Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det har jag redan gjort, din jävla lallare. Jag vet att polisen normalt måste prioritera. Det går inte att lita på att polisen kommer inom en viss tid längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Nej, du brukar ha rätt i det mesta. Men i det här fallet har du tyvärr fel. Polisen går på knäna nuförtiden, det vet jag eftersom min kompis sitter i sambandscentralen. Det stämmer inte alls, dom har Poliser som cirkulerar men samtidigt så har dom också mycket att göra. Så dom kan inte släppa allt. Du får dessutom vänta väldigt länge i telefonkö om du har otur, då får du plussa på det på dina max 15min. Sedan ska det prioriteras för att det ska gå så fort som möjligt, så det är många faktorer som ska passa för att det ska ta max 15min.
Ni får tro vad ni vill.
11min snitt i Göteborg, och 9min snitt i Västerås. Det är uppgifter som ganska snabbt går att hitta på nätet. Ena uppgiften är från 2012, andra uppgiften är från 2017.
Överlag har snittiden smått kapats genom hela landet.
Hötorget är city, så jag bara utgår från att ni kan tänka er tätheten där, även om man mycket att stå i dagligdags. Vill ännu en gång understryka att jag utgår från att det går att tänka...
Om jag får ställa frågan med förväntan om seriöst svar då;
Vad tror ni framkörningstiden till denna plats under rådande omständigheter skulle vara?