Citat:
Ursprungligen postat av
bara-AZaz09-
Generella saker, vad menar du..??
Hur skulle en telefon anmälan från ASAP&Co, eller 19-åringen sett ut för att det skulle ses som en Prio..??
(Ber om överseende för att jag ligger ca 1 tim efter i tråden.)
Ingen fara, det blev ganska många inlägg om polisens framryckningstid.
Det beror på i vilket skede under förlopp man ringer, men jag tror
dom flesta hade ringt då killen börjar svinga sina hörlurar och göra utfall som så. Utifall det är Mayers och hans killar som ringer.
Då blir ju samtalet för polisens del:
Pågående våld, misstänkt misshandel, förestående misshandel,
vilket blir ett prio ett larm.
Ett larm där man från början utgår från att dödligt våld brukas i värsta fall. Lediga patruller larmas på först, därefter går larm ut till patruller som är på annat uppdrag. I dom flesta fall utses en i befintlig patrull som polisinsatschef som styr kommenderingen.
Om situationen är densamme, men Jafari som ringer, lär han ha ringt då han kastas iväg i något halsgrepp. Polisens respons blir som ovanstående.
Förutsatt att livvakten fortsätter fronta honom, och fortsätter bete sig våldsamt mot honom.
Sett till vad som är känt, är det dock orimligt att Jafari skulle kunnat bli den som larmar polis. Han verkade tvärtom söka bråk/konfrontation.
Jag ställer mig ganska starkt frågande till varför inte Mayers och hans killar ens hade en tanke på att larma polis.