Citat:
Så du förstod inte att jag menade att de började NU? Trodde du att jag menade att de började visa musklerna förra året?
Trump gick ur avtalet och började köra med MAXIMUM PRESSURE. EU gjorde inget att försvara Iran. Och sedan pressade Trump troligen? UK att göra dirty job åt honom... en vecka efter EU annonserade att Instex var redo

Citat:
Jag tycker att det är roligt att Iran gör exakt vad USA vill de att göra
Vad spelar det för roll om Trump vill det?

EU kommer nu rimligtvis att ha det svårare att försvara Iran mot USA:s sanktioner.
Citat:
LOL. De facto gjorde de det eftersom de slutat handla med Iran. Varför tror du annars att Irans ekonomin tappat 10% sedan 2017?
Dom dumma Européerna har fortfarande inte gått ur avtalet utan försöker desperat hålla ihop det.

Instex:
https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/64796/chairs-statement-following-28-june-2019-meeting-joint-commission-joint-comprehensive-plan_en
Chair's statement following the 28 June 2019 meeting of the Joint Commission of the Joint Comprehensive Plan of Action
Citat:
Den 28 juni
France, Germany and the United Kingdom informed participants that INSTEX had been made operational and available to all EU Member States and that the first transactions are being processed. Ongoing complementary cooperation with the Iranian corresponding entity (STFI), which has already been established, will speed up. They confirmed that some EU Member States were in the process of joining INSTEX as shareholders, the special purpose vehicle aimed at facilitating legitimate business with Iran. They are also working to open INSTEX to economic operators from third countries.
Israel tror sig veta att den enda lösningen är ett krig mot Iran. Och att du tror att den blir begränsad är ännu roligare. Minsta gnista eller attack mot Iran kommer utlösa en stor brand i hela regionen. Men det kommer faktiskt vara Iran som kommer utlösa den branden.