2019-08-02, 10:47
Medlem
Mattias Knutson - EXPRESSEN
20-åringen berättar att målsägande säger att det har blivit tjafs med livvakten. Han frågade livvakten om vad som hade hänt, och fick svaret att målsägande pratat dåligt till honom.

Målsägande ska då ha sagt att hans hörlurar tagits ifrån honom, varpå de började följa efter ASAP Rockys gäng.
– Vi gick efter dem. Vi pratade med dem lite grann. Målsägande och livvakten bråkade lite med varandra, säger 20-åringen, som alltså är kallad som vittne.
Citera
2019-08-02, 10:47
Medlem
Bortamatchens avatar
Har jag missat det eller frågade man tjejerna om Afghanerna verkligen attackerade vakten (Som Asap påstod) precis innan Asap kastade killen?
Citera
2019-08-02, 10:48
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
GP kallar vittnet för 19-åringen och expressen kallar honom för 20-åringen, vilket är korrekt?
Inget av dem, givetvis.
Citera
2019-08-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
GP kallar vittnet för 19-åringen och expressen kallar honom för 20-åringen, vilket är korrekt?
Förmodligen inget.

Dessa Afghaner är ju notoriska lögnare,speciellt när det gäller åldern.
Citera
Medlem
- Sedan gick vi efter Asap Rocky och hans gäng och pratade lite med dem, fortsätter 19-åringen.
- Sedan var det NN (målsäganden, reds anm) som pratade lite dåligt med varandra. Sedan plockade Asap Rocky och hans livvakter upp flaskor från marken. Innan pratade Asap Rocky med mig och sa att min kompis följde efter dem.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Har jag missat det eller frågade man tjejerna om Afghanerna verkligen attackerade vakten (Som Asap påstod) precis innan Asap kastade killen?

Ja, de frågades. Ingen av vittnena hävdade att de sett MÄ attackera Asaps livvakt först.
Citera
2019-08-02, 10:50
Medlem
Citat:
Han sitter hopsjunken i sin stol, tittar ned i knäna när han pratar.
Han ser inte ut som att han vill vara här.

Lysande
Citera
2019-08-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han har sagt att han inte vill ha några pengar. De kan han tjäna in själv. Han vill bara ha upprättelse.

Upprättelse...;0)

”Vi slog sönder en flaska och hoppade på den liggande dvärgen alla tre, det borde vara ok eftersom han gick efter oss...”
Citera
2019-08-02, 10:51
Medlem
Ska bli intressant och höra varför han inte hjälpte sin "vän" utan istället drog från platsen.
Citera
Medlem
Rådmannen är rolig
Citat:
Han börjar åter berätta på svenska, men ordförande Lennerbrant ber honom att använda tolken i stället. Han återgår till persiska.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han har sagt att han inte vill ha några pengar. De kan han tjäna in själv. Han vill bara ha upprättelse.

Så ädelt av honom. Om han blir frikänd tror jag visst han kommer vilja ha pengar. Kanske inte för pengarnas skull, utan för att tvåla dit Sverige lite.

Men osannolikt att han blir frikänd. Just frågan om flaskan känns väl tveksam.

Vad jag förstår meddelas dom om två veckor? Vad händer om han döms till exempelvis en månads fängelse? Han har ju då isf redan suttit 1,5 månader. Kan han få ersättning då?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tror du överskattar hans allmänbildning något oerhört här. Jag tror inte han kan känna igen en amerikansk accent. Han trodde de var afrikaner.
Man behöver inte ha mycket IQ för att känna igen en amerikans accent. Han har väl tittat på amerikanska filmer och TV-serier? Är det han själv som säger att han trodde det var afrikaner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in