2019-08-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Hur kan någon veta om det låg lite glaskross på marken innan eller ej? Att det sedan har blivit glaskross under tumultet säger ju inte heller så mycket.

Grejen är ju att det är extremt svårt att bevisa något alls i det här fallet. Det är det klassiska misshandelssnacket, två utsagor och det är otroligt svårt att bedöma vad som är sant och inte. Då faller det på bevisbörda, och det kommer nog inte att dyka upp någon exakt bevisning kring detta heller.

För att det syns på videomaterialet och kamerorna, det fanns inget glas före misshandeln. Det är inte svårt, videorna visar klart att övervåld användes, inte självförsvar
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Fyra år är inte jättelänge, konversationerna som förs i en rättegång är något mer avancerade än ”ey bror”-lingot som han troligtvis är mer bekant vid. Vi ska vara glad att rätten till tolkhjälp finns, vi vill inte riskera att tilltalade eller brottsoffer sitter och låtsas att de inte förstår eller tar tillbaka saker de sagt på grund av att de ”inte förstod” frågan osv, något som Mustafa försökte sig på idag när han ville ogiltigförklara något han sagt vid ett förhör på grund av att inte tolk närvarade.

Det man inte lärt sig efter 4 år lär man sig aldrig. 19-åringen var även 15 år när han kom till Sverige, vilket är en ypperlig ålder för inlärning av språk.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag ser att du med vilje undviker diskussionen om långa häktningstider av slentrian...
Detta är ingenting, en vanlig svart man hade fått sitta månadsvis och vänta i USA om han misshandlat en caucasian. Tror inte något större skadestånd hade hägrat vid en friandw dom heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det vet ingen eftersom han inte blev visiterad men det väsentliga är att det fanns god grund att misstänka kniv och med facit i hand kan vi se att den bedömningen var helt korrekt.
är du dum? Det fanns ingen kniv och det hade kommit fram på sjukhuset om han haft det eftersom hans skador dokumenterades
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilka belägg har du för att de var påverkade? Asap Rockys gängs uppgifter? En polis hade garanterat märkt om han varit det och då hade de testats
Det är väl lite grann en nationalsport bland just hazarer att ständigt vara påtända. Fråga valfri polis.
Citera
2019-08-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har du missat att Rakim gör allt för att manipulera och göra sig av med bevis? Klipper om filmerna, "tappar" sin mobil, mörkar SMS. Han har grejer att dölja, tro mig.

Nej, jag har inte missat att han har klippt i filmerna. Däremot så förändrar det inte bilden särskilt mycket. Hur man än vrider och vänder på det så är det ju samma jäkla bild som visas.

Alltså att de har blivit utsatta för ofredande och hela tiden försökt röra sig därifrån. De var lugna tills de tyckte att det hade gått för långt. Vakten i sin tur knuffar bort MÄ och sedan vet vi alla ungefär vad som hände sedan.

Bara för att han har klippt bort några sekunder förändrar det som sagt inte bilden. Däremot är det ju givetvis självklart att det är ett medvetet val han har gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det var inte Jafari som klappade rumpan men har för mig det var han som drog handen genom en tjejs hår på Max?

Hur vet du att det inte var han? Tjejen säger these guys
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellogsdialect
Var kan jag lyssna när Rocky snackar i rätten?

Här pratar Rocky i rättsalen:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/70ygjK/asap-rocky-i-ratten-vi-var-valdigt-radda
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Visst, men som du ser på filmerna har de inga flaskor utanför Max. De säger själva att de plockar upp flaskorna inne på den mindre gatan där bråket bryter ut. Jag säger inte att det är säkert att flaskorna används, men snacket om att någon haft kniv är bara överdrivet.

Jag har missat knivgrejen helt och jag tror inte någon använt kniv. Däremot så skulle säkert någon av dem kunnat klappat till afghanen med en flaska eller kastat den mot honom. Men det är inte samma sak som att de krossat flaskan och använt den som en kniv som vissa misstänker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Var det samma assistent som inte kollade på bråket för hon inte gillade bråk?
hon kollade ju på det eftersom hon spelade in det och senare manipulerade filmen
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
han försvarade sig mot livvakten

Fast du har ju sagt att videorna är glasklara. Varför ser men då inte att ASAP och Co utövar våld med flaskorna? Är inte videorna glasklara längre, eller sitter du och fantiserar för att försvara afghanäcklet?
Citera
2019-08-01, 23:23
Avstängd
Citat:
.

Och din poäng är vad? Asap Rocky är också dömd. Ingens tidigare brott är relevant

Du ser inget mönster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in