2019-07-31, 23:26
Medlem
Kommer-vara-anon är en white knight av jewels och issy. Spelar ingen roll vad vi säger denne person kommer aldrig ändra uppfatning. Vi har ju domen här att jewels har stulit skyllt. Jewels gjorde ett inlägg i insta där hon totalt klagar och gör en bibel om saker som händer henne "med luften" när hon mår dåligt och att vi skyller på henne att hennes ork funkar knappt. "People say i should only do youtube for fun of it. for me it's fulfilling a promise to my son. And people make it hard for me to do so." Det är en hel bibel av sånt "I have pictured people to see my sons struggles and choose to follow him and support him and encouring him" Känns en hel del av Dee dee blanchard varningar här. Hon för ju issys talan. Och att det är hennes responsbility att hålla issys kanal vid liv för det är ju hans drömmar att ha ett snyggt youtube community.
Citera
2019-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Kommer-vara-anon är en white knight av jewels och issy. Spelar ingen roll vad vi säger denne person kommer aldrig ändra uppfatning. Vi har ju domen här att jewels har stulit skyllt. Jewels gjorde ett inlägg i insta där hon totalt klagar och gör en bibel om saker som händer henne "med luften" när hon mår dåligt och att vi skyller på henne att hennes ork funkar knappt. "People say i should only do youtube for fun of it. for me it's fulfilling a promise to my son. And people make it hard for me to do so." Det är en hel bibel av sånt "I have pictured people to see my sons struggles and choose to follow him and support him and encouring him" Känns en hel del av Dee dee blanchard varningar här. Hon för ju issys talan. Och att det är hennes responsbility att hålla issys kanal vid liv för det är ju hans drömmar att ha ett snyggt youtube community.

Eller hur, hur orkar hennes hjärna då transluera om orden till engelska om hon inte kan jobba som repconist 😏
Då orkar man inte skriva på engelska heller. Sedan har hon inte ens ändrat sin text på sin Facebook där står det fortfarnde hon.
Citera
2019-07-31, 23:37
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 365poppy
Nu när jag har gott igenom allt som står här på
https://mrkoll.se/person/besoks-ocksa-i-mrkoll/kyqRaQmUxaDYuqdYQapuhQulaTsqqkcYfrkyqRaQdYQacYfrue rA

Det står klart och tydligt att Jewels bor ensam och ingen minst över 15år. Alltså då har hon ljugit för försäkring kassan för att kunna få mer bostadtillägg mer sjukersättning etc.
Varför står det inte att deras morfar bor med honom
Sen har hon tydligen begått flera brott och inte bara ett.
För jewels pappa kan ju ock så söka bostadtillägg om det står att han bor där ensam med.

Undra vad mer dom kan ha ljugit om?
På sina lives är dom väldigt noga med att säga att Jewels pappa bor med dom tycker jag är underligt varför kan dom inte göra detsamma så att det står att Jewels bor med sin pappa?
Undrar om pengar som blivit donerat går till hyran eller mat eller går dom till något annat?
🤔
Kolla på en seriös sida istället. En man som är 77 år är skriven på samma adress. Och måste fyllt 16 år för att det ska visas.
Citera
2019-07-31, 23:42
Medlem
Citat:

Jag trodde det var för hon sa i en av deras videos att issy visade henne ett youtube klipp på Jimmie star och det var därför som hon ville började med youtube, 🤔🤭
Citera
2019-07-31, 23:54
Medlem
Citat:
Men dom har ju bett om pengar till räkningar och pellets

Och vid dessa tillfällen tigger dom, eftersom deras mål är att få pengar av det.
Citera
2019-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Och vid dessa tillfällen tigger dom, eftersom deras mål är att få pengar av det.

Skrev ju tidigare att Du tycker att dom inte tigger hur ska du ha det?
Citera
2019-07-31, 23:58
Medlem
Citat:
Eller hur, hur orkar hennes hjärna då transluera om orden till engelska om hon inte kan jobba som repconist 😏
Då orkar man inte skriva på engelska heller. Sedan har hon inte ens ändrat sin text på sin Facebook där står det fortfarnde hon.

Så ingen annan som har sjukersättning har energi till att prata Engelska menar du?? Eller valfritt annat språk än svenska??

Du vet att sjukersättning är en av de svåraste ersättningarna att få, speciellt när det kommer till psykiska hinder till att arbeta?? Det är inte bara en vårdinstans som skriver intyg, det är FK som gör utredning, det är arbetsförmedlingen som yttrar sig. Det är en stor process att gå igenom. Om testerna hade varit så enkla som: pratar du fler än ett språk eller kan du spela Fortnite? Då skulle vi spara väldigt mycket pengar på den processen. Mest eftersom den stora majoriteten skulle klara de två testerna. Skulle inte ens behövas utbildad personal för en sådan utredning.
Citera
2019-08-01, 00:00
Medlem
Citat:
Skrev ju tidigare att Du tycker att dom inte tigger hur ska du ha det?

Jag skrev ju att så fort de gör något för att få pengar, oavsett om det är att gå live eller att rent ut sagt be om pengar så tigger de. Men bara för att de har ett nummer på en skärm så tigger de inte. Alltså ett svar som bygger på två tankar samtidigt ser du, dag 1 kanske de tigger, dag 2 tigger de inte. Avancerat va?
Citera
2019-08-01, 00:06
Medlem
Citat:
Det ända som är orimligt är att du verkar tror att du har svaren på allting och andra inte får andra åsikter.

Hur gammal är du 12??
Vad då ifrågarsätter allt vem ifrågarsätter jag dej?
Jag gör inget mer än vad andra gör här i tråden precis som du skriver mina åsikter.
Varför ifrågarsätter du sam då i tråden??

Svar på vad? Skulle inte kalla något i denna skvallertråd för åsikter. Särskilt när man inte ens, som du, kan komma med riktiga källor eller verklighetsförankrade påståenden.
Varför skulle jag inte få ifrågasätta Sam? Jag sitter inte och låtsas vara hans polare på hans YT-kanal sen iaf.
Citera
2019-08-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så ingen annan som har sjukersättning har energi till att prata Engelska menar du?? Eller valfritt annat språk än svenska??

Du vet att sjukersättning är en av de svåraste ersättningarna att få, speciellt när det kommer till psykiska hinder till att arbeta?? Det är inte bara en vårdinstans som skriver intyg, det är FK som gör utredning, det är arbetsförmedlingen som yttrar sig. Det är en stor process att gå igenom. Om testerna hade varit så enkla som: pratar du fler än ett språk eller kan du spela Fortnite? Då skulle vi spara väldigt mycket pengar på den processen. Mest eftersom den stora majoriteten skulle klara de två testerna. Skulle inte ens behövas utbildad personal för en sådan utredning.

Nej jag spelar inte fortnite det är inget för mej.
Jo men då orkar man ock så söka jobb om man mår så jävla dåligt. Och man orkar inte översätta ord från svenska till engelska. Vad är poängen med att skriva ens på engelska på henne insta eller Facebook. Kan man lägga tanken ner på det kan man lägga tanken åt något annat om det ger så mycket engeri av att skriva på engelska och tro att man är en världskändis och sedan undrar dom varför det kommer in engelska människor som pratar i deras lives.

Kollar man på hur du skriver och jewels skriver så skrivet ni likadant när ni använder!?avancerat va?
Sen har jag för mej hade inte hon dyslexi? Det är ju ännu svårare då att skriva på engelska.
Så hon har nog mer ork till ett jobb eller gå komvux. Eller gå online kurs. Det skulle nog hon klara av
Citera
2019-08-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Svar på vad? Skulle inte kalla något i denna skvallertråd för åsikter. Särskilt när man inte ens, som du, kan komma med riktiga källor eller verklighetsförankrade påståenden.
Varför skulle jag inte få ifrågasätta Sam? Jag sitter inte och låtsas vara hans polare på hans YT-kanal sen iaf.
Du blandar nog ihop åsikter och fakta. Åsikter har alla om allt möjligt, det är vad du själv känner för något. Fakta däremot bör ha källor, men åsikter behöver ju inga. Jag skulle säga att hela tråden är full av åsikter.
Citera
2019-08-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Det gör inte jag heller du har ju inga direkt källor heller du har ju bara Jewels och issys åsikter🤔

Det jag kommer med är vad dom själva har sagt i sina videos.
Varför skulle inte jag få ifrågasätta jewels och issy. Jag ifrågasätter sam ock så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in