Citat:
egen medicin? jag bryter inga hastighetsgränser vid mina omkörningar till skillnad från lastbilarna som gasar på mer än de får och ska. Lastbilen ska veta sin plats alternativt lasta om till godsvagn.
Det enda de är bra till är att använda dem som block när nån fartdåre bakom försöker köra om i fel hastighet och med fel bakomvarande avstånd. Man använder långtradaren till att göra vägen en-filig :-D.
Det enda de är bra till är att använda dem som block när nån fartdåre bakom försöker köra om i fel hastighet och med fel bakomvarande avstånd. Man använder långtradaren till att göra vägen en-filig :-D.
Vilka lastbilar är det som bryter mot hastighetsbegränsningarna?
Du vet om att lastbilar utan släp får färdas i 90km/h på motorväg/motortrafikled. Det är dessa du ser köra om långsammare tradare och bilar med släp, som bara får köra 80km/h. 1 mil i timmen skillnad är väldigt stor när man kör på tid. Den milen kan vara det som gör att föraren får rasta vid vägkanten istället för en trygg belyst rastplats.
Det är dock allmänt rejält frustrerande att som lastbil sitta och snigla fram i 70 på 110-väg för att personbilen framför inte kan köra i kombination med att det är omkörningsförbud för lastbilar. Det är mycket vanligare än att tradare kör om tradare, det kan jag försäkra dig om.
Ibland undrar man om man skall montera in färdskrivare i personbilar och sedan upprätthålla vilotidsreglerna på dessa. Att ge dig 4 000 kr i böter för minsta lilla minut över körtiden, samt 1000 kr extra för varje minut efter det. Då får småfolket känna på hur det känns att enbart ha en viss tid på sig att åka t.ex 50 mil.
Värre är det med alla dessa mopedbilar som dyker upp på 110-vägar (!) där vägen är klassad som huvudled. Dessa får man tvärnita för, om man nu inte vill ha dem helt platta i fronten på t.ex. en lastbil. De syns inte heller då de har samma djävla belysning som moderna bilar har och deras LGF-skylt är så dåligt satt att den absolut inte syn på långt håll.
. Ingen av dessa har normalt svårgiheter att köra förbi det parkerade hindret. Men svensson i en liten småbil har tydligen det.