2019-08-01, 20:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så man får bara träffa våldsamma förmodligen knivbeväpnade knark-Afghaner 100m från Hötorget, på Olofsgatan? Då tar det 7 minuter. Men dom finns överallt där det inte tar 7 minuter. Dom finns också där polisen inte kommer om det inte finns personskada. Så sluta jiddra.

City, då går det undan. Garaget är inte långt borta. Men detta är självklart bara en referens i det stora Sverige-perspektivet. Har man tur så rör sig en patrull i området just då man behöver och då är det än bättre.
Har man otur och det tex är derby eller statsbesök, kan det ta lite längre tid.

Poängen är att Mayers & Co lätt hade kunnat hålla denna tjommen stången på ett besinnat vis, innan polis kommer. Om man nu hade haft minsta tanke på att larma.
Här blir det dock istället drabbande att man inte kommit sig för att larma.
Citera
2019-08-01, 20:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Trams. Det var Mustafa som initierade våldet.

Ja, om man räknar bort livvaktens tilltag då?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Max 15 min till den platsen och vid den tidpunkten, samt om våld är förestående. Troligtvis under 7 minuter.
Det kan ju vara bra att veta för framtiden, utifall någon annan misstror utryckningstider i den delen av stan.

Det där med att det bara tar 15min till platsen spelar inte så stor roll. Det är om dom har en ledig bil, och att telefonkön inte är så lång. Troligtvis så har dom ingen bil ledig, det har man själv märkt av. Det går inte undan i City, jag bor själv i City.
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Vill bara belysa en sak som folk verkar förbise. Det talas mycket om narkotikapåverkan och BO's tidigare heroinhistorik. I FUPen nämner en MGM att BO verkade narkotikapåverkad och hade utvidgade pupiller. Av opiater, som t.ex. heroin, får man tvärtom pupiller stora som en nålspets.
Afghan-slöddret tar vad faan som helst som dom rånar/stjäl från andra missbrukare. In i det längsta undviker dom att betala för något
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ser du krossat glas överallt i videon så som rocky själv uppger t. ex?

Hans crew har inte heller någon konsekvens kring det. Samtidigt ser såret exakt ut som ett sår av en halvt krossad glasflaska.

Bevisade lögner var det saken gällde, inte sådant du uppfattar som oklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vi pratade om bevisade lögner inte sådant du uppfattar som en lögn.
Rocky har inte sagt en enda sak som bevisats vara en lögn, afghanen har däremot sagt massor av sådana saker.
Autism är svårt. Nej jag menar inte bevisat som att tr vederlagt något än.
Citera
2019-08-01, 20:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är klart mindre än detta och Leif GW Perssons ord väger aningen mer än ditt.

Tja, men varken du eller GW vet ju vem jag är heller
Citera
2019-08-01, 20:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
City, då går det undan. Garaget är inte långt borta. Men detta är självklart bara en referens i det stora Sverige-perspektivet. Har man tur så rör sig en patrull i området just då man behöver och då är det än bättre.
Har man otur och det tex är derby eller statsbesök, kan det ta lite längre tid.

Poängen är att Mayers & Co lätt hade kunnat hålla denna tjommen stången på ett besinnat vis, innan polis kommer. Om man nu hade haft minsta tanke på att larma.
Här blir det dock istället drabbande att man inte kommit sig för att larma.

Det är ingen poäng efersom polisen i normalläget måste prioritera. Det är ditt önsketänkande om utryckningstider som lyser igenom. Du har ingen jävla aning egentligen.
Citera
2019-08-01, 20:31
Medlem
ASAP Rocky kommer få cirkus två månaders fängelse. Ej villkorligt.

De andra två en månad vardera. Ej villkorligt.

Du har bara en smal korridor mellan Verklighet, Juridik och PK. Den ger vid handen att detta blir utfallet.

Så för Rockys del kommer det INTE stanna vid en månad. Dock blir han frigiven efter 6 veckor i häktet så om rättegången drar ut några dagar så sitter han väl en vecka extra bara.

Kom-ihåg var ni hörde det först!
Senast redigerad av DAEN 2019-08-01 kl. 20:32. Anledning: Stavfel
Citera
2019-08-01, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Kan också vara en del av Jovocic psykningstaktik? Killen verkar gilla sånt

Han lyckas inte så värst väl med det dock...
Citera
2019-08-01, 20:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det där med att det bara tar 15min till platsen spelar inte så stor roll. Det är om dom har en ledig bil, och att telefonkön inte är så lång. Troligtvis så har dom ingen bil ledig, det har man själv märkt av.

På city går alltid två bilar i cirkulation, och minst tre står beredda i garaget.
Nu är dom två ute i cirkulation mest upptagna, och då tar det max 15min från garaget även i trafik.
Är det så att en av bilarna ute är ledig eller kan omprioritera, då är dom på plats vid Hötorget på långt under 10.
Citera
2019-08-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Autism är svårt. Nej jag menar inte bevisat som att tr vederlagt något än.

Där har du skillnaden, afghanen har bevisligen ljugit om flera saker, Rocky har inte gjort det.

Pratar alltså återigen inte om saker du kan uppfatta som mer eller mindre sannolika uppgifter.
Senast redigerad av flekstor 2019-08-01 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in