2019-08-01, 12:09
Medlem
Är det bara jag som får en känsla av att skäggbarnet som påstår sig vara 19 år är minst 25 eller uppåt? Med tanke på när jag läser expressens live rapport och hur han resonerar eller svarar på advokatens frågor alltså jag menar som 19 årig med 50 IQ från Afghanistan vet man knappt vad rättigheter är att uttrycka det i ord, man uttrycker känslor i fysisk.

Alltså inte fan jag som var 20 år kunde jag uttrycka mig i känsloord som ”jag kände mig kränkt och nedvärderad när han lyfte upp mig”.
Citera
Medlem
selusts avatar
När får man ett uttalande från rocky till media? Måste han frisläppas först? Eller dömd?
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
JUST IN

"– Jag menar att de kunde ju lämnat över flaskan till varandra. Den enda till den andra och den tredje, säger 19-åringen."

Ok? Han har sagt att han blev slagen cirka 20 ggr av de tre, men nu har de turats om... Men likväl var "liggandes på marken" över på ett par sekunder? Hoppsan.
20 ggr vardera, alltså totalt 60 ggr. Det låter som att det var tre stycken Wing Chun grandmasters han fick spö av. Synd bara att det inte alls ser ut så på filmerna.

Jag håller på Rocky och co. bara så att ni vet.
Citera
2019-08-01, 12:10
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Han var då inte så tuff på Rikers inte. Om man skall tro på intervjun.
Och där hade han anledning att vara livrädd för att bli uppsprättad.

Det är lustigt hur man absolut inte kan tro att galet aggressiva och påtända afganer på stan har kniv.

Men i ett häkte, där kryllar det av knivar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Han var då inte så tuff på Rikers inte. Om man skall tro på intervjun.
Och där hade han anledning att vara livrädd för att bli uppsprättad.

Du har en märklig syn på saken. Man är direkt korkad om man inte förstår att ett knivhugg kan leda till döden eller allvarliga skador.
Citera
Medlem
Vad menar AB här? Vad jag förstår rapporterar andra medier om att han visat bilder på att folks händer är tomma (förutom en med en hel flaska) för att få Jafari att påstå att de gett flaskan mellan varandra (eller förvirra honom bara).

AB:
"Här har Martin Persson visar där 19-åringen ligger på marken. Han har ringat in handen på sin klient, som visar hur MT2 håller i en liten glasskärva i högerhanden. Som att hålla upp en nål mot luften, ungefär. "

Vad är det för glasskärva?

Expressen skrev så här:

"Han visar upp en stillbild från en av filmerna. Man ser Perssons klients högerhand att den är tom. Man ser även att mannen inte håller en glasflaska i vänster hand. "

Vilket är rätt?
Citera
2019-08-01, 12:11
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Nej, det är inte alls någon trådsanning. Det syns tydligt på videon från MAX övervakningskamera och ännu tydligare i FUP där de går igenom klippet bild för bild. Du kan se videon här:

https://www.expressen.se/noje/osedda-bilderna-har-lyfter-livvakten-19-aringen/
Urklipp från den riktiga MAX-videon här: https://imgur.com/Iacgzay
Den du refererar till är nu version 2 eller 3 som Expressen har lagt ut, igår började dom med en slowmo.
Kör frame by frame så ser du Mustafas snyting följd av Tims lyft unde vänster armhåla.

Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
JUST IN

"– Jag menar att de kunde ju lämnat över flaskan till varandra. Den enda till den andra och den tredje, säger 19-åringen."

Ok? Han har sagt att han blev slagen cirka 20 ggr av de tre, men nu har de turats om... Men likväl var "liggandes på marken" över på ett par sekunder? Hoppsan.

Precis, Mustafa kröp ihop som en boll och höll armarna över huvudet för att kunna skydda sig, lite svårt att se om snubbarna då kört stafettpinne med ölpava mellan sig.
Senast redigerad av absolut-justice 2019-08-01 kl. 12:15.
Citera
2019-08-01, 12:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Har det framkommit något om vad som föregick livvaktens agerande när han lyfte asylturisten i halsen/kragen? Blir han hotad eller är asylturisten bara ett pain in the ass som vägrar gå därifrån trots uppmaning?

Man ser på videon från Max att målsäganden viftar upp sin arm i ansiktet på livvakten innan det bär av till högre höjder för målsäganden.
Citera
2019-08-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Är det bara jag som får en känsla av att skäggbarnet som påstår sig vara 19 år är minst 25 eller uppåt? Med tanke på när jag läser expressens live rapport och hur han resonerar eller svarar på advokatens frågor alltså jag menar som 19 årig med 50 IQ från Afghanistan vet man knappt vad rättigheter är att uttrycka det i ord, man uttrycker känslor i fysisk.

Alltså inte fan jag som var 20 år kunde jag uttrycka mig i känsloord som ”jag kände mig kränkt och nedvärderad när han lyfte upp mig”.

Han har lärt sig vad han ska säga i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
20 ggr vardera, alltså totalt 60 ggr. Det låter som att det var tre stycken Wing Chun grandmasters han fick spö av. Synd bara att det inte alls ser ut så på filmerna.

Jag håller på Rocky och co. bara så att ni vet.

Plus lika många slag, så 120 totalt
Citera
Bannlyst
Kommer alla tre få samma straff, det går ju ändå inte se vem som gör vad på filmerna?
Hade räckt med en advokat och gruppåtalan, så rättegången flutit på snabbare.
Nu vill jag bara höra Rockys vittnesmål och domen samt efterspelet och vad Rocky ha att säga om Sverige och dess rättssystem, sen kan vi gå vidare och hata andra afghaner.
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag tror det har låg chans att lyckas.

Och det gör mig förbannad. För om jag själv hamnar i en trängd situation med en galet aggressiv och påtänd afgan så kommer jag att förutsätta att det är hög risk för kniv. Då blir försvarsvåldet därefter. Och det vill jag inte ens bli åtalad för, oavsett verklig kniv eller inte.

Tycker iofs det är gulligt med alla Gandhis här i tråden som påstår sig vara orädda lamm i en liknande situation.

Hade allt traskat därifrån.
Har en polare som torskat på misshandel för att han hjälpte en kompis som blev överfallen. Hur det var möjligt att åka dit är en stor jävla gåta. Men man ansåg det var övervåld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in