2019-07-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Hur tror du det kommer sig att hon upplevde det som det då?

En till fråga: Hur kommer det sig att du inte lärt dig svenska under alla dessa år om du nu vill ha kontakt med dottern?

Du skrev också att du inte kontaktade dem mer under de första åren. Vad är din anledning till det?

Det kanske inte finns någon i Australien som kan svenska som finns i närheten
Citera
2019-07-09, 22:43
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Fast faktum kvarstår: Om man inte har någon relation med sitt biologiska barn - oavsett vad denna frånvaro beror på - är det aningen off att göra anspråk på att vara dennes förälder. Tycker du inte?

Men snälla, nu får du ge dig? Blir sjukt provocerad av hur du pratar. Vi lägger fram fakta, och du går enbart efter "känsla".
Citera
2019-07-09, 23:02
Medlem
Citat:
Kan du lägga upp originaldokumenten? Antar att det är offentliga handlingar?

Citat:
Fast faktum kvarstår: Om man inte har någon relation med sitt biologiska barn - oavsett vad denna frånvaro beror på - är det aningen off att göra anspråk på att vara dennes förälder. Tycker du inte?

Nej, det skulle jag inte tro att det är. Du får fråga personen som delade dokumentet om han vill att du ska ha det.

Hahahahahaha oavsett frånvaro? En pappa kämpar för att få ha kontakt med sin dotter, kriminella morsan går under jorden med dottern, pappan fortsätter att kämpa för kontakt... Och du anser att det är "oavsett" frånvaro.
Som biologisk pappa är man alltid pappa, kontakt eller inte.
Citera
2019-07-09, 23:06
Medlem
Citat:

1. Hur tror du det kommer sig att hon upplevde det som det då?

2. En till fråga: Hur kommer det sig att du inte lärt dig svenska under alla dessa år om du nu vill ha kontakt med dottern?

3. Du skrev också att du inte kontaktade dem mer under de första åren. Vad är din anledning till det?

1. Morsan översatte väl dåligt och snackade massa skit om pappan mellan de få gånger de pratade med varandra.

2. Han är inte Svensk eller bosatt i Sverige. Varför ska han kunna svenska för.

3. Morsan ljög om att hon fått missfall. Berättade inte att Issy föddes. Han fick veta det via ambassaden när kriminella morsan var ute efter pengar. Efter det försökte han ha kontakt, kontaktförsök som morsan inte svarade på. Hon gömde sig och han visste inte var de var. Vad skulle han göra? När morsan kidnappar ungen och vägrar pappan kontakt?
Citera
2019-07-09, 23:43
Medlem
Någon frågade om de skulle tatuera sig i liven nu. Issy ville men det var dyrt, Jewels sa att då får hon skaffa ett arbete och göra det sen!

Snacka om att säga emot sig själv
Citera
2019-07-10, 01:08
Medlem
Imsdal93s avatar
https://youtu.be/6YCR83XuZEI

Has anyone translated this video for you Vigilante99?
Citera
2019-07-10, 01:40
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
https://youtu.be/6YCR83XuZEI

Has anyone translated this video for you Vigilante99?

no i haven't had that one translated.....should i??
Citera
2019-07-10, 10:12
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag tycker det är fel att dom får fläka ut sig på youtube. Det förvärrar ju bara den egna situationen (vilket kan vara svårt att förstå med mixad begåvningsprofil).
Så vem har ansvaret att förhindra att folk ställer till det för sig? Uppenbarligen ingen..
Citera
2019-07-10, 11:47
Medlem
Jag tycker det bör vara förbjudet med swish donationer på Youtube.
Citera
2019-07-10, 12:10
Medlem
Imsdal93s avatar
To clearify, I still believe mother is at fault, and Issy is just a victim.

This is just so you get more information, and can prepare yourself to stand up against the mother.
Citera
2019-07-10, 12:15
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Jag tycker det bör vara förbjudet med swish donationer på Youtube.

Både ja och nej..
Det jag stör mig på är att dom plockar bort dessa videos.
En annan sak är att dom inte ens skriver upp vilka som skänker och hur mycket.
Dom förklara detta med att det inte ska vara någon tävling och att små donationer är lika mycket värda som stora.
Rask tex skriver upp både namn och summan på dom som donerar mer än 10 kr men även han plockar bort sina swish videos.
Det är nog ett sätt för att inte visa hur mycket dom får in tror jag.
Det jag stör mig på med dessa 2 är att dom utnyttjar folks godhet. Så länge folk lättar på plånboken så är det bra men när det stängs och visningarna sjunker så gnälls det. Det handlar i grund och botten bara om att håva in pengar.
Var det någon som lovat dom ett hus i Solna? I senaste liven som även den nu är bort plockad var det någon som undrade om huset i Solna. Nej, det var nog bara en luring trodde dom och talade om att många lurar dom på det sättet.
Ja Solna är ju ett ganska fint attraktivt, dyrt område i Stockholm... Danderyd, Lidingö.. Vart dom nu vill bo?
Fint ska det vara..
Citera
2019-07-10, 12:42
Medlem
Bara över helgen så har dom typ tappat 100 följare. Eftersom att dom bara ha en live.
Istället för att göra en video.

Om man ska hålla på med youtube då får man räkna att det ska kosta, har man idé torka så kan man försöka spara lite pengar och göra en bra en content ovasset om det är en video på 3 månader

Det ända intressant just nu är att issy ska lära sej åka skateboard det känns lite som nytt.
OCH åtminstone att dom försöker

Kanske nästa video jewles kan försöka lära sej något. Något som gör kanalen met intressant det ända dom får views av är issy när hon tar upp fadern skulle inte ha kontakt skulle dom inte få views.

Sen vet jag inte varför dom gjorde en video om desmond vad var hela poängen. Det känns lite som dom försöker få fler följare att nämna hans namn i sin video

Vad tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in