och vara lugn. Har tagit 0,3 mg subutex och tänkte slänga i mig en 2,5mg lorazepam, det kan väl ändå inte vara någon fara mitt på dagen eller? Kan tänka mig om man tar sån kombo innan läggdags det är fler risker för att inte vakna igen men nu mitt på dagen?
Går inte svara på den frågan bara sådär, beror på din tolerans, hur känslig du är mot dessa preparat etc. Men 0,3mg sub och 2,5mg lorazepam är safe enligt mig.
Sedan orskakar ej sub kramp eller EP-anfall på samma sätt som tramadol t.ex., om det är det du menar. Och i vilket fall som helst, bara för att du har intagit lorazepam betyder det inte att du är immun mot krampanfall. Ända sättet det kan hjälpa är om du får lorazepam IV under ett pågående anfall.