2019-08-02, 14:41
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag är ganska säker på att jag läst att dom åtalades advokater kommer samverka och lämna en slutplädering. Dom är ju åtalade för att ha gjort detta i samförstånd.

Hitta gärna!
Citera
2019-08-02, 14:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Att röra någon är inte att vara fysisk? Okej.
Så livvakten är en trollkarl som lyfte 19-åringen utan att röra?
Att vidröra eller lyfta någon är inte fysiskt i kriminell mening, nej, och inte heller straffbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
där kom esset
< 1 minMattias Knutson - EXPRESSEN
Livvakten säger att 20-åringen tog upp en glasflaska när hans kompis måttade slag mot livvakten.
– När jag flyttade mig bort för att inte träffas av slaget, kom Rocky för att försvara mig. Han tog tag i killen och kastade honom på marken.
Det framgår ej i AB eller DN,s live rapportering. Bara att livvakten såg ngt grönt i handen..!! Har jag missat ngt, eller..? Rätta mig isåfall...
Märker att resp liverapporteringar skiljer sig markant, undrar varför..!?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
där kom esset
< 1 minMattias Knutson - EXPRESSEN
Livvakten säger att 20-åringen tog upp en glasflaska när hans kompis måttade slag mot livvakten.
– När jag flyttade mig bort för att inte träffas av slaget, kom Rocky för att försvara mig. Han tog tag i killen och kastade honom på marken.

Japp! Det är precis så jag tror det gick till. Det var afghanen som tog upp flaskan för att använda som vapen/skydd. Ingen av dom två har ju tvekat att använda vapen vid tidigare brottslighet
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Alla advokater föreslår samhällstjänst Jag var säker på att de ville ha sina klienter helt friade

Dom föreslår påföljd ifall det blir fällande dom. Det är standard. Vänta till slutplädering så får du höra att dom yrkar på frikännande i första hand.
Citera
Medlem
Citat:
Alla advokater föreslår samhällstjänst Jag var säker på att de ville ha sina klienter helt friade

Citat:
-Brukar man föreslå sitt straff när man hävdar sin oskuld?
-Ja det är inte ovanligt. De vill givetvis bli friade men om de skulle dömas vill de såklart slippa ett fängelsestraff.

Från expressen.
Citera
2019-08-02, 14:43
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vi kan alla vara överens om att det är stora kostnader förenat med invandring, men en betydande andel är också i arbete, startar företag och genererar direkta och indirekta intäkter. Om man ska räkna kostnader måste man också räkna intäkter, annars är det ohederligt.
Men visst är det uppenbart att det inte är en ekonomisk fördel för Sverige att ha öppnat gränserna för låg- och outbildade personer med stora posttraumatiska besvär från krig och lidande, samt dessutom skiljer sig stort kulturellt från majoritetssamhället. Men jag menar att man huvudsakligen motiverat mottagandet av afghaner, som BO i det här fallet, med känslomässiga argument snarare än ekonomiska. Min uppfattning är att endast enstaka politiker har försökt sig på att motivera invandringen med behovet av lågutbildad arbetskraft, men dessa argument faller platt eftersom det då finns andra lågutbildade grupper man kunde släppt in som statistiskt sett integreras bättre (kineser, filippiner, thailändare etc.).
Nej det är inte ohederligt eftersom att man hade kunnat ha ett system som går ut på att enbart invandrare som genererar intäkter får uppehålla sig i landet, som det är i Japan t.ex.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

De kommer plädera för det också. Det här är personaliadelen - de vill bara fastslå att om rätten tycker det är lämpligt är de villiga att utföra samhällstjänst (man måste samtycka).
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jaha. Så vad har vi här.

Det var alltså en benzad afghan som måttade slag med flaska mot vakten? Vilken vändning. Och sen säger vakten att han tog i kragen när han lyfte undan afghanen, inte runt halsen.

Det blev inte ens en tummetott kvar av det här.
Ena gruppen har ungefär samma trovärdighet som den andra.

Externa vittnen som tjejerna är mer pålitliga där historierna skiljer sig.
Citera
2019-08-02, 14:44
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Vilken nytta har svenskar av skräpfolk från världens värsta skitländer? Ungefär som att svenskar inte kan öppna en kokbok och laga pizza eller kebab?

Ja ni har ju fått fler socialsekreterare, Zlatan, lilla Hibo, pizza, kebab och terrordåd bland annat
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ena gruppen har ungefär samma trovärdighet som den andra.

"Grattis"
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Det är sannerligen provocerande att afghanerna ens är här och ska belasta oss skattebetalare ännu mer på grund av deras ohyfs och oförmåga att bete sig som vanligt folk. Det är faktiskt absurt att Sverige kör på stora trumman och bekostar försvaret för kriminella rövare som gång på gång återfaller i brott och som inte har någon rätt att vara här från första början. Snacka om att de måste skratta gott när skadeståndet kommer dessutom.

De vet att de inte bara har carte blanche och immunitet mot påföljder (detta vet vi eftersom samtliga afghaner döms milt och ständigt släpps ut igen), de blir försörjda även när det uppdagas att de ljugit sig till sina uppehållstillstånd. Det finns inga risker för en afghan i det cuckade och lamslagna Sverige så man får väl vara glad att de fick lite stryk åtminstone.

När rättegången är klar kommer de att fortsätta kniva ner svenskar och råna pensionärer, snatta, sexuellt ofreda och hitta på annat bus som de tycker är skojigt. De kommer aldrig att stoppas och ingen kommer att sätta dit dem.

Jag hoppas verkligen att Rocky frias men jag gissar att det blir en till målsägandes fördel rättslig påföljd av normalgraden. Det är i sig ingen big deal för den tilltalade men principiellt är det en skam för Sverige att så mycket fokus läggs på detta obetydliga fall.

Bara det att kändisar på genomresa blir angripna av afghanska rövare som tror att de styr och ställer i ett land de inte har någon som helst relation till är en tidigare groteskt overklig men dessvärre numera sann skildring av det nya Sverige.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-08-02 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in