Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Exakt. Vanvettigt om ASAP tagit på sig att skydda sin livvakt. Såg nåt i nyheterna om det.
Bakvänt. Livvakten ska skydda ASAP om han så själv dör på kuppen. Livvakten ska hindra att ASAP själv attackerar någon. Det är livvaktens uppgift.
Det är också livvakten som borde sitta i fängelse för att han inte förhindrade att slagsmål utbröt, om han inte var en ocertifierad, mer improvisatorisk livvakt.
Nu är ju knappast denna man en utbildad livakt för då hade han ju agerat annorlunda och lagt ner afghanen direkt och ringt polis, vilket han då i förväg vetat nummret till. Han är väl säkerhetsansvarig för att han är stor och respektingivande fast kallas "livakt" och i det flesta fall räcker det. Här räckte det inte och det förvånnande nog sällskapet som nog direkt drog slutsatsen att det var en galen eller påtänd människa dom hade att göra med, säkert obehagligt i en främmande stad.
Jag har skrivit det förut att det kommer att blir dyrt för kända artister nu att gå i svenska städer för dom måste har riktigt livvaktsskydd numera. Vårt land får ett förbannat dåligt rykte i världen.
Hur hade du själv gjort om du gått på stan med din flickvän och blivit trakaserade av en påtänd afghan? Bara chansat och gått hem och då samtidigt visat var ni bor? Ringt polis och hoppats att inget värre händer på 10-20 minuter? Jag hade sagt åt min flickvän att ringa polis och forsätta att gå medans jag konfronterat mannen och frågat varför han inte slutar förfölja. Troligen hade det blivit slagsmål för det är ju svårt att prata med påtända eller galningar. Jag hade i alla fall sluppit skämmas inför min kvinna och känt mig som ett fegt as ovasett utång. Jag är alltså en man av den gamla skolan som skyddar mina nära och kära och inte feminiserad som många andra, lite "råg i ryggen" som Rakim Mayers verkar ha och som de flesta svenskar blivit av med.