Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Nej, där kan vi kanske båda inse att vi saknar all fakta. Jag kan se det som lite orimligt att en andra rangens industrination har resurser och förmåga att utveckla wunderwaffe-
Kanske Iran går bärsärk och det vore som du säger förödande för dem. Men det är ju din prognos.
Iranier har till skillnad från många andra folk högt IQ. Alla folk har olika egenskaper. Jag tror att deras 'hemliga' vapen i alla fall kan överraska.
Det är en Biblisk prognos. Inte bara min. Men de flesta iranier har de på känn att det kommer ske någonting där snart. Det kan inte fortsätta hur länge som helst.
Hota Israel hit och dit, och sedan återuppta meningslösa förhandlingar med USA medan man stöttar och ger bort sina pengar på befolknings kostnad. I slutet finns det bara en lösning mot den här teokratiska regeringen som har tusentals kleptokrater med ett nätverk av nepotism inblandat. Och de flesta vet vad den lösningen är, då Iran aldrig kommer gå med på att förhandla om sitt missilprogram.
Enkelt.
Dock så kvarstår jag fortfarande till mitt tyckande att det är väst som provocerar Iran och inte Iran väst. Och jag står fortfarande kvar vid att Iran inte är som vilket land som helst, de har en bättre militär än många andra nationer som inte vågat stå upp mot USA och som USA invaderat tidigare.