2019-08-01, 20:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det har jag redan gjort, din jävla lallare. Jag vet att polisen normalt måste prioritera. Det går inte att lita på att polisen kommer inom en viss tid längre.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej, du brukar ha rätt i det mesta. Men i det här fallet har du tyvärr fel. Polisen går på knäna nuförtiden, det vet jag eftersom min kompis sitter i sambandscentralen. Det stämmer inte alls, dom har Poliser som cirkulerar men samtidigt så har dom också mycket att göra. Så dom kan inte släppa allt. Du får dessutom vänta väldigt länge i telefonkö om du har otur, då får du plussa på det på dina max 15min. Sedan ska det prioriteras för att det ska gå så fort som möjligt, så det är många faktorer som ska passa för att det ska ta max 15min.

Ni får tro vad ni vill.

11min snitt i Göteborg, och 9min snitt i Västerås. Det är uppgifter som ganska snabbt går att hitta på nätet. Ena uppgiften är från 2012, andra uppgiften är från 2017.
Överlag har snittiden smått kapats genom hela landet.
Hötorget är city, så jag bara utgår från att ni kan tänka er tätheten där, även om man mycket att stå i dagligdags. Vill ännu en gång understryka att jag utgår från att det går att tänka...

Om jag får ställa frågan med förväntan om seriöst svar då;
Vad tror ni framkörningstiden till denna plats under rådande omständigheter skulle vara?
Citera
2019-08-01, 20:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Varför då? Har du någon gång hört talas om en livvakt som ringer larmnumret när skyddsobjektet är hotat?
Jag skulle bli MYCKET förvånad om 'livvakten' är något annat än en storvuxen polare. Det står för mig HELT klart efter att ha sett honom agera på de videos som förekommer.
Citera
2019-08-01, 20:54
Medlem
Citat:
Han är ju ingen "livvakt" (som i bodyguard) ... han är en buddygurad som i stor kompis. Han knuffar undan skrikande småtjejer i fancrowden. Han är inte en "body guard" som presidenter och sånt har.
Ok. Det trodde jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag skulle bli MYCKET förvånad om 'livvakten' är något annat än en storvuxen polare. Det står för mig HELT klart efter att ha sett honom agera på de videos som förekommer.

Fast juggen har ju sagt att han som proffsig livvakt gjorde en inledande riskanalys. Så han är ju livvakt då... men inte så proffsig kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Argument 1: de var tre mot en
Argument 2: de hade kunnat dra när de ville
Argument 3: det fanns ingen överhängande fara för dem
Argument 4: de fortsatte banka när han låg ned

1. Menar du att man kan angripa tre personer utan att de får använda nödvärn?
2. Menar du att alla inklusive den store svarta livvakten kan springa snabbare än de spänstiga afghanerna?
3. Det var inte så de eller någon med sinnena i fulla bruk upplevde det
4. han gav sig aldrig och måste få ordentligt med stryk för att inte kunna återkomma med en aggressiv knivattack
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
På city går alltid två bilar i cirkulation, och minst tre står beredda i garaget.
Nu är dom två ute i cirkulation mest upptagna, och då tar det max 15min från garaget även i trafik.
Är det så att en av bilarna ute är ledig eller kan omprioritera, då är dom på plats vid Hötorget på långt under 10.
Sluta nu, du har helt uppenbart ingen aning. Det fungerar inte så. Om tre patruller skulle vara inne samtidigt så är det för att de skriver, äter, hanterar skubb eller på annat sätt är upptagna. Man har inte tre patruller låsta på det sätt som du beskriver.
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Varför då? Har du någon gång hört talas om en livvakt som ringer larmnumret när skyddsobjektet är hotat?

Det är en del av ens uppgift, ja. Beror givetvis på läge, men här hade det gått utmärkt, tillsammans med andra åtgärder "livvakten" missade.
Senast redigerad av BonitaPietila 2019-08-01 kl. 20:57.
Citera
2019-08-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det här är faktiskt riktigt illa av ordföranden. I vilken annan rättegång som helst vore det självklara saker att ta upp och ställa frågor om.

Pluto min vän, plocka inte russinen ur kakan!
Det advokaten vill göra är att diskutera utifrån en tidigare dom målsägande fått. Denna domen finns inte med i FUP eller har getts ut till åklagaren eller målsägandebiträdet. Dessa har alltså inte haft någon möjlighet att läsa in sig på detta, dom kan därför inte ställa frågor kring detta, dom vet inte ens om det advokaten frågar/påstår stämmer. Därför säger domaren att detta får vänta tills samtliga parter har samma underlag och förutsättningar. Det är knappast något fel!
Citera
2019-08-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Detta är underhållning på HÖG nivå - att läsa alla snillen i tråden.

Här har vi en misshandel av minst normalgraden som är dokumenterad på VIDEO och där gärningsmännen till stora delar tillstyrker händelserna.

Det står HELT klart att det inte finns någon som helt objektiv eller subjektiv (putativt) nödvärnsrätt. Oaktat hur hög eller kriminell målsäganden varit.

Så: Case is Closed. De KOMMER dömas till misshandel.

Det finns väl ingen här som tror att så INTE kommer att ske? Isåfall - boka tid och kolla upp felet.
Jag kan inte annat än hålla med, det är ju solklart att de gett sig på Afghanen och det kommer inte komma fram till nåt annat än att ASAP använt en flaska på offret. Frågan är ju snarast vilket straff det blir och vad som händer i hovrätten om ASAP ens kommer hit då.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Vi pratade om bevisade lögner inte sådant du uppfattar som en lögn.
Rocky har inte sagt en enda sak som bevisats vara en lögn, afghanen har däremot sagt massor av sådana saker.
Vi vet ju inte vad som är bevisade lögner (domaren bestämmer ju sånt) men för mig är det bevisat. Dessutom så känner jag mig väldigt säker på att Rakim slagits med en flaska, det ser jag också som en lögn.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han är ju ingen "livvakt" (som i bodyguard) ... han är en buddygurad som i stor kompis. Han knuffar undan skrikande småtjejer i fancrowden. Han är inte en "body guard" som presidenter och sånt har.

Nej men han har jobbat som det i över 15 år enligt hans egna utsago under förhöret, men du har rätt i att han inte är livvakt enligt den svenska standarden eller för en presidents nivå vilket är polisutbildad osv
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Sluta nu, du har helt uppenbart ingen aning. Det fungerar inte så. Om tre patruller skulle vara inne samtidigt så är det för att de skriver, äter, hanterar skubb eller på annat sätt är upptagna. Man har inte tre patruller låsta på det sätt som du beskriver.

Har jag sagt att dom är låsta?
Självklart håller dom på med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in