2019-08-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 365poppy
Nej jag spelar inte fortnite det är inget för mej.
Jo men då orkar man ock så söka jobb om man mår så jävla dåligt. Och man orkar inte översätta ord från svenska till engelska. Vad är poängen med att skriva ens på engelska på henne insta eller Facebook. Kan man lägga tanken ner på det kan man lägga tanken åt något annat om det ger så mycket engeri av att skriva på engelska och tro att man är en världskändis och sedan undrar dom varför det kommer in engelska människor som pratar i deras lives.

Kollar man på hur du skriver och jewels skriver så skrivet ni likadant när ni använder!?avancerat va?
Sen har jag för mej hade inte hon dyslexi? Det är ju ännu svårare då att skriva på engelska.
Så hon har nog mer ork till ett jobb eller gå komvux. Eller gå online kurs. Det skulle nog hon klara av
Men lägg av. Du har noll koll på hur saker och ting fungerar, det är tydligt.
Herregud...klarar av att jobba bara för att man kan skriva på engelska. Tänk om det ändå vore så enkelt! Ju mer sånt här su skriver desto mindre kommer du tas på allvar och det enda vi andra ser i sin text är "blah".
Det ÄR svårt att få sjukersättning, jävligt svårt till och med. Många som behöver det får det inte, har du missat alla skriverier om försäkringskassan och deras beslut?
Citera
2019-08-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Herregud...klarar av att jobba bara för att man kan skriva på engelska. Tänk om det ändå vore så enkelt! Ju mer sånt här su skriver desto mindre kommer du tas på allvar och det enda vi andra ser i sin text är "blah".
Det ÄR svårt att få sjukersättning, jävligt svårt till och med. Många som behöver det får det inte, har du missat alla skriverier om försäkringskassan och deras beslut?

Det är konstigt på min systers jobb så har dom en som jobbar där med autism och sjukersättning och hon har sagt till min syster att om hon inte skulle jobba på deras jobb så skulle inte hon få behålla sin sjukersättning och även förlora sitt lls lön som är 50kr per dag som hon jobbar
Citera
2019-08-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124

Sen dessutom är det inte bara det att hon klarar av engelska. Hon klarar *av* att göra olika sammarbeten med olika företag som chiquelle, etc hon klarar bland annat av att skicka mail 10 st om dagen till olika youtube kändisar för att få sin kanal att växa. Hon kanske skulle kunna jobbar som manger åt issy istället
Det kanske hade funkat bättre i dina ögon?
Citera
2019-08-01, 00:41
Medlem
Sen tycker jag att det är lite konstigt att ni nämner den sociala biten med dom när deras mål var i år med att få kanalen på guldtuben hur ska dom klara sej där hade ni tänkt
Ska dom få ett speciellt rum när dom kommer som dom kan sitta i, ska dom få en egen röd matta att gå på. Hur hade dom tänkt sej hur det skulle bli om dom hade vunnit någonting att ställa sej upp scen.
Citera
2019-08-01, 00:47
Medlem
Sen angående det här med gofundme om deras sida som dom vill att man ska länka till Ellen. Hur ska dom kunna sitta i studion. Hur ska dom kunna ta sej dit utan att möta någon?
Hur ska dom kunna klara av alla kameror och sedan ståhejet efter som typ press etc.
om hon nu inte kan klara av en vanligt och bli stressad av att möta någon eller med den sociala biten
Citera
2019-08-01, 00:50
Medlem
Citat:
Det är konstigt på min systers jobb så har dom en som jobbar där med autism och sjukersättning och hon har sagt till min syster att om hon inte skulle jobba på deras jobb så skulle inte hon få behålla sin sjukersättning och även förlora sitt lls lön som är 50kr per dag som hon jobbar

Antagligen är det aktivetetsersättning du menar då. Sjukersättning har jag aldrig hört att man skulle förlora genom att inte "jobba". Men det är ofta man har sjukersättning och går på daglig verksamhet som tjejen på din systers jobb. Daglig verksamhet, om jag uttrycker mig klumpigt, är ett vuxendagis. Alltså något man går till istället för att sitta hemma för sig själv. Det finns ofta "dagisfröken" där som ser till att alla har något att göra och att inte någon kissar på sig.

Ja, jag uttrycker mig klumpigt om DV, och grymt förenklat, men ni förstår säkert vad jag vill säga.
Citera
2019-08-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Antagligen är det aktivetetsersättning du menar då. Sjukersättning har jag aldrig hört att man skulle förlora genom att inte "jobba". Men det är ofta man har sjukersättning och går på daglig verksamhet som tjejen på din systers jobb. Daglig verksamhet, om jag uttrycker mig klumpigt, är ett vuxendagis. Alltså något man går till istället för att sitta hemma för sig själv. Det finns ofta "dagisfröken" där som ser till att alla har något att göra och att inte någon kissar på sig.

Ja, jag uttrycker mig klumpigt om DV, och grymt förenklat, men ni förstår säkert vad jag vill säga.

Nej sjukersättning jag vet var jag pratar om inte vad ni pratar om aktivitetsersättning
Citera
2019-08-01, 00:52
Medlem
Citat:

Ett musem är inte ett dagligt verksamhet
Citera
2019-08-01, 00:55
Medlem
Citat:
Sen angående det här med gofundme om deras sida som dom vill att man ska länka till Ellen. Hur ska dom kunna sitta i studion. Hur ska dom kunna ta sej dit utan att möta någon?
Hur ska dom kunna klara av alla kameror och sedan ståhejet efter som typ press etc.
om hon nu inte kan klara av en vanligt och bli stressad av att möta någon eller med den sociala biten

Jag klarar av att springa en mil. Men jag klarar inte av att springa 8 mil. Jag klarar av att springa en mil ett par ggr i veckan, men inte 2 ggr per dag varje dag 3 år på rad. Helt enkelt det kommer ta på deras krafter, de kommer kanske ligga i tre dagar efter. Men att gå på ett jobb kommer kanske kosta lika mycket, varje dag i en vecka, när ska de då hinna ligga i tre dagar, då helgen bara är två dagar?
Citera
2019-08-01, 00:57
Medlem
Citat:
Nej sjukersättning jag vet var jag pratar om inte vad ni pratar om aktivitetsersättning

Aktivitetersöttning får man bara fram tills man fyllt 30 år sedan innan man fyllt 30 år får man ansöka om sjukersättning annars blir det som ett glapp enligt jewels i 3 år
Citera
2019-08-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ett musem är inte ett dagligt verksamhet

Om det är ett LSS jobb som du skrev är det en daglig verksamhet. Finns ingen annat som skulle gå att likna ett jobb i LSS.
Kontaktperson
Ledsagare
Personlig assistans
Råd och stöd
Gruppboende
Avlastningsboende
Daglig verksamhet

Är bara de insatserna man kan få genom LSS. Vad jag kan komma på kl 1 på natten i varje fall.
Citera
2019-08-01, 01:02
Medlem
Citat:
Jag klarar av att springa en mil. Men jag klarar inte av att springa 8 mil. Jag klarar av att springa en mil ett par ggr i veckan, men inte 2 ggr per dag varje dag 3 år på rad. Helt enkelt det kommer ta på deras krafter, de kommer kanske ligga i tre dagar efter. Men att gå på ett jobb kommer kanske kosta lika mycket, varje dag i en vecka, när ska de då hinna ligga i tre dagar, då helgen bara är två dagar?

Vem har sagt att hon behöver gå en vecka precis som du säger hon kan göra som issy gå till jobbet en timme varan dag.
Eller två timmar vad vet jag. Man kan jobba måndag tors, man kan jobba mån, tisdag, man kan jobba tisdag ons, man kan jobba torsa, fredag, man kan jobba tisdag och fredag man kan jobba en måndag. Man kan jobba en tisdag man kan jobba en onsdag man kan jobba en torsdag man kan jobba en fredag em dag i veckan avancerat va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in