2019-08-02, 11:01
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det blir normalgraden vilket som eftersom det är så det är rubricerat. Han är häktad för misshandel, inte grov misshandel och kan således inte fällas för grovmisshandel. Rubriceringen är satt efter vad förundersökningen visat.
Finns förstås en del svängutrymme i normalgraden också. Men det blir nog bara böter eftersom tillhygge inte bevisas.

Jag misstänker att de släppt flaskan i samband med att de börjar veva. Flaskan går i backen och går sönder. Asap kan knappast ha hållit i en flaska när han utför kastet. Så han gjorde det i alla fall inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Har jag missat det eller frågade man tjejerna om Afghanerna verkligen attackerade vakten (Som Asap påstod) precis innan Asap kastade killen?

Första vittnet säger att vakten blödde på handen. Från Aftonbladet. Så något har hänt innan tjejerna kom ut.

Citat:
JOAKIM MAGNÅ
09:23

Hon berättar om att Rocky la sig i diskussionen och försökte lugna ner situationen.
– Vi såg att vakten blödde på handen
Citera
Medlem
Åklagaren undrar vem som höll i flaskan, som enligt 20-åringen var en ölflaska.
– Jag minns inte väl, men jag tror att det var ASAP Rocky och hans livvakter, säger 20-åringen.
Han säger att flaskorna stod på marken och att de tog upp dem. Åklagaren frågar om han såg flaskorna användas mot 20-åringen, och när.
– När målsägande hamnade på marken, säger 20-åringen

Åklagaren undrar om 20-åringen vet hur många flaskor det handlade om.
– Det var många, men jag minns inte väl, säger 20-åringen.
– Var de hela eller trasiga, frågar åklagaren.
– De var hela.
BOOM
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så ädelt av honom. Om han blir frikänd tror jag visst han kommer vilja ha pengar. Kanske inte för pengarnas skull, utan för att tvåla dit Sverige lite.

Han kommer inte kräva pengar. Han vill bara ha det här överstökat. Han skiter fullständigt i lilla patetiska Sverige. Det enda han vill är att dra härifrån, fokusera igen på sitt musikliv och inte slösa en till sekund av sitt liv på detta lilla lilla land. Han ångrar bittert att han gav en koncert här och kommer troligen ALDRIG att återvända hit.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Har det inte kommit fram att afghanerna tafsade på tjejers rumpor? Folk verkar ha glömt bort den lilla detaljen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
1) han har inte mycket IQ
2) han kollar förmodligen bara på afghansk/arabisk tv
3) han kan ju i stort sett ingen engelska, han förstod ju inte vad de sa
4) i det första förhöret benämner han dem ”afrikanerna”.

Vilket de även vill kallas: African (Americans ).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I rättegången har ingen sett en flaska slås mot honom. Alla har mer eller mindre hört en flaska gå sönder, men ingen har sett någon slå med en flaska.

Den enda som säger att en flaska har slagits mot en person är MÄ som först i förhör ska sagt att han fått den i ryggen, för att sen ändra sig i rättegången till att den slagits mot bakhuvudet. Varför inga skador har uppstått säger han beror på att man inte tagit honom på allvar och dokumenterat detta när han uppsökt vård.

Ok. Trodde du ifrågasatte att en flaska krossats öht:

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Missförstod.
Citera
2019-08-02, 11:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Inte riktigt. Den är satt utifrån vad Åkl tycker att FU visar. Samt vad denne tror går att ro hem. Det kan finnas uppenbart försvårande omständigheter i FU men Åkl vet att det kommer bli svårt att få gehör för, då kan man välja att rubricera ner det.

Ja, det är ju det jag skriver? Det jag skrev var att han inte kan fällas för en grov misshandel i en rättegång där han är åtalad för misshandel. Rubriceringen kan inte bli "värre" utifrån de uppgifter som kommer fram i en rättegång.
Citera
2019-08-02, 11:02
Bannlyst
Suneson frågar varför vännen försvann från platsen efter att ambulansen kom och inte stannade och väntade på polisen.
- Jag sa till NN (målsäganden, reds anm) att jag hade lite problem och måste gå.
Vännen har varken sett eller pratat med målsäganden efter händelsen, uppger han.
Citera
2019-08-02, 11:03
Medlem
Dawood verkar inte precis vilja hjälpa Mustafa att få amerikanerna fällda. De har antagligen själva tjafsat efter den där kvällen och är arga på varandra, kanske Dawood är arg också för att han åkt fast för stöld och knivinnehav medan Mustafa som också brukar stjäla och ha kniv har kommit undan med det och dessutom är målsägande i denna rättegång, inte anklagad som Dawood snart blir i sin rättegång.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Trodde du ifrågasatte att en flaska krossats öht:

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Missförstod.

Ingen fara. Nu säger dock hazaren att alla slog hans vän med flaskor. Det finns det ju dock video på att ingen gör och ena vittnet säger att hon filmat 3/4 av misshandeln. Så det finns inget utrymme för att flaskor förekommit i själva misshandeln, som jag tolkar det.
Citera
Medlem
"– När polisen kom dit pratade jag med målsäganden och jag sa att jag hade lite problem och var tvungen att gå, säger vittnet."

Ja, det är ju det första man gör. Lämnar sin polare när polisen kommer. Särskilt om man är vittne. Och ingen av inblandade skyddsvisiterades?

Fast om Afghankompisen "var tvungen att gå" så hittade man väl inget på kaosafghanen oavsett.

Var de där för att sälja droger? Såg några svarta och tänkte "potentiella köpare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in