Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Hör du inte själv hur jävla dum du är? Om en pedofil går in till sin dotter varje natt och pillar så finns det ändå hopp då för att han känner stor kärlek till sin dotter? Det är ju din regel liksom.
Och självklart har han kärlek till sin dotter. Ingen försöker under så många år om de inte älskar sitt barn.
Du ser bara dummare och dummare ut för varje inlägg du gör. Du är helt emot en pappa som gjort vad han kan i situationen, samtidigt som du försvarar ett psykfall till morsa.
Bara för att det finns en sexuell attraktionskraft betyder inte det att det finns en föräldrakärlek. Och egentligen ifrågasätter jag att det ens finns en föräldrakärlek om man använder barnet för sin sexuella njutning.
Men det kan finnas möjligheter att överkomma den sexuella attraktionen möjligtvis. Men vete fan om det är en risk värt att ta. Det du pratar om är något av det svåraste som finns, att bedöma en förälders möjlighet till att omvårda sitt barn, men samtidigt se hindret som en diagnos, i detta fall pedofili. I det fallet borde barnets trygghet och välmående stå högre, och en omplacering blir antagligen snabbt aktuellt och långvarig, antagligen konstant upp till vuxen ålder.
Kärlek behöver inte alls ha med saken att göra att Sam vill ha kontakt med sitt barn. Kan finnas många orsaker till att han önskar den kontakten. Men när han har blivit tillfrågad i denna tråd svarar han ju mest med att han ska ha kontakt med Issy för att det är Sams kött och blod. Det är ingen kärlek, det är ett blodsband. För det kan jag inte tvärsäkert säga att han inte har kärlek till Izzy, bara att jag kraftigt ifrågasätter det. Och om man har kärlek till sitt barn säger man inte, att man tycker att det inte är synd för man har andra fantastiska barn.
Som sagt så försvarar inte jag Jewels, jag bara säger att jag inte betvivlar deras kärlek till varandra överhuvudtaget. Hon har brister i sitt föräldraskap, vilket hon också anger själv. Hon behöver hjälp. Jag kommer inte sparka på människor som inser problem, ber om hjälp med problem men inte får hjälp med att lösa problemet. Det får andra göra, det är inte en egenskap jag ser som speciellt bra att äga. I och med att du verkar äga den alldeles tillräckligt för oss båda, så känner jag att jag överlever det.
Om det sedan är så att du tycker jag blir dummare och dummare, så är det också en sådan där sak jag egentligen inte bryr mig mycket om, eller alls ärligt talat. Jag har insett att dina stringtrosor antagligen är lite för små för din fläskmage, och därför ger dig lite extra PMS på dagarna. Det är förresten något du borde ta tag i, prova om du inte kan hitta ett par i XXXXXL så kanske det inte klämmer åt lika mycket och du blir lite mindre bitch.