2019-08-01, 20:32
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har sett flera fu på 300-500 sidor kring våldsbrott av denna art.
Jag vidgår att detta är en stor och resursstark utredning, men den är inte historiskt gigantisk, och den är inte besynnerlig på något vis.
Spännande.

Länka gärna till ett par, tre stycken.
Tusen tack på förhand.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur som så var hans äss i skjortärmen extremt skrattretande
Jag har ännu inte uppmärksammat något "ess" vare sig förvarat i en skjortärm eller på annan plats.
Vad tänker du att "esset" skulle vara för något?
Citera
2019-08-01, 20:33
Medlem
Citat:
City, då går det undan. Garaget är inte långt borta. Men detta är självklart bara en referens i det stora Sverige-perspektivet. Har man tur så rör sig en patrull i området just då man behöver och då är det än bättre.
Har man otur och det tex är derby eller statsbesök, kan det ta lite längre tid.

Poängen är att Mayers & Co lätt hade kunnat hålla denna tjommen stången på ett besinnat vis, innan polis kommer. Om man nu hade haft minsta tanke på att larma.
Här blir det dock istället drabbande att man inte kommit sig för att larma.

Min erfarenhet är att om läget inte är akut med en skadad person kommer polisen efter 30 min, eller så säger de ”ring 114 14”. Du kanske har fått snabbare hjälp i Stockholm, men det har inte jag, om inte ett allvarligt brott redan hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
En svensk rättsuppfattning som grundar sig i landskapslagarna på 1100-talet, en av det äldsta i världen, i den medvetenheten finns en uppfattning om att om någon aktivt söker bråk och får stryk, så har den sig själv att skylla.

Men kanske är jag gammeldags och har missat att vår fina rättstraditioner fått ge vika för sharialagar och klankultur..
Har DU möjlighet att länka till en grundläggande text för ditt påstående.. Jag misstänker och tror du har rätt, men kan inte hitta något själv..... (just nu)
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ja, om man räknar bort livvaktens tilltag då?
Då är vi ju där var åklagaren var när han bedömde att det inte rörde sig om ofredande. Hazarerna gjorde inget brottsligt under hela kvällen enligt åklagaren.
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Tja, men varken du eller GW vet ju vem jag är heller

Touché. För övrigt är fupen på ca 400 sidor. Således mitt i intervallet du nämnde. Flekstor har en förmåga att... överdriva lite ibland.
Citera
2019-08-01, 20:34
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ett riktigt skumt fall är det i alla fall där "offret" förföljer gärningsmannen.

Hazaren var förmodligen påverkad av någon substans samt att han var tvungen att försvara sin heder. Lägg där till klent begåvad samt att hans föräldrar troligen även är syskon 😉🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vi pratade om bevisade lögner inte sådant du uppfattar som en lögn.
Rocky har inte sagt en enda sak som bevisats vara en lögn, afghanen har däremot sagt massor av sådana saker.
Att han inte kallas (eller har kallats för) Harlem är väl en lögn. Det kunde han väl ha medgett även om det är länge sen och möjligen är ett stolpskott från åklagaren.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är ingen poäng efersom polisen i normalläget måste prioritera. Det är ditt önsketänkande om utryckningstider som lyser igenom. Du har ingen jävla aning egentligen.

Man prioriterar våld/förestående våld. Tro inget annat.
Mina tidsangivelser står vem som helst fritt att kontrollera - Gruppcheferna svarar mer än gärna på frågor från allmänheten
Frågan är om du faktiskt skulle syna mig?
Citera
2019-08-01, 20:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Frågan är om du faktiskt skulle syna mig?

Det har jag redan gjort, din jävla lallare. Jag vet att polisen normalt måste prioritera. Det går inte att lita på att polisen kommer inom en viss tid längre.
Citera
2019-08-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Där har du skillnaden, afghanen har bevisligen ljugit om flera saker, Rocky har inte gjort det.

Pratar alltså återigen inte om saker du kan uppfatta som mer eller mindre sannolikt bevisade lögner.

Det är mycket möjligt det du säger. Men du har aldrig hört devisen: Att i en rätegång "inte säga sanningen" och "att ljuga" är inte samma sak...
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
På city går alltid två bilar i cirkulation, och minst tre står beredda i garaget.
Nu är dom två ute i cirkulation mest upptagna, och då tar det max 15min från garaget även i trafik.
Är det så att en av bilarna ute är ledig eller kan omprioritera, då är dom på plats vid Hötorget på långt under 10.

Nej, du brukar ha rätt i det mesta. Men i det här fallet har du tyvärr fel. Polisen går på knäna nuförtiden, det vet jag eftersom min kompis sitter i sambandscentralen. Det stämmer inte alls, dom har Poliser som cirkulerar men samtidigt så har dom också mycket att göra. Så dom kan inte släppa allt. Du får dessutom vänta väldigt länge i telefonkö om du har otur, då får du plussa på det på dina max 15min. Sedan ska det prioriteras för att det ska gå så fort som möjligt, så det är många faktorer som ska passa för att det ska ta max 15min.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Afghan-slöddret tar vad faan som helst som dom rånar/stjäl från andra missbrukare. In i det längsta undviker dom att betala för något

https://www.partille.se/contentassets/1c6bfb095bb2485db93333fa369f716b/br_saf_de_vanligaste_drogerna.pdf

Många droger ger utvidgade pupiller. Tror vi att Mustafa bara väljer vissa eller använder många olika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in