2019-08-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ena gruppen har ungefär samma trovärdighet som den andra.

Externa vittnen som tjejerna är mer pålitliga där historierna skiljer sig.

Nej, efter domstolsförhandlingen kan inte sägas att de har samma trovärdighet.

Målsäganden samt dennes kompis har lämnat berättelser i domstolen som inte överensstämmer med övrig bevisning. De har svarat undvikande på vissa frågor och en av dem medger att han var påverkad av Benzo vid händelsen. De har också överdrivit vissa skeenden av händelsen (slagen i huvudet med flaska som inte lämnat något spår på huvud/hår?). Målsäganden har dessutom framställt ett rejält upptrissat skadeståndsyrkande samt gör gällande att han (som upprepade gånger blivit fälld för egen brottslighet) ska ha tagit OERHÖRT illa vid sig av händelsen med ASAP. Sammantaget har målsäganden + hans kompis inte gett ett sympatiskt och trovärdigt intryck.

ASAP och de andra däremot har (av vad som framkommit i rapporteringen) varit lågmälda samt respektfulla mot rätten, och lämnat berättelser som vad jag kan bedöma går inte går att motbevisa.

Det är möjligt att ASAP blir fälld för det han medgivit att han gjort vid tillfället, men målsägandens egna uppgifter är inte åklagarens starka kort.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Rocky & co står på dom svarta, gula och rödas sida framför allt.
Finns egentligen inget som mig veterligen pekar på ngt annat ?
Att han som uppväxt i ngt som nästintill kan ses som kulturblandningens moder gör säkert sitt till.

ASAP är inte populär bland radikala svarta grupper eftersom han har tagit avstånd från Black Lives Matter. "ALL lives matter" är ASAPs inställning - precis som Kanye West.
Citera
Medlem
Pazios avatar
Hur kunde det bli rättegång så snabbt? En vanlig skattebetalande svensk måste ju alltid vänta månader om inte mer.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar

Åklagaren säger:
– Anledningen att jag påstår att alla gjorde detta i samförstånd är att det inte går att säga exakt vad alla har gjort på egen hand.
D'uh!

Om man inte kan utreda vem som gjort vad, så blir det ju ingen fällande dom. Han kan ju inte fälla alla för "kast med liten Afghan (mindre grovt brott)" och hävda "samförstånd". Vilken dåre.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-02 kl. 15:05.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
'
refugees welcome, kanske!
LOL, jag dör!
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Det verkar som det har ordnats med bostad för alla tre tilltalade i Sverige om samhällstjänst skulle bli aktuellt.

Dom måste skämta, skulle Rocky göra samhällstjänst i Sverige?
Soppa gatorna i Skärholmen då eller?
Dags för Trump att frita honom, detta är ju fan pinsamt, man skäms att vara svensk.

Bostad för en superkändis med många miljoner känns inte jättesvårt att hitta.
Citera
2019-08-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, så vi lämnar ut utländska medborgare som eftersöks av USA - vi lämnar inte ut svenska medborgare till USA.

Läs utlämningsavtalet!
Citera
2019-08-02, 15:04
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Tvärtom. Det räcker med överklagande. Misshandel tas upp utan prövningstillstånd.
Kanske inte helt otroligt att "BO" väljer att överklaga för att sedan erbjuda Rocky att dra tillbaka anmälan i utbyte mot en summa pengar under bordet?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazio
Hur kunde det bli rättegång så snabbt? En vanlig skattebetalande svensk måste ju alltid vänta månader om inte mer.

För att en kändis är mer värd än en svensk skattebetalare. Alla är lika inför lagen btw, svetsarn sa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Enligt dagens juridik godtog rätten det som bevis. Så att... media verkar ha tystat ned det i vanlig ordning.

MSM i ett nötskal, mörka så mycket som möjligt
Citera
2019-08-02, 15:05
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Åklagaren säger:
– Anledningen att jag påstår att alla gjorde detta i samförstånd är att det inte går att säga exakt vad alla har gjort på egen hand.

D'uh!

Om man inte kan utreda vem som gjort vad, så blir det ju ingen fällande dom. Han kan ju inte fälla alla för allt och hävda "samförstånd".

Jodå. Se exempelvis malexandermålet.
Citera
2019-08-02, 15:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jodå. Se exempelvis malexandermålet.

Lite annan dignitet på att skjuta snutar med automatvapen, väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in