2019-08-02, 14:02
Medlem
Livvaktens berättelse avgör det. Rocky borde gå fri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag börjar faktiskt bli grymt imponerad av hur mycket av våra skattefinansierade resurser och samlade kompetens som denna orientaliska herre lyckas ta i anspråk.

• Tolkar
  • Poliser
  • Gode män
  • En hel konferens med människor (nåja) som diskuterar hans mående.
  • Socialtanter
  • Ambulanspersonal
  • Läkare
  • Psykologer
  • Batikhäxor
  • Åklagare
  • Jurister
  • Väktare
  • Lärare

Vilka har jag glömt?

Han slipper åtal, han slipper drogtestas, han får åka 'hem' för han känner sig hotad här, han får terapi, rätten upplyser honom om att han behöver inte svara på vissa frågor, hans ärende får enorma utredningsresurser, han får förtur hos NFC, hans rättegång prioriteras, han behöver inte lära sig svenska, han får jobba svart, han behöver inte gå hela tiden i skolan, man har överseende med hans knarkande, han slipper frihetsberövas dom få gånger han lyckas åka dit för något.

Nä det är han som är offer, dom människor som dagligen utsätts för hans djävulskap ägnar man inte en tanke och nu vill fanskapet ha ett rekordskadestånd som motsvarar 10 årslöner för en vanlig iranier i Iran.

Och allt detta finansieras av oss andra via skattsedeln och vi bara fortsätter att betala och betala. Tänk om alla runtomkring istället skulle lagt sin tid på verkligt behövande.

/Provokatör

Du glömde amerikanska regeringens främste gisslanförhandlare. Vad kostar en sån, med allting runtomkring? Räcker en miljon per dygn?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Livvakten berättelse vittnar verkligen om hur höga dum afghanerna var och är. Fan vad arg man blir
Citera
2019-08-02, 14:04
Medlem
Citat:
- När vi når ett hörn säger jag till Rocky och de andra att fortsätta uppåt. Jag vänder mig om och ser då att killen har något i handen. Nu har jag verkligen koll på honom, för jag vet inte om det är något vasst, något han skulle kunna skada eller hugga mig med.

Viktigt. Sedan är det bara hans ord, men han ger ändå en samlad och vettig berättelse så den borde väga tyngre än afghanernas hittepå-historier.
Citera
2019-08-02, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Exakt så. Kod 291, zigenarregister, REVA.
Där har vi löfvens lika inför lagen, med koden så ser den barnälskande löfven till att de aldrig hamnar så långt upp i rättssystemet trots att de är multikriminella...

Tipsa amerikanska nyheter om all skit och lögner, för trump följer ju nyheterna och kan sen fundera på vad för straff löfven skall erhålla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Jag tycker att man ska göra en film.
Lille Mustafa föds i Afghanistan i en liten by där alla känner och hälsar varandra. Men en vacker dag kommer några amerikanska flygplan och bombar till medeltid hans hemland. Finns ingenting kvar av den lilla byn. Så Mustafa familj bestämmer sig att flytta till det rika grannlandet Iran. Men Irans ekonomi blivit försämrat av amerikanska sanktioner och ingen vill ha den fattiga afganska familjen där. Då skramlar Mustafa-familjen ihop pengar till en människosmugglare för att Mustafa skulle komma till något riktigt demokratiskt land där risken för amerikanska bombningar/sanktioner är lika med zero. Efter konstiga resvägar i diverse konteinerslastbilar och gummibåtar hamnar Mustafa i Sverige. En vacker sommarkväll råkar han träffa en arrogant gäng av harlem-amerikaner som tror att hela världen tillhör dem. Cirkeln sluts.
Och i den här filmen du vill ska göras så utelämnas naturligtvis skallningar, knivskärningar, knarkande, trakaseranden, tafsande av "den lille pojken" i sitt nya demokratiska värdland.

Din bild av dessa afghanska män är sjukt skev. Det borde istället göras dokumentärer om deras skadliga inverkan på vårt samhälle. Som i detta fall, kändisar som inte kan gå fredade på Stockholms gator, det kan ju inte vanliga svenskar heller med det bryr sig staten inte om.

Men det är klart att du har rätt i att amerikanarna skulle ha låtit talibanerna var i Afghanistan så att dom själva hade kunnat tagit hand om dessa krimminella pojkar. I vårt land har dom inget att göra om dom inte bidrar positivt till samhället, något de flesta inte gör.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Hahahaha. Vad fan är det här för jävla neger egentligen?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vittnet-allt-gick-sa-snabbt-vi-var-livradda

Låter som en typisk neger-somalier. Alltid så oklara och man fattar knappt vad det är hon vill säga.

Låter mer som om hon vill skydda sin neger. Ändrar sin berättelse och allt.

Så kan det vara, men jag är öppen för att en PK-polis kanske kan ha varit "kreativ" i antecknandet i sin iver att skydda pundarafghanerna.

Många poliser har ju fått nog men det finns säkert en hel del kvar som är helt hjärntvättade. Tänk tex den polisen som anmälde kollegan för att ha sagt "apejävel" om en invandrare i Malmö eller den polisen som anmälde kollegan som sa något i polisens fikarum om att en yrkeskriminell invandrare som stökade som fan i Emmaboda som de körde ut i skogen och släppte inte borde få vara kvar i landet.
Citera
2019-08-02, 14:06
Medlem
Browndawgs avatar
Kommer esset här?

Livvakten berättar att 19-åringen håller något grönt i handen, och han blir orolig att det är ett vasst föremål.

Kan det hända att kniven som 20-åringen hade på sig i det andra målet, är grön?
Citera
2019-08-02, 14:07
Medlem
Noble.Savages avatar
Nu säger livvakten att knivhazarerna blev arga av att bli anklagade för att antasta tjejerna och slog livvakten.
Citera
2019-08-02, 14:08
Medlem
PixelGuys avatar
Vad hade Dawod i handen som var grönt? Finns det något beslagsprotokoll från hans senaste brott?

Citat:
Livvakten berättar att det som 19-åringens vän hade i handen var grönt. Rocky ska då ha pratat med tjejerna, och berättat att de inte ville ha några problem.
Senast redigerad av PixelGuy 2019-08-02 kl. 14:11.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Han är skriven på den adressen, om han sen bor där har jag ingen susning om. Det är väl så med dessa ensamkommande skäggbarn att de måste vara skrivna på någon slags adress.

Funkar kanske dåligt att gå i på NetOnNet och fråga om de fått hans pass med posten?

Kan ju förklara varför han måste ange sin f.d. gode man som returadress när han sökte visum hos iranska ambassaden.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kommer esset här?

Livvakten berättar att 19-åringen håller något grönt i handen, och han blir orolig att det är ett vasst föremål.

Kan det hända att kniven som 20-åringen hade på sig i det andra målet, är grön?

Nej, han snackar om den krossade, gröna flaskan. Det är inte livvakten som hade ett ess i rockärmen enligt egen utsago, utan advokat Sunesson. Sunesson är för övrigt den advokaten i den här soppan som verkligen varit minst skarp och verkar rätt tafflig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in