2019-08-02, 14:26
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Våldtäkt vet jag vad det är, men självtäkt?

Är det vad man ska göra om nån ber en att "go fuck yourself"?

Det är förstås ett alternativ.
Citera
2019-08-02, 14:26
Bannlyst
Vad är det för jävla fråga från en åklagare till en livvakt?

-Varför kände du ett behov av att avstyra bråket? frågar Suneson.
- Det var inte därför vi var här. Det fanns ingen anledning att de skulle slåss, svarar livvakten.
Citera
2019-08-02, 14:27
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
En fråga som då genast infinner sig, utifrån ovanstående diskussion, är om den gode mannen blivit tillfrågad om hur det egentligen låg till i det här fallet. Om den gode mannen kan bekräfta det måläganden påstår.

Jag har inte hört att man alls frågat i den riktningen. Det hade ju åtminstone försvaret kunna göra?
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så kan det vara, men jag är öppen för att en PK-polis kanske kan ha varit "kreativ" i antecknandet i sin iver att skydda pundarafghanerna.

Många poliser har ju fått nog men det finns säkert en hel del kvar som är helt hjärntvättade. Tänk tex den polisen som anmälde kollegan för att ha sagt "apejävel" om en invandrare i Malmö eller den polisen som anmälde kollegan som sa något i polisens fikarum om att en yrkeskriminell invandrare som stökade som fan i Emmaboda som de körde ut i skogen och släppte inte borde få vara kvar i landet.
Maken till naivitet har jag sällan skådat. De poliser som har fått nog har sedan länge lämnat kåren, kvar är bara PK-extremisterna och de samvetslösa opportunisterna.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Livvaktens vittnesmål borde väga tungt. Han verkar ha haft full koll på läget under hela förloppet.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du glömde amerikanska regeringens främste gisslanförhandlare. Vad kostar en sån, med allting runtomkring? Räcker en miljon per dygn?

Fast det betalar USA's skattebetalare för och inte vi.
Citera
2019-08-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
I bananrepubliken Sverige är offer förövare och förövare offer. Inte konstigt att folk är så upprörda och förbannade på hela den här soppan. Orättvisor gör folk upprörda.

Löfven med sitt obefintliga ledarskap har orsakat detta kaos. Allt är bakvänt. Södertörn psykoterapeuten som vittnade får mig att bli vansinnig. Driver boendet eller föreståndare likt Forty Towers. Aggressiv när han blir ifrågasatt av försvaret. Vittnar att hans inkomstkälla har fått men för livet. Ja resten av livet, det vet han minsan efter 5 hela samtal. Detta vansinne....
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Jag vill hålla med dig. Men 1:an är tveksam (kan ha varit en gest / att han pekade åt något håll) och 2:an är det bara de åtalade och livvakten som påstår. Finns inte på film, och inga andra av vittnena säger sig ha sett det också. Dessutom saknades det i livvaktens (nu nedlagda) motanmälan där bara hörlursincidenten anmäldes, så trovärdigheten att din 2:a startade bråket är väldigt låg. De tröttnade väl helt enkelt, och lackade ur på att de tafsat på tjejerna, och förskönar sin version med att de blev attackerade precis innan.
Det finns på film. Alldeles innan han slår med hörlurarna svingar ett knytnävsslag mot livvakten som missar.
Citera
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
ASAP behöver också tolk.

Har ASAP bott i Sverige i 4 år? Gör dig inte dummare än du är.
Du kan lämna tråden nu, tack.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
ASAP behöver också tolk.

God morgon? ASAP har varit i Sverige knappt en månad, dessutom på häktet hela tiden. Afghanerna har varit i Sverige i 5 år, dessutom i så pass ung ålder att man egentligen borde suga åt sig språket som en svamp...om man själv hade varit intresserad av annat än att knarka, driva omkring, råna och slåss.
Citera
2019-08-02, 14:29
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Målsägandebiträdet Magnus Strömberg kommer med ”en stilla undran”:
– När den här killen kommer och frågar något du inte frågar, varför pekar du i en riktning?
– För att få bort honom från skyddsobjektet.
– Vore det inte rimligt att säga att du inte förstår, eller visa det med kroppsspråket?
– Jag visade kroppsspråk och pekade bort.
– Sen kom han tillbaka, och då pekade du åt ett annat håll?
– Ja, första gången pekade jag åt ett håll, och sen åt ett annat.
– Det känns som att du lurade honom i olika riktningar, säger målsägandebiträdet.
– Jag är inte härifrån, och jag tänkte inte låta honom stå nära mitt skyddsobjekt ens i några sekunder, säger livvakten.

Strömberg är en jävla pajas.

Visserligen har Afghanen IQ under 70 men ändå.
Citera
2019-08-02, 14:30
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Även om man som nämndeman tar sitt uppdrag på stort allvar, så är man fortfarande en människa med samma psykologiska begränsningar som alla andra. Jag beskrev detta här: inlägg

Den nämndeman som har blivit utnämnd därför att han varit inbiten socialdemokrat, miljöpartist, vänsterpartist, liberal, eller centerpartist i många år kommer att ha väldigt svårt att ta ett beslut som sätter regeringen och Sverige i väldigt dålig dager. Tex att helt frikänna ASAP i detta fallet, eller döma till mindre än den tiden han redan suttit.

Den psykologiska forskningen visar att det undermedvetna först tar det beslutet man vill ta, och i efterhand kommer de högre hjärnfunktionerna helt enkelt att hitta på argument ("rationalisera") varför detta beslutet var helt enligt reglerna.

Absolut så sitter vi (alla) med vissa förutfattade meningar. Hänsyn till politiskt styre och konsekvenser därav är inget jag erfarit. Inget kan förstås uteslutas och en som uppenbart tänker så är president Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in