Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Det är så högerpopulistisk mobbing fungerar. De utpekade ska karaktärsmördas och alla deras mänskliga rättigheter ska ifrågasättas.
Greta kan åka hur hon kan och vill runt jorden, vilka motiv hon än har. Att åka med Team Malizia är hur okay som helst. Ett fantastiskt äventyr med starka PR-effekter för kampen mot det alltmer kritiska läget för jordens klimat. Alla har samma rättigheter. Sedan att ingen vill segla omkring med assholes ändrar ingenting.
Den amerikanska kongressledamoten Alexandria Ocasio-Cortez har lovat Greta en drottnings mottagande när hon kommer till New York. En bra inledning på Gretas PR-kampanj.
Vänsterpopulistisk mobbning,skulle jag vilja säga. Hela Facebook är fullt av "shaming" . Majoriteten åker inte på flygsemester för att umgås med ladyboys etc. Det är mödosamt hopsparade pengar för en eller två veckor i solen. Det är verkligen nedvärderande och översittaraktigt av vänsterlobbyn att förlöjliga vanliga, skötsamma människor och deras livsval. Jobba, spara, hyfsad bostad, hobbies och kanske en semester om det går. Och betala en himla massa skatt förstås.
Själv äter jag vegetariskt tre gånger i veckan, äter närodlat gärna ekologiskt, har bergvärme,har inte flugit på 15 år. Alldeles av mig själv och har gjort så sedan innan Greta föddes. Men jag skulle aldrig drömma om att förlöjliga de som inte lever så. Men det finns ju alltid något att trakassera folk för, jag kör bil t ex, eftersom jag är handikappad måste jag det. Så kan man säga åt mig att skämmas och få utlopp för sina mobbningsbehov.