2019-08-01, 23:25
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Som sagt, ska vi spekulera fritt eller ha bevis?

Du har uppenbarligen aldrig rört dig bland Hazarer som hänger på stan.
Citera
2019-08-01, 23:26
Medlem
Arkiaters avatar
Jag undrar,
Kommer målsäganden att kunna resa till USA i framtiden, om han skulle önska det? Eller kommer han nekas inresa, även efter att han har blivit svensk medborgare? För vi kan väl räkna med att målsägande ganska snart kommer att beviljas svenskt medborgarskap, inte minst med tanke på att han redan har varit här i 4 år?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag skiter uppriktigt i hur Afghan#1 har haft sönder sina hörlurar. Det jag vet är att det inte var något "halslyft". Men vi skiter i det. Det är därför jag vill läsa om "halslyftet" i domen. Om det står där att han blev lyft i halsen så får jag skämmas istället för tingsrätten. Men tills det står i en dom får tingsrätten skämmas givet dagens insats.
Varför ska det stå i domen.. Saknar relevans ju.
Citera
Medlem
I friska länder så hade man omedelbart släppt fri hjälten Rocky.

Det ska tilläggas att jag hatar rap/hip hop och aldrig lyssnat på Rocky.

Men i friska, välmående och mer ekonomiskt starka länder hade man inte heller släppt in dessa parasiter.

De som massinvandrat Sverige, typ 9/10 av alla som kommit, under 2000-talet är det vidrigaste i världshistoriens alla sanningar.
De är värre än kackerlackor och andra skadedjur.

Fy fan vad många miljarders miljarder vi lagt på dem.
Tacken? Våldta tiotusentals svenska kvinnor, råna pensionärer, mörda, lata sig, klaga, gå på bidrag, rösta S osv. osv.

Helt jävla sjukt! Kan någon här berätta för mig hur sjuk den svensk som velat ha det här, är?
Citera
Medlem
dunias avatar
What happened in Sweden, huh?
Först och främst, cred till advokat Jovicic. Får mig som jugge att bli stolt. Vilket jävla trams från domarens sida att inte låta försvararna slutföra sin utläggning om huruvida pojken bär med sig kniv eller ej en vanlig dag.

Och vilken pojk sen. Shit. Man blir rädd bara man ser bilderna i fup. Utstående ögon och helt tom i blicken. Kriminalitet är vanligt förekommande hos ensamkommande men vet du vad, jag tror han hade varit en liten jävel oavsett om jan stannat i Afghanistan/Iran eller vilken håla han nu kom ifrån.

Det är ett jävla under för mig att denna grabb inte också häktades på plats. Initierade bråk, vad ska det till för att få en reaktion, står dessa över lagen?
Citera
2019-08-01, 23:27
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Mustafa är så spinkig så att han hade dem runt bröstkorgen.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilket land är idealet då?

Inte USA iallafall. Vi kan väl ha ett eget ideal utan att du behöver vara så jävla orolig vad andra länder ska tycka om Sverige? ... Sen har Sveriges rättssystem problem med både godtyckligt långa och slentrianmässiga häktningstider. Gärna med restriktioner.

Det borde vi ha en diskussion om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
För att det syns på videomaterialet och kamerorna, det fanns inget glas före misshandeln. Det är inte svårt, videorna visar klart att övervåld användes, inte självförsvar

Det är nog ingen som har hävdat självförsvar i den meningen. Nödvärnsexcess hade sannolikt var fullständigt giltigt om det enbart hade stannat vid vaktens försök att mota bort MÄ samt om Mayers enbart hade kastat omkull honom. Men nu gick det för långt. Däremot så måste rätten ändå ta hänsyn till själva ofredandet och utfallet som gjordes som orsakade hela situationen.
Citera
2019-08-01, 23:28
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det man inte lärt sig efter 4 år lär man sig aldrig. 19-åringen var även 15 år när han kom till Sverige, vilket är en ypperlig ålder för inlärning av språk.

Inte om man inte umgås med svenskar. Sorry men nej, dessa killar buntas ihop på hem där de hittar vänner som pratar samma språk. Det har ju faktiskt framkommit att Mustafa ändå talar hyfsat bra svenska med poliser i förhöret utan tolk. Men jag tycker det är självklart och mer rättssäkert att använda en tolk i en rättegång om personen inte behärskar språket på avancerad nivå. Alla vinner på det. En tolk får knappast lika fet ersättning som advokaterna i målet lyckas grina till sig så det är bara fånigt att haka upp sig på tolkens närvaro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Vilka rasister?

Förnekelsens makt är stor.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Nej, jag har inte missat att han har klippt i filmerna. Däremot så förändrar det inte bilden särskilt mycket. Hur man än vrider och vänder på det så är det ju samma jäkla bild som visas.

Alltså att de har blivit utsatta för ofredande och hela tiden försökt röra sig därifrån. De var lugna tills de tyckte att det hade gått för långt. Vakten i sin tur knuffar bort MÄ och sedan vet vi alla ungefär vad som hände sedan.

Bara för att han har klippt bort några sekunder förändrar det som sagt inte bilden. Däremot är det ju givetvis självklart att det är ett medvetet val han har gjort.
Förutom att klippa har han ändrat den kronologiska ordningen.

Sa aldrig han gjorde ett bra jobb, men han försöker dölja något och lyckas.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför ska det stå i domen.. Saknar relevans ju.

Varför tjatar du då om "halslyftet" om det saknar relevans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in