2019-08-02, 00:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
”Regimtrogna”? Snälla, ditt språk är patetiskt, ingen tar dig på allvar så länge du låter så där hjärntvättad och efterbliven.
Det tar jag som en bekräftelse på att ni regimtrogna har slut på argument. Du lever förövrigt i en regimbubbla, om du ger dig ut på internets lite mörkare hörn så märker du att det är så här vi fritänkare på högerkanten uttrycker oss.
Citera
2019-08-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Då tror jag dansken borde sluta tulla på Aalborg på arbetstid. Ingen vid sina sinnes fulla bruk tror att en amerikansk president skulle utföra en militäroperation i ett annat västland för att hämta ut en rapare, .

Du skämtar va? Menar du på allvar att du inte förstår att dansken drev med Trump-marjonetten?
Herregud, folk ÄR dumma.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Talande för det spektaklet var frågor som en dansk radioreporter från nyhetskanalen Radio24syv konfronterade gisslanförhandlaren med:
– Vem är den värsta gisslantagaren? Stefan Löfven eller IS?
– Kommer du kalla in Navy Seals?

https://www.expressen.se/kronikorer/...ckys-raddning/

Fan så roligt.

Jag ser en tönt som tror han är edgy o prooovokativ.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Risken är större att dessa afghaner knivhugger dig i magen, lycka till!

Nej då, i värsta fall snattar han något från Elgiganten. Storskurksafghanen
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
I ämnet naivitet måste du ha fått stora A i skolan.

Om du tror att bevismanipulering är lagligt så skulle jag vilja se fall där det bevisligen har skett och den misstänkte har gått fri just för att det inte är olagligt här i Sverige under de senaste 60+ åren
Citera
2019-08-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Låter extremt roligt med lite trollande journalister.

Men länken funkar inte? Har Expressen redan plockat ner det?

Jodå, den funkar. Klickade upp den nyss. Sista stycket i artikeln.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/hedersmotivet-kan-bli-asap-rockys-raddning/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har väl bara tittat efter amerikanernas DNA och den avsaknaden kan förklaras genom att en tröja var i vägen

resten av dina frågor är jag inte så säker på att jag kan besvara
Man hitintills inte visat att något DNA vare sig från Afghanen eller Rocky,,,Skulle förvåna mig mycket om den bevisningen skulle komma sista rättegångsdagen, utgå från att det INTE finns !
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nu har ingen åkt fast för att ha planterat något bevis. Kanske om du vore domare då, men nu är du inte det. Så sluta skapa en trådsanning.

Det är inget skapande av någon trådsanning, jag frågar enbart en person som anser att det är positivt att manipulera bevis, jag ville bara veta om den verkligen var så positivt inställd till det som den ger skenet av att vara.
Citera
2019-08-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
En fråga till den kollektiva visheten i tråden angående flaskjäveln.

Om flaskor använts för att skapa såren på afghanen varför finns det då inget DNA på några glasbitar eller flaskhalsar?

En till…
Varför försöker man identifiera den där krossade flaskan via etikett och färg på glaset med den Rocky höll under ärmen om den inte har något afghanblod på sig alls?

Två till förresten…
Fanns det glas i blodet, där på marken en bit bort på andra sidan från där afghanen kastades?
(Eller någon annanstans om det nu inte är enda stället det fanns blod på marken.)
Fanns det överhuvudtaget någon glasbit med afghanblod på någonstans alls?

Åklagaren vill inte riskera att få bevis som talar till Rockys fördel, han vill ha en fällande dom och vill inte äventyra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Jag ser en tönt som tror han är edgy o prooovokativ.
Och du är korkad utan humor.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
En fråga till den kollektiva visheten i tråden angående flaskjäveln.

Om flaskor använts för att skapa såren på afghanen varför finns det då inget DNA på några glasbitar eller flaskhalsar?

En till…
Varför försöker man identifiera den där krossade flaskan via etikett och färg på glaset med den Rocky höll under ärmen om den inte har något afghanblod på sig alls?

Två till förresten…
Fanns det glas i blodet, där på marken en bit bort på andra sidan från där afghanen kastades?
(Eller någon annanstans om det nu inte är enda stället det fanns blod på marken.)
Fanns det överhuvudtaget någon glasbit med afghanblod på någonstans alls?

"GW om ASAP Rocky-rättegången: Inget tyder på att han smockat med en flaska"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/vQ8PXw/gw-om-asap-rocky-rattegangen-inget-tyder-pa-att-han-smockat-med-en-fl
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Bra grabben äntligen kommer du med konkreta exempel, duktig!

1. Du, flekstor, skjuter någon med en pistol. Du kastar pistolen i en djup sjö. Ett bevismaterial har försvunnit.
Brottet här är att ha skjutit någon, inte att gjort sig av med pistolen.

2. flekstor hugger sin vän i ryggen med en kniv. Tar sedan sin kniven till sin andra sovande vän och ser till att DNA hamnar på den. Bevismaterial manipulerat.
Brott nummer 1 är att ha huggit en person i ryggen. Brott 2 är att försöka sätta dit någon annan för det.

3. Hackar sig in i en server och raderar övervakningsfilmer.
Dataintrång är ett brott ja.

4. Hotar ett vittnes familj till livet.
Olaga hot är också ett brott
Orkar inte förklara allt, är du ett barn eller? Men vi tar exempel 1. Någon får syn på att flekstor kastar ett föremål i en sjö och tipsar polisen som fiskar upp pistolen. Hur påverkar detta flekstors trovärdighet ifall flekstor blir anklagad för att ha använt nämnda pistol? Bra eller anus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in