2019-07-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Ok fair enough....however your view falls apart at the fact that the hatred towards me also extends to issys siblings and her extended family.....what have they done to her?, why doesn't issy have a bond with them?

And yes at the end of the day if issy continues to hate me what can i do about it?

They haven't done anything, and I don't know if Issy really hates them. He just don't feel anything about them. The reason for that is easy, you are in the middle. However I don't feel is a panic about that, of you and Issy get your shit together, the rest will follow.
Citera
2019-07-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Så du dömer ut honom som far baserat på detta, men du sitter och försvarar en mamma som sagt till sitt barn att hon önskar att barnet får ett helvete, att barnet är anledningen till alla problem..?

Korrekt, än så länge har jag inte sett att det är någon bristande kärlek mellan Issy och Jewels. Finns tecken på att den till och med är ohälsosamt stor. Sedan klarar kanske inte Jewels av sin roll som förälder och behöver antingen stöd för det eller en omplacering med umgänge. Men nej, det där raseriutbrottet är inte ensamt en faktor som styr nosen åt något håll. Inte bra, men inte katastrof, utan tämligen vanligt förekommande. Min enkla regel när det kommer till detta är "finns det kärlek, finns det hopp". Jag är väldigt ifrågasättande till om det finns kärlek från Sam, jag är inte det minsta osäker om det från Jewels.
Citera
2019-07-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
I can tell you from experience....jewels is a monster, that audio recording is just a snippet of issys last 15 years and i will live with the guilt for the rest of my life that i left a helpless child in her care.....never in a million years did i think she would raise her the way she did....i thought maybe issys grandparents and family would atleast be able to protect her......oh how i was wrong...., not only have I failed issy....her grandparents, uncles and extended family have all failed her too

Everyday i hold issys siblings in my arms and thank God that that they dont have a mother like jewels

Are you the father Of Izzy?
Citera
2019-07-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Korrekt, än så länge har jag inte sett att det är någon bristande kärlek mellan Issy och Jewels. Finns tecken på att den till och med är ohälsosamt stor. Sedan klarar kanske inte Jewels av sin roll som förälder och behöver antingen stöd för det eller en omplacering med umgänge. Men nej, det där raseriutbrottet är inte ensamt en faktor som styr nosen åt något håll. Inte bra, men inte katastrof, utan tämligen vanligt förekommande. Min enkla regel när det kommer till detta är "finns det kärlek, finns det hopp". Jag är väldigt ifrågasättande till om det finns kärlek från Sam, jag är inte det minsta osäker om det från Jewels.

Det du skriver visar hur komplext det är med omhändertagande av barn. Alla som tittar på flera av deras videos kan också se att de har en åtminstone stundtals fin relation med humor och tillit sinsemellan. Att Jewels också har brister har vi tveklöst svart på vitt, men detta måste även vägas mot det som funkar bra i deras relation. Är man tonåring och flyttar till familjehem är en stabil relation med ens ”nya föräldrar” förmodligen väldigt svår att få till och det blir mest förvaring.
Citera
2019-07-29, 18:34
Medlem
Citat:

Hör du inte själv hur jävla dum du är? Om en pedofil går in till sin dotter varje natt och pillar så finns det ändå hopp då för att han känner stor kärlek till sin dotter? Det är ju din regel liksom.

Och självklart har han kärlek till sin dotter. Ingen försöker under så många år om de inte älskar sitt barn.

Du ser bara dummare och dummare ut för varje inlägg du gör. Du är helt emot en pappa som gjort vad han kan i situationen, samtidigt som du försvarar ett psykfall till morsa.
Citera
2019-07-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det du skriver visar hur komplext det är med omhändertagande av barn. Alla som tittar på flera sv deras videos kan också se att de har en åtminstone stundtals fin relation med humor och tillit sinsemellan. Att Jewels också har brister har vi tveklöst svart på vitt, men detta måste även vägas mot det som funkar bra i deras relation.

Nja. Att ungen har ett hem, klarar av skolan, får vettig mat och inte behöver tigga pengar och oroa sig för ekonomi väger tyngre än en fin relation stundvis.
Det bästa för Issy vore att ha ett hem till. En stabil grund och vara hos sin morsa på helger.
Citera
2019-07-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nja. Att ungen har ett hem, klarar av skolan, får vettig mat och inte behöver tigga pengar och oroa sig för ekonomi väger tyngre än en fin relation stundvis.
Det bästa för Issy vore att ha ett hem till. En stabil grund och vara hos sin morsa på helger.

Jag har inte sagt att situationen är optimal, bara att den faktiskt kan förvärras om man ska försöka leta upp ett familjehem som är redo att ta emot en femtonåring (dvs urvalet är extremt litet) Izzy kan då hamna 50 mil bort mitt ute i skogen hos nåt pensionärspar som mest är intresserade av att hon ska hjälpa till på gården. Stödfamilj absolut, men familjehem är överdrivet. Det får inte ens invandrarkidsen som blir slagna av sina föräldrar, åtminstone inte om det är ”måttligt” med stryk.
Citera
2019-07-29, 19:22
Medlem
Citat:
Hör du inte själv hur jävla dum du är? Om en pedofil går in till sin dotter varje natt och pillar så finns det ändå hopp då för att han känner stor kärlek till sin dotter? Det är ju din regel liksom.

Och självklart har han kärlek till sin dotter. Ingen försöker under så många år om de inte älskar sitt barn.

Du ser bara dummare och dummare ut för varje inlägg du gör. Du är helt emot en pappa som gjort vad han kan i situationen, samtidigt som du försvarar ett psykfall till morsa.

Bara för att det finns en sexuell attraktionskraft betyder inte det att det finns en föräldrakärlek. Och egentligen ifrågasätter jag att det ens finns en föräldrakärlek om man använder barnet för sin sexuella njutning.
Men det kan finnas möjligheter att överkomma den sexuella attraktionen möjligtvis. Men vete fan om det är en risk värt att ta. Det du pratar om är något av det svåraste som finns, att bedöma en förälders möjlighet till att omvårda sitt barn, men samtidigt se hindret som en diagnos, i detta fall pedofili. I det fallet borde barnets trygghet och välmående stå högre, och en omplacering blir antagligen snabbt aktuellt och långvarig, antagligen konstant upp till vuxen ålder.

Kärlek behöver inte alls ha med saken att göra att Sam vill ha kontakt med sitt barn. Kan finnas många orsaker till att han önskar den kontakten. Men när han har blivit tillfrågad i denna tråd svarar han ju mest med att han ska ha kontakt med Issy för att det är Sams kött och blod. Det är ingen kärlek, det är ett blodsband. För det kan jag inte tvärsäkert säga att han inte har kärlek till Izzy, bara att jag kraftigt ifrågasätter det. Och om man har kärlek till sitt barn säger man inte, att man tycker att det inte är synd för man har andra fantastiska barn.

Som sagt så försvarar inte jag Jewels, jag bara säger att jag inte betvivlar deras kärlek till varandra överhuvudtaget. Hon har brister i sitt föräldraskap, vilket hon också anger själv. Hon behöver hjälp. Jag kommer inte sparka på människor som inser problem, ber om hjälp med problem men inte får hjälp med att lösa problemet. Det får andra göra, det är inte en egenskap jag ser som speciellt bra att äga. I och med att du verkar äga den alldeles tillräckligt för oss båda, så känner jag att jag överlever det.

Om det sedan är så att du tycker jag blir dummare och dummare, så är det också en sådan där sak jag egentligen inte bryr mig mycket om, eller alls ärligt talat. Jag har insett att dina stringtrosor antagligen är lite för små för din fläskmage, och därför ger dig lite extra PMS på dagarna. Det är förresten något du borde ta tag i, prova om du inte kan hitta ett par i XXXXXL så kanske det inte klämmer åt lika mycket och du blir lite mindre bitch.
Citera
2019-07-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag har inte sagt att situationen är optimal, bara att den faktiskt kan förvärras om man ska försöka leta upp ett familjehem som är redo att ta emot en femtonåring (dvs urvalet är extremt litet) Izzy kan då hamna 50 mil bort mitt ute i skogen hos nåt pensionärspar som mest är intresserade av att hon ska hjälpa till på gården. Stödfamilj absolut, men familjehem är överdrivet. Det får inte ens invandrarkidsen som blir slagna av sina föräldrar, åtminstone inte om det är ”måttligt” med stryk.

Egentligen är det konstigt att Izzy inte redan har en stödfamilj, det borde Norrköping ha tagit tag i för länge sedan. Speciellt i den vevan man letade fram ett familjehem åt Issy, för det har man redan gjort en gång. Nu blev det inget av med det, men en stödfamilj borde man då ha ordnat.
Citera
2019-07-29, 19:32
Medlem
Citat:

Att ungen har ett hem är positivt ja. Men kommer Issy klara skolan lättare eller bättre för att han flyttar? Risken är enorm att det blir tvärt om. Maten kan jag hålla med om.
Men behöver Issy tigga pengar? Ja, han går live då och då, när han orkar, men är målet att tigga pengar då, ganska dålig taktik i så fall, man vet aldrig när han är live, det står i och för sig ett nummer, men that's it. Skriver aldrig vad folk ger, vilket gör att folk ger mindre. Skriver upp alla som ger, vilket gör att folk gärna ger mindre summor eftersom det inte finns något krav. Vissa ggr kollar han ju inte ens på telefonen, vilket hans mor försöker lära honom för att tacka för pengarna. Egentligen verkar det ju som att Izzy är totalt ointresserad av donationerna, vilket är trevligt att se, har inte sett så många youtubare som är det.

Ser vi ner på Rask för att han tigger, han tigger ju verkligen?
Ser vi ner på Team odiffat för att de tigger, de verkar i och för sig ha samma system?
Ser vi ner på J&J som tigger, de nämner ju flera ggr att det går att swisha?

Eller är det så att vi har en måttstock för J&I och en annan för andra människor?
Kan J&I verkligen göra något rätt?
Citera
2019-07-29, 21:08
Medlem
Citat:
Egentligen är det konstigt att Izzy inte redan har en stödfamilj, det borde Norrköping ha tagit tag i för länge sedan. Speciellt i den vevan man letade fram ett familjehem åt Issy, för det har man redan gjort en gång. Nu blev det inget av med det, men en stödfamilj borde man då ha ordnat.

Det är lite olika regler. Med familjehem så tänkte dom nog göra en LVU vilket för att Issy inte har något val. Stödfamilj så kan hon tacka nej till, och det har hon förmodligen gjort om hon nu fått frågan.
Citera
2019-07-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Det är lite olika regler. Med familjehem så tänkte dom nog göra en LVU vilket för att Issy inte har något val. Stödfamilj så kan hon tacka nej till, och det har hon förmodligen gjort om hon nu fått frågan.

De har inte sagt något om det, så jag har utgått från att Norrköping inte tagit tag i det. Har Issy tackat nej, så är det rejält korkat ärligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in