2019-07-31, 14:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nej det är inte alls samma sak. Även om livakten inte hade varit där så hade sällskapet haft problem med hazarerna. Anledningen till att de, i ett senare skede, fokuserar på livvakten är för att livvakten föser bort dem när de står och muckar gräl med sällskapet.
Anledningen till fokuseringen på livvakten är att det var han som slog sönder Jafaris hörlurar samt lyfte Jafari. Asap hade kunnat lämna sin livvakt och Jafari så hade de kunnat diskutera hela kvällen.
Citera
2019-07-31, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Gör afghanen sig skyldig till brott när han uppenbarligen ljuger i rätten?

Om han gör det när han vittnar under ed så är det mened vilket har högt straffvärde, frågan är dock om någon kommer att kontrollera allt han säger. Dessutom är han ju (nästan) ett baaaarn.
Citera
2019-07-31, 14:50
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är inget som helst konstigt. Är man misstänkt bör man inte säga något innan man fått en advokat och inte ens då behöver man hjälpa till. Åklagaren har bevisbördan.

Speciellt i Sverige skulle jag inte hjälpa en åklagare även om jag var helt oskyldig eftersom vi ser hur de försöker fixa en fällande dom trots ett mycket bristfälligt case. Lita inte på dem alltså.

Givetvis, som misstänkt gör man ju allt för att inte underlätta för de som vill sätta dit en. Menar bara att är man på riktigt helt oskyldig är det ju lättare att ge en vattentät story utan att slingra sig och jag tycker det är uppenbart att det slingras här.

En eller flera i sällskapet har förmodligen använt glasföremål som vapen, vem eller hur kommer inte gå att bevisa. Förmodligen fälls ingen för det även om det hänt.
Citera
2019-07-31, 14:51
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, svenska städers utveckling går stadigt och kraftigt nedåt.

Men just New York har faktiskt ryckt upp sig nåt oerhört de senaste 40 åren. I mitten av 70-talet var det fullständigt livsfarligt att vistas i stora delar av Manhattan som turist. Idag känns det ofta säkrare än Malmö, för mig iallafall.
Ok, men du kan inte jämföra Manhattan med Malmö utan med Limhamn. Du har ju även Queens, Brooklyn samt Bronx, är där bra att gå om kvällarna?
Citera
2019-07-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Givetvis, som misstänkt gör man ju allt för att inte underlätta för de som vill sätta dit en. Menar bara att är man på riktigt helt oskyldig är det ju lättare att ge en vattentät story utan att slingra sig och jag tycker det är uppenbart att det slingras här.

Det är sällan man som oskyldig har en vattentät story. Om den som anklagar dig är en flykting gör du bäst i att inte hjälpa till för allt du säger kommer vändas emot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av camo
En eller flera i sällskapet har förmodligen använt glasföremål som vapen, vem eller hur kommer inte gå att bevisa. Förmodligen fälls ingen för det även om det hänt.

Jag gissar på afghanerna och att de har använt glas eller kniv.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du måste ha sett spritflaskor med en brun papperspåse runt sig i amerikanska filmer.
Detta beror på hårda lagar mot "public drinking" i USA och ett kryphål i lagen där man kan dölja flaskan.
https://www.quora.com/Why-do-people-drink-alcohol-in-a-brown-bag-in-America

När man tankar bilen och samtidigt passar på att köpa några bärs i USA så kan man få med sig såna där bruna påsar. Tanken är sedan att man stoppar in biran i påsen och sen kan man hinka bärs utan att någon klagar eller begå något lagbrott.

Men det tänker man nog inte på om man som camo inte varit i USA utan bara tittat på amerikanska filmer. I filmerna ser man ibland att alkisar sitter och sörplar i sig sprit ur papperspåsar vilket mest bara ser alkisaktigt ut och då greppar skribenter som camo inte att det annars vore ett lagbrott.

/Provokatör
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Låt säga att afganen är fortsatt väldigt aggressiv, och ger ett mycket påtänt intryck. Han verkar stundvis helt väck, och svarar inte vettigt på tilltal?

Han jagar efter dig och familjen, allt mer aggressivt. Ni ser ingen bra möjlighet att sätta er i säkerhet. Afganen blir allt mer närgånget aggressivt, du känner att det bara fortsätter eskaleras.

Fortsätter du prata med honom tills han angriper dig?
Det går att provocera fram bråk, inget snack om saken. I första hand hade jag gått därifrån och ignorerat snubben, varför ska man slå honom först om han inte är aggressiv?
Citera
2019-07-31, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Anledningen till fokuseringen på livvakten är att det var han som slog sönder Jafaris hörlurar samt lyfte Jafari. Asap hade kunnat lämna sin livvakt och Jafari så hade de kunnat diskutera hela kvällen.

Det låter väldigt smart att lämna sin livvakt. Särskilt när afghanen när som helst kan ringa sina bruschor.
Citera
2019-07-31, 14:54
Medlem
rotesaus avatar
Två intressanta artiklar uppe nu.
Citat:
Här är den bortklippta sekvensen i ASAP Rocky-filmen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jyv38/har-ar-den-bortklippta-sekvensen-i-asap-rocky-filmen

Citat:
Osedda bilderna – här lyfter livvakten 19-åringen
https://www.expressen.se/noje/osedda-bilderna-har-lyfter-livvakten-19-aringen/

Sammantaget besvärande för dom åtalade. Det är inga större problem att få detta till misshandel tillsammans och i samförstånd.
Alla försök till nödvärn är nu ännu mer avlägset.
Citera
2019-07-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det går att provocera fram bråk, inget snack om saken. I första hand hade jag gått därifrån och ignorerat snubben, varför ska man slå honom först om han inte är aggressiv?

"Anfall är bästa försvar"

Men nu var afghanen aggressiv först.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det låter väldigt smart att lämna sin livvakt. Speciellt när afghanen när som helst kan ringa sina bruschor.
Han får ju lön just för att ta smällen för sin arbetsgivare.
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan kalla mig för idiot hur mycket du vill men 10 av 10 självförsvarsexperter samt soldater kommer att säga exakt samma sak, gå aldrig in i närstrid med någon som har kniv.
Ja, och sedan kommer varenda en av dessa tio experter lära dig hur du försvarar dig om/när du ändå trots allt måste göra det.

https://www.krav-maga.nu/seminarium-forsvar-mot-kniv-2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in