2019-08-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Att endast EN flaskbit undersökts är inte spekulationer. Att det varit TRE flaskor på platsen är inte spekulationer.
Jag bifaller min egen protest , Du spekulerar fritt i att Rockys gäng burit iväg med flaskorna och det är spekulationer eller?
Citera
2019-08-02, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Haha ja. Det är nog bäst för vårt land Sveriges anseende att han döms.
Jag menade inte så.

Jag skiter i Sveriges anseende, just därför jag vill att han blir fängslad så att Sverige blir mer hatat.

Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Jag skulle bli jävligt glad om han blev frikänd.

Hazaren fick vad han förtjänade.
Det tycker jag med. Men jag vill som sagt att Sverige ska bli mer hatat, och då är det enda att han ska få sitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Betänk nu att han har suttit häktad i en månad ,klart han försöker förstärka med ord sin oskuld! Men jag tycker det är åt helvete att han säger så --klart han ska ha skadestånd !
Jag vill inte att det ska bli någon win, win för någon av dom.
Citera
2019-08-02, 00:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Menar du att han manipulerat bevis genom att snygga till videoklippen innan dom lades ut på instagram? Oh boy, då lär du inte gilla TMZ:s bevismanipulation.

Nu var det ju dock så att Rocky eller hans medarbetare klippte till filmen som ett svar mot TMZs video. Och han eller någon annan redigerade bort stunder i videon där dom använder order "niggah" då det anses stötande. Detta förklarade han ju så klart redan idag i rättegången.

Det sa jag inte, jag pratar om att ändra på bevis, att du redigerar en video behöver inte betyda att du manipulerar bevis.

Men om du medvetet gör det för att försvåra en pågående utredning så kan det mycket väl klassas som det.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Jag bifaller min egen protest , Du spekulerar fritt i att Rockys gäng burit iväg med flaskorna och det är spekulationer eller?

Ja, det är spekulationer. Men fullt rimliga sådana
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du klarar aldrig av att hålla dig till frågan som diskuteras utan glider alltid över till något annat när du saknar argument. Frågeställningen handlade inte alls om hur trovärdigheten påverkas av olika saker utan om det ska vara lagligt att göra olika saker. Försök skärpa till dig lite och diskutera ärligt!
Nej, det är hur trovärdigheten påverkas vi pratat om hela tiden, hur manipulering och döljande av bevis kan få folk att undra vad som försöks döljas.

Men jag antar att du återigen insett ditt misstag, gott så, då är vi på samma sida igen.
Citera
2019-08-02, 00:44
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Tänk om det skulle läggas ner samma möda när muslimer /invandrare begår brott i Sverige som det som lagts ner på detta fall.....

Vore ju välkommet...men så skyddas ju blattar för det är såååååå synd om stackarna.
Sjukt är bara förnamnet!
Visste du inte att Rakim Mayers är troende muslim??
Citera
2019-08-02, 00:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Konkretisera gärna vilken bevismanipulation du anser skulle ha förekommit?

Att klippa ihop de delar man tycker är intressanta ifrån två eller flera mobiler och lägga upp detta på nätet är knappast bevismanipulering helt oavsett om polisen senare laddar ner resultatet och där börjar letar efter bevis mot dig eller någon du känner.

App app, jag ställde en öppen fråga där frågan var "Är du positivt inställd till bevismanipulering" det betyder inte att jag säger att det absolut har skett i det här fallet.

I det här fallet så har det knappast skett då de inte har lyckats radera bevisen, det enda de har lyckats göra är att slarva bort en telefon
Citera
2019-08-02, 00:45
Medlem
[quote=Medlemskap|68267441]Jag menade inte så.

Jag skiter i Sveriges anseende, just därför jag vill att han blir fängslad så att Sverige blir mer hatat.

Det tycker jag med. Men jag vill som sagt att Sverige ska bli mer hatat, och då är det enda att han ska få sitta.

Jag vill inte att det ska bli någon win, win för någon av dom
Felpost
Senast redigerad av Monday1 2019-08-02 kl. 00:47.
Citera
2019-08-02, 00:46
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Är det inte med en till visshet gränsande sannolikhet nära nog omöjligt att det inte skulle gå att uppbringa en endaste liten afghanblodig glasbit om han utsatts för en flaskattack som skärskadat honom som bilderna visar och såsom han beskrivit den?
Citera
2019-08-02, 00:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Talande för det spektaklet var frågor som en dansk radioreporter från nyhetskanalen Radio24syv konfronterade gisslanförhandlaren med:
– Vem är den värsta gisslantagaren? Stefan Löfven eller IS?
– Kommer du kalla in Navy Seals?

https://www.expressen.se/kronikorer/...ckys-raddning/

Fan så roligt.

Det roliga ligger i att Trump trollar Löfven genom att skicka dit en gisslanförhandlare.
Citera
2019-08-02, 00:47
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Visste du inte att Rakim Mayers är troende muslim??

Nice try.Var inte det jag skrev.Jag påtalade invandrare som tyvärr bor i Sverige.
Citera
2019-08-02, 00:47
Medlem
Advokaten tog även upp 19-åringens tidigare domar, som Expressen tidigare har berättat om .
Domaren kontrade och sa att rätten bör avvakta innan man tar upp 19-åringens domar. Slobodan Jovicic fortsatte argumentera för att det behöver tas upp, men domaren avgjorde att man avvaktar med den saken.

Efter lunchpausen var det dags för en av de medåtalades advokat, Carla Pantzar, att fråga ut 19-åringen.
Pantzar frågade 19-åringen om han är bra vän med sin kompis som var med vid händelserna.
– Nej, vi träffas inte varje dag. Inte så ofta.
– Kan du uttala dig om er relation?
– Jag anser inte att jag behöver svara på den frågan.
19-åringen ville inte heller svara på hennes fråga om han har varit i slagsmål tidigare. När han fick frågan om han brukar vara beväpnad sa domaren till 19-åringen att denne inte behövde svara eftersom det är straffbart i Sverige att exempelvis bära kniv.
ASAP Rockys advokat, Slobodan Jovicic, ilsknade då till:
– Ni tar ifrån oss alla möjligheter att sätta våra klienters invändningar på prov, sa han och hänvisade till 19-åringens historik.
Jovicic menade att rätten inte kunde behandla 19-åringen som att han är ”fridlyst”.

Carla Pantzar ansåg att det hade relevans eftersom brottshistoriken visar vad 19-åringen är beredd att göra och inte göra, och hävdade att han själv har nämnt detta i en tidigare dom.
– Jag kan förstå era argument men sedan har jag full förståelse för inställningen från den andra sidan också, sa domaren.

Här är försvararna bra som fan.
Vid något tillfälle sa Jovicic till Mustafa att här är det jag som ställer frågorna och du som svarar. Så funkar det här. Det var när Mustafa la till sin skitattityd att svara med frågor.
Senast redigerad av glendale 2019-08-02 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in