2019-08-01, 11:53
Medlem
9 min Johan Ronge - EXPRESSEN
Citat:
– Jag försöker springa ifrån dem, säger 19-åringen.
Slobodan Jovicic tar upp en sida i förhörsprotokollet. Där det syns en bild där platsen för misshandeln pekas ut på ena sidan av gatan, och på den andra sidan påträffades blod.
– Det var där som jag försökte ta mig loss från deras glas och sparkar och flyttade mig till andra sidan gatan.

Alltså inget blod där misshandeln äger rum, utan blod ses först på andra sidan gatan efter att afghanen förflyttat sig dit och ingen misshandel äger rum. Kanske kan bli intressant fortsättning, med tanke på att Jovicic sagt:
Citat:
– Han kan inte svara på hur de här skadorna har uppkommit, säger Jovicic om målsäganden.
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rockys-advokat-han-ar-otroligt-ledsen/
Citera
2019-08-01, 11:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Vid en fällande dom. Får man i framtiden visum till Sverige som amerikansk medborgare?
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nu har väl jänkarna bra erfarenhet från amerikanska rättssystemet med erkännande av små skitsaker för att få ner straffet och kanske slanta lite böter, så är allt klart.
Vad erkände pundarn för att få bara 2 veckor på Rikers? Eller var den vistelsen bara tillfällig och han satt av resten på annat håll?

Om jag fattat det rätt så är Rikers Island ett häkte. Rocky var bara misstänkt när han satt där, inte dömd.

Vet inte om Rocky faktiskt blivit dömd för nåt. Men han verkar ju ha varit en gangster i tonåren.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Varför har domaren så jävla bråttom nu helt plötsligt när Rocky legat 3-4 veckor och pillat bort navelludd på Kronbergshäktet?

Domstolen kör sitt eget race. Domarna struntar i vad polis och åklagare har för sig, de får gärna ta ett decennium på sig.

Men när fallet kommer till domstol så är det ett av många tusen det året. Domstolen är under hård press att avverka dem på löpande band. Så domarna springer efter deltagarna med piskan.
Citera
2019-08-01, 11:55
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Har det framkommit något om vad som föregick livvaktens agerande när han lyfte asylturisten i halsen/kragen? Blir han hotad eller är asylturisten bara ett pain in the ass som vägrar gå därifrån trots uppmaning?

Ja.
Mustafa slog mot livvaktens ansikte med sin högra hand som hade 2 feta ringar på fingrarna.
Livvakten stoppade sin högra hand under Mustafas vänstra armhåla och lyfte upp Mustafa och parerade med vänster hand och tog sen nackgrepp med vänster hand på Mustafa.

Kolla mitt förra inlägg med länkar: (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Mustafa blev aldrig lyft i huvudet-det är en trådsanning.
Advokaten gjorde också gällande att Mustafa försökte skada Tim genom slaget med sin högra hand med ringarna.
Citera
2019-08-01, 11:56
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Men, det fanns ingen kniv. Kommer inte finnas någon kniv hur gärna några av er försöker projicera fram en.

Det finns en putativ kniv.

Lyckas försvaret övertyga om denna så räcker det för att ursäkta väldigt mycket våld, oavsett knivens verkliga existens.
Citera
2019-08-01, 11:57
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Om jag fattat det rätt så är Rikers Island ett häkte. Rocky var bara misstänkt när han satt där, inte dömd.

Vet inte om Rocky faktiskt blivit dömd för nåt. Men han verkar ju ha varit en gangster i tonåren.

Aha.
Men med tanke på den intervjun som gjorts om hans Rikerstid, där han framstod som en livrädd råtta, måste han i sådana fall tyckt att ett svenskt häkte var rena rama hotellvistelsen.

Och då kan han alltså vara helt ren. Eller är det någon som vet om han dömdes för något?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad fan gör Trumps gisslanexpert där? Ska han frita Rocky tillsammans med secreat service.

Jävla cirkus det här. Rocky ska in i fängelset tillsammans med offret och inget annat.

Varför ska dom det? Nästan ingen annan i Sverige åker i fängelset utan det brukar bli en klapp på kinden och lite dagsböter. Har man flertalet brott samtidigt så kanske man får fotboja i en månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det är ju också konstigt då det där med Harlem är ett "bevis" för att Rocky kallats för Harlem vilket är relevant i detta fall pga. smsen.

Men det är ju ännu mer relevant att veta hur denna situation uppstått och det svaret är väl pga. att ms är en pundare.
Ja, precis. Harlem kan väl bli väldigt viktigt. Men rättens ordförande kanske vill vänta och se ifall det behövs eller om smeknamnet kanske bevisas på annat sätt? För särskilt för den misstänkte kan det ju vara negativt att dra upp gamla förseelser.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
När alla förstår hur sjukt detta är, samtidigt som det tillåts pågå, då är det något fel på systemet. Varför åtalas inte de riktiga förövarna, varför är det alltid synd om folk som gör livet surt för andra?

People just dont underastand, vi förstår inte.

Varför får folk som avrättar andra mellan 8-14 års fängelse, när de i vissa fall gjort sig förtjänta av ett dödsstraff? BYT UT RÄTTSSYSTEMET, DET ÄR FULLT AV VIRUS.
Citera
2019-08-01, 11:59
Medlem
Domyojis avatar
JUST IN

"– Jag menar att de kunde ju lämnat över flaskan till varandra. Den enda till den andra och den tredje, säger 19-åringen."

Ok? Han har sagt att han blev slagen cirka 20 ggr av de tre, men nu har de turats om... Men likväl var "liggandes på marken" över på ett par sekunder? Hoppsan.
Citera
2019-08-01, 11:59
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Det som juridiken inte klarar av att ta i beaktande är att en person som är det minsta street smart lätt kan avgöra vilka situationer som riskerar att bli farliga.

Det hör till människan natur att kategorisera, vi gör det omedvetet hela tiden.

Ja, ju bättre man är på att ta in bristfällig information + kategorisera den + omsätta till planer och handlingar som ger önskad effekt, desto bättre klarar man sig.

Kallas även "intelligens".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in