2019-08-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazio
Hur kunde det bli rättegång så snabbt? En vanlig skattebetalande svensk måste ju alltid vänta månader om inte mer.

På grund av att häktningstiden. Går alltid snabbare då.
Citera
2019-08-02, 15:06
Medlem
Åklagaren säger:
– Anledningen att jag påstår att alla gjorde detta i samförstånd är att det inte går att säga exakt vad alla har gjort på egen hand.
Men vad fan är detta för argument
Citera
2019-08-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Åklagaren säger:
– Anledningen att jag påstår att alla gjorde detta i samförstånd är att det inte går att säga exakt vad alla har gjort på egen hand.
D'uh!

Om man inte kan utreda vem som gjort vad, så blir det ju ingen fällande dom. Han kan ju inte fälla alla för "kast med liten Afghan (mindre grovt brott)" och hävda "samförstånd". Vilken dåre.
– Därutöver ska Rakim Mayers svara för sitt kast, och det gör han ensam.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Nödvärnsrätten är verkligen skriven av personer som aldrig varit i bråk.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Lite annan dignitet på att skjuta snutar med automatvapen, väl?

Samma fråga. Brottets rubricering spelar ingen roll.
Citera
2019-08-02, 15:08
Medlem
"Åklagaren menar att de två vittnena utan koppling till någon i målet är de viktigaste. Han börjar med det ena:
– Hon hör glas krossas, men kan inte säga vem. Tidigare i polisförhör har hon sagt att det krossades över ryggen på någon. Hon ser inget våld mot säkerhetsvakten innan att målsäganden kastas iväg. Hon måste ha sett det, eftersom hon stod bredvid, säger åklagaren."

Det är just de som får mig att tveka på livvaktens story.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Åklagaren går igenom vittnesmålen för de två kvinnor som förhördes tidigare i dag. Han påpekar att det är två oberoende vittnen, även om de "säkert är fans av ASAP Rocky".

Ja det där känns ju som en seriös slutplädering.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Suneson går på defensiven, damage control, det är så dax nu det skulle du tänkt på lite tidigare:
"- Till och med jag kan ha synpunkter på att han inte ger sig, att han fortsätter följa efter. Men jag har svårt att se hur det påverkar hans trovärdighet."
Ha Ha Ha - Att använda ett benzoknaprande orientaliskt haveri till människa som huvudvittne är något han kommer bli pikad för under lång tid... Ha Ha.

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är sannerligen provocerande att afghanerna ens är här och ska belasta oss skattebetalare ännu mer på grund av deras ohyfs och oförmåga att bete sig som vanligt folk. Det är faktiskt absurt att Sverige kör på stora trumman och bekostar försvaret för kriminella rövare som gång på gång återfaller i brott och som inte har någon rätt att vara här från första början. Snacka om att de måste skratta gott när skadeståndet kommer dessutom.

De vet att de inte bara har carte blanche och immunitet mot påföljder (detta vet vi eftersom samtliga afghaner döms milt och ständigt släpps ut igen), de blir försörjda även när det uppdagas att de ljugit sig till sina uppehållstillstånd. Det finns inga risker för en afghan i det cuckade och lamslagna Sverige så man får väl vara glad att de fick lite stryk åtminstone.

När rättegången är klar kommer de att fortsätta kniva ner svenskar och råna pensionärer, snatta, sexuellt ofreda och hitta på annat bus som de tycker är skojigt. De kommer aldrig att stoppas och ingen kommer att sätta dit dem.

Jag hoppas verkligen att Rocky frias men jag gissar att det blir en till målsägandes fördel rättslig påföljd av normalgraden. Det är i sig ingen big deal för den tilltalade men principiellt är det en skam för Sverige att så mycket fokus läggs på detta obetydliga fall.

Bara det att kändisar på genomresa blir angripna av afghanska rövare som tror att de styr och ställer i ett land de inte har någon som helst relation till är en tidigare groteskt overklig men dessvärre numera sann skildring av det nya Sverige.

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2019-08-02, 15:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Samma fråga. Brottets rubricering spelar ingen roll.

Jag tycker åklagaren är ute på tunn is. Men vi får se vad han pläderar för.
Citera
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är inte relevant även om de är sjuka individer. De kan ha utfört 4 våldtäkter 10 minuter innan men det är inte relaterat till misshandeln.

Angående att afghanerna inte hade kniv kan nog ha göra med att han var väl ute för att hämta ett pass? Kanske inte så lämpligt att ta med sig kniven till polisstationen och lämnade sånt hemma.

Det har relevans eftersom tjejerna upplyste Asap om det och därmed stärkte intrycket av obalanserad, gränslösa knarkare som var farliga.

Passet påstås ska hämtas hos hans gode man. Hans kompis vet uppfnbarligen inget om detta. Troligen lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Brottet är inte så grovt. Även om han smiter så kan han dömas i sin frånvaro.

Häktningen är redan ett betydligt hårdare straff än vad man kan förväntas blir påföljden av brottet

Don’t do the crime...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in