2019-08-01, 20:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Varför skulle hon inte ha gjort det? Morsan själv hade ju ätit

???
Vad menar du?
Jag lyssnade på liven som hon har nu.
Någon frågade vad har du ätit idag?
Ingenting svarade Issy, bara druckit en näringsdryck.
Nu sitter hon och gäspar hela tiden och förstår inte varför?
Så du menar att dom ätit frukost, lunch och middag?
Okej... Men så bra då.
Citera
2019-08-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
???
Vad menar du?
Jag lyssnade på liven som hon har nu.
Någon frågade vad har du ätit idag?
Ingenting svarade Issy, bara druckit en näringsdryck.
Nu sitter hon och gäspar hela tiden och förstår inte varför?
Så du menar att dom ätit frukost, lunch och middag?
Okej... Men så bra då.

Tyckte hon sa att morfarn och mamman ätit. Hon har ju svårt att äta ibland och har näringsdrycker då.
Citera
2019-08-01, 20:38
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Tyckte hon sa att morfarn och mamman ätit. Hon har ju svårt att äta ibland och har näringsdrycker då.

Haha!!! Sen undrar de varför hon är så trött o slö? Näringsdryck till en 15åring som växer.
Citera
2019-08-01, 20:48
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha!!! Sen undrar de varför hon är så trött o slö? Näringsdryck till en 15åring som växer.

Och godis. Godis är gott
Undrar om dom har några matrutiner överhuvudtaget?
Citera
2019-08-01, 21:00
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Lyssnade på liven..
Vad har du ätit idag frågade någon.
Jag har inte ätit något idag. Har druckit en näringsdryck svarade Issy.
Klockan är 20 i 8 på kvällen.
Lagar inte Jewels någon mat?

De verkar käka efter 22 eller nåt.
Kollade lite på liven, astråkigt. Tystnad och gäspningar.
Citera
2019-08-01, 21:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
De verkar käka efter 22 eller nåt.
Kollade lite på liven, astråkigt. Tystnad och gäspningar.

Japp.. Sömnpiller 😴
Svarar inte på dom väsentliga frågorna då tittar hon/han bort.
Citera
2019-08-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 365poppy
Nej jag spelar inte fortnite det är inget för mej.
Jo men då orkar man ock så söka jobb om man mår så jävla dåligt. Och man orkar inte översätta ord från svenska till engelska. Vad är poängen med att skriva ens på engelska på henne insta eller Facebook. Kan man lägga tanken ner på det kan man lägga tanken åt något annat om det ger så mycket engeri av att skriva på engelska och tro att man är en världskändis och sedan undrar dom varför det kommer in engelska människor som pratar i deras lives.

Kollar man på hur du skriver och jewels skriver så skrivet ni likadant när ni använder!?avancerat va?
Sen har jag för mej hade inte hon dyslexi? Det är ju ännu svårare då att skriva på engelska.
Så hon har nog mer ork till ett jobb eller gå komvux. Eller gå online kurs. Det skulle nog hon klara av

Haha, är du på riktigt?? Tro mig, vem som helst skulle HELLRE jobba och ha normalt liv än att lida av psykisk ohälsa och inte klara av det. Att leva normalt skulle vara den enkla vägen. Är du en av dom som säger "ryck upp dig" också till någon som är deprimerad? Helt sjukt att du tror att en människa som mår så pass dåligt INTE skulle klara av att översätta en text? Det är lite skillnad på att jobba, som att översätta text hemma i lugn och ro. Med ett jobb kommer massa andra åtaganden som att passa tider, ta intiativ, gå upp på morgonen, ha stort ansvar, veta exakt vad man ska göra och när, klara av stress, klara av förändringar, sociala förmågor etc. Tror du människor är robotar som bara går till jobbet, gör en grej, går sedan hem?
Tror du dessutom att en som lider av psykisk ohälsa och är sjukskriven, enbart sitter och glor upp i taket? För om personen "orkar ta fram datorn så orkar denne jobba"? Ibland undrar jag hur människors hjärnor fungerar...Väx upp.
Citera
2019-08-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ett musem är inte ett dagligt verksamhet

Kan visste vara en daglig verksamhet. Samma sak som hunddagis, glitter, hjälpmedelscentralen, förskola etc. Det är inte du som bestämmer vad en daglig verksamhet är. Det kan vara en handläggare som hjälpt personen att fixa denna sysselsättning.

Sen om man har sjukersättning så får man inte jobba överhuvudtaget, knappt gå till några dagliga verksamheter heller, för det kan likställas med jobb.
Citera
2019-08-01, 21:26
Medlem
Citat:
Jo det finns det du kanske aldtig har varit där?
Där kollar man hur mycket man kan läsa är man duktigt på matte. Etc
Om du aldtig varit på barnpyschri så kommentera då inte att det inte finns

Vad snackar du om???? BUP gör inget utav det där, dom kan utreda olika diagnoser ja, men ingenting annat.
Citera
2019-08-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ja du det är bup som bestämmer och avgör om man diagnoser eller inte och sedan har hon själv sagt det i en video där ser man hur mycket du vet

NEJ NEJ NEJ. BUP går man till om man är under 18. Sedan är det allmän psykiatrin som utreder om man har diagnos, inte BUP. BUP=Barn och UngdomsPsykiatrin.
Citera
2019-08-01, 21:37
Medlem
Citat:
Citerar mig själv från sidan 3
En kick i rumpan och skickat ungen till skolan skulle vart bra tror jag..

Jag är Mamma till 2 tonårsbarn. Även mina ungar har vart trötta. Men jag har kickat dom i rumpan och skickat iväg dom till skolan iaf. Sonen min har även han diagnos. Add och en liten släng av asperger.
Hade dom fått bestämma så hade dom nog också legat i sängen och trynat och spelat spel på nätterna.
Sonen hade 16 timmars frånvaro totalt nu senaste terminen men han streamar och chattar inte med folk på nätterna heller..
Undrar om Issy ens har eller kommer upp till 16 timmars närvaro?
Visst, det är inte kul att slita upp dom på morgonen och även vi har haft våra bråk.
Nu går både sonen och dottern på gymnasiet.
Men hörde på någon video att Issy skulle ta tag i skolan och gå all in.
Tror det var denna..
https://youtu.be/u8zjxFfa1PQ
Önskar Issy lycka. Det går säkert bra Och vågar du inte gå dit själv så kan din morsa följa med och hålla handen.

https://www.expressen.se/nyheter/5-500-barn-gar-inte-i-skolan-misslyckande-for-samhallet-/

That's why...Man kan dessutom inte jämföra barn med liknande problematik då alla fungerar olika...Borde du också veta med barn som har npf.
Citera
2019-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12

Det är ingen hemlighet att barn med npf också kan ha väldiga problem med kost, selektivt ätande etc. Många föräldrar som har problem med att få i sina barn mat som har någon form av npf. Om dom dessutom medicinerar blir det ännu värre och då får dom näringsdrycker på recept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in