2019-08-02, 14:55
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Alla advokater föreslår samhällstjänst Jag var säker på att de ville ha sina klienter helt friade
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Rocky & co står på dom svarta, gula och rödas sida framför allt.
Finns egentligen inget som mig veterligen pekar på ngt annat ?
Att han som uppväxt i ngt som nästintill kan ses som kulturblandningens moder gör säkert sitt till.
Citera
2019-08-02, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Jag förstår ju att ASAP ställer sig jakande till eventuell samhällstjänst framför att sitta inne. Hur troligt är det dock att han kommer avtjäna det? Finns det möjlighet för honom att ta sig härifrån på laglig väg om han döms för samhällstjänst? Om han tar sig till USA lär han då bli utlämnad till Sverige för att avtjäna sitt straff? Om det händer lär det bli en rejäl prestige i det och Trump lär garanterat sätta sig på tvären och skita i diverse avtal för att locka väljare.
USA lämnar inte ut sina egna medborgare - precis som vi i Sverige inte gör det.
Citera
2019-08-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
"– Har du något drogberoende?
– Nej, och det är jag stolt över"

Ribban över vad man kan vara stolt över är inte så hög.
Enligt GP svarade han så här:

- Har du någon form av missbruksproblem?
- Nej, absolut inte. Jag är faktiskt helt nykter och jag är stolt över det.

Dessutom är han helt nykter så det är antagligen det han menar att han inte dricker eller tar droger överhuvudtaget. Man ser vad man vill antar jag.
Citera
Medlem
Hur det än går så ska väl hela rasket dras en gång till i hovrätten i vinter. Asap & co får flyga hit och sitta häktade i två veckor igen för nästa instans.
Citera
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Edit, han har kanske en gulfstream stand by.

Den står på Bromma och väntar.
Citera
2019-08-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fan vad jag hade velat höra Slobodans slutplädering. Hade kunnat betala för det till och med. Nu får man nöja sig med medias tolkning av hans ord, i text.
TV4 sänder väl alla ljudfiler i efterhand med kanske 15-20 minuters fördröjning så att man hinner blurra Mustafas namn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kommer smutsafganen att få ett skadestånd... Då dröjer det inte länge innan vi har tusentals med stalkande hazarer som också vill ha ersättning när de trakasserat kända artister i sverige...

Så det är en viktig dom de skall fatta beslut i...

Ja den blir avgörande i många avseenden.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har inte hört något om det. Dom lämnade ju in hans dom där han knivade ner någon annan, beslut skulle komma efter lunch ifall det får användas som bevisning. Men inte hört något sedan dess. Skumt. Har jag missat att dom beslutade att det inte var tillåten bevisning?
Det är ingen bevisning alls och borde inte ha något som helst att göra i rättegången.
Om han däremot fälls för nya brott så har hans brottsregister betydelse för straffmätningen.
Citera
2019-08-02, 14:58
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Jag förstår ju att ASAP ställer sig jakande till eventuell samhällstjänst framför att sitta inne. Hur troligt är det dock att han kommer avtjäna det? Finns det möjlighet för honom att ta sig härifrån på laglig väg om han döms för samhällstjänst? Om han tar sig till USA lär han då bli utlämnad till Sverige för att avtjäna sitt straff? Om det händer lär det bli en rejäl prestige i det och Trump lär garanterat sätta sig på tvären och skita i diverse avtal för att locka väljare.

En spelning till förmån för ngt som kan ses som hedersamt och saken är biff ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Det framgår ej i AB eller DN,s live rapportering. Bara att livvakten såg ngt grönt i handen..!! Har jag missat ngt, eller..? Rätta mig isåfall...
Märker att resp liverapporteringar skiljer sig markant, undrar varför..!?

I Expressens live skrev dom att livvakten sa att han såg en flaska i handen på 20-åringen, men ingen annanstans har jag sett det. Ställde en fråga i Aftonbladet live varför flaskan inte nämndes där men min kommentar verkar inte tas med..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Hur det än går så ska väl hela rasket dras en gång till i hovrätten i vinter. Asap & co får flyga hit och sitta häktade i två veckor igen för nästa instans.

Tror nog att det går att ta i deras utevaro om det så skulle krävas. Ifall inte det är något åklagare eller försvaret vill komplettera i förhörsväg.
Citera
2019-08-02, 14:59
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3

Tror knappast det kommer gå vidare. Den här saken är oerhört överspelad redan och FUP:en är alldeles för tät för att det ska hovrätten ska godkänna ett överklagande. Ett sånt här litet misshandelfall kommer aldrig tas upp i hovrätten. Det är inte ens grov misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in