2019-07-30, 15:28
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Tvärtom, om afghanerna hade låtit bli att fråga efter knark och gett sig i väg i stället för att börja störa hade det här inte inträffat. Livvaktens åtgärd att lyfta bort honom var helt rätt och befogad. Det tyckte åklagaren också så det är vi minst två om.

Jag trodde det var brottsligt att köpa knark. Märkligt att afghanen, efter allt som hänt, inte fått en endaste brottsmisstanke, i en normalt fungerande värld, hade han varit åtalad för minst ett par stycken..
Citera
2019-07-30, 15:29
Avstängd
Inte någon gång har Svt eller TV4 förklarat händelsen från en korrekt utgångspunkt..
Idag kunde TV1 tala om att Rocky eventuellt handlat i nödvärn..
Hur vi i landet ser på fall som detta ter sej skrämmande.
Vårt rättssystem håller på att kantra.
Och det skulle krävas en långt mycket djupare debatt om varför det blivit så.
Hade vi levt i en demokrati där rätt är rätt och fel är fel, hade man gett en helt annan bild av händelsen i media.
Vem bär ansvaret för att detta har skett? Och vem är det som borde dömmas och ta straffet?
Jag har fortfarande intellektet och logiken, och har inga problem med vem det är...
Citera
Medlem
Domyojis avatar
"Nu går ordet till målsägarbiträdet igen. Han menar att 19-åringens engelska är bristfällig, och att han inte ska ha förstått vad ASAP Rockys sällskap sa till honom."

Lögn igen. De bad liksom de svenska tjejerna översätta det åt de. Eller justja, han kan inte svenska heller suck.
Citera
Medlem
Den svenska 19åringen som satt på en 12åring i USA fick sitta av straffet i sverige. Varför skulle inte Rocky kunna sitta av ett straff (om det skulle bli något) i USA? För att slippa all drama.
Citera
Medlem
Det ska bli intressant att se hur rätten gör, kommer de att komma med dom direkt efter sista dagen eller kommer det 2 veckor efter rättegångens slut? I så fall kommer de att sitta häktade i minst 2 veckor till ju.
Citera
2019-07-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt. Vanvettigt om ASAP tagit på sig att skydda sin livvakt. Såg nåt i nyheterna om det.

Bakvänt. Livvakten ska skydda ASAP om han så själv dör på kuppen. Livvakten ska hindra att ASAP själv attackerar någon. Det är livvaktens uppgift.

Det är också livvakten som borde sitta i fängelse för att han inte förhindrade att slagsmål utbröt, om han inte var en ocertifierad, mer improvisatorisk livvakt.
Nu är ju knappast denna man en utbildad livakt för då hade han ju agerat annorlunda och lagt ner afghanen direkt och ringt polis, vilket han då i förväg vetat nummret till. Han är väl säkerhetsansvarig för att han är stor och respektingivande fast kallas "livakt" och i det flesta fall räcker det. Här räckte det inte och det förvånnande nog sällskapet som nog direkt drog slutsatsen att det var en galen eller påtänd människa dom hade att göra med, säkert obehagligt i en främmande stad.

Jag har skrivit det förut att det kommer att blir dyrt för kända artister nu att gå i svenska städer för dom måste har riktigt livvaktsskydd numera. Vårt land får ett förbannat dåligt rykte i världen.

Hur hade du själv gjort om du gått på stan med din flickvän och blivit trakaserade av en påtänd afghan? Bara chansat och gått hem och då samtidigt visat var ni bor? Ringt polis och hoppats att inget värre händer på 10-20 minuter? Jag hade sagt åt min flickvän att ringa polis och forsätta att gå medans jag konfronterat mannen och frågat varför han inte slutar förfölja. Troligen hade det blivit slagsmål för det är ju svårt att prata med påtända eller galningar. Jag hade i alla fall sluppit skämmas inför min kvinna och känt mig som ett fegt as ovasett utång. Jag är alltså en man av den gamla skolan som skyddar mina nära och kära och inte feminiserad som många andra, lite "råg i ryggen" som Rakim Mayers verkar ha och som de flesta svenskar blivit av med.
Citera
2019-07-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Ja precis min poäng. Det KAN vara en grupp (de kan ju ha en intern lingo också som man inte känner till eller som finns på google), men det är mer troligt att det är en person som avses - och denna person är enligt intervjun ASAP Rocky och ingen annan.

(sen om den intervjun skulle hålla i domstol får någon rättsexpert avgöra)

Bortsett från 16-årsberättelsen från úngdomsfängelset, kan du visa på en enda länk med text där det står att ASAP kallas eller har kallats för Harlem? En sån borde man ju iaf kunna hitta kan man tycka för en världsstjärna.
Citera
2019-07-30, 15:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Tvärtom, om afghanerna hade låtit bli att fråga efter knark och gett sig i väg i stället för att börja störa hade det här inte inträffat. Livvaktens åtgärd att lyfta bort honom var helt rätt och befogad. Det tyckte åklagaren också så det är vi minst två om.

Det med, men det hela eskalerade efter lyftet som skadade hörlurarna, oavsett vad så är det en jävla massa idioter, Afghanerna tar nog dock priset
Citera
2019-07-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Vad är detta !!!!! Han begär ersättning för ett arbete där han arbetar svart. Han vill ha ersättning för hörlurar han själv misshandlar vakten med. De är dessutom med all sannolikhet stulna. Han uppviglar till bråk och vill nu ha ersättning för misshandel.
Löfvens Sverige går från klarhet till klarhet..

Jag är med jämna mellanrum nere vid Hötorget och stör mig som fan på att jag inte var där den kvällen, hade sopat gatan med afghanungen så kunde Rocky och grabbarna gå vidare.
Citera
2019-07-30, 15:32
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Ja precis min poäng. Det KAN vara en grupp (de kan ju ha en intern lingo också som man inte känner till eller som finns på google), men det är mer troligt att det är en person som avses - och denna person är enligt intervjun ASAP Rocky och ingen annan.

(sen om den intervjun skulle hålla i domstol får någon rättsexpert avgöra)

Tror också på person. Speciellt med tanke på hur Rakim använt härkomst i marknadsföringen av sig själv. I så fall blir Hercules sms av rätt avgörande betydelse.
Citera
Medlem
LOL.. 20-åringen hann bli dömd för ytterligare brott mitt under förundersökningen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det med, men det hela eskalerade efter lyftet som skadade hörlurarna, oavsett vad så är det en jävla massa idioter, Afghanerna tar nog dock priset

Risken för den eskaleringen ska nån stå för, och för mig är det klart att det är afghanerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in