Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Jag har hållit med dig i mångt och mycket i vad du skrivit i denna tråd. Men detta kan jag inte hålla med i. För mig är det ju solklart samma flaska som är trasig på marken, som den som sticker ut ur Rockys ärm............
Kolla detaljerna noga, dom är lika men dom skiljer sig markant.
Etiketten på Rockys "flaska" går hela vägen ner till botten.
Den trasiga flaskans etikett har c:a 3cm avstånd till botten, där en skärva sitter kvar i etiketten.
Etiketten är matt papper på den trasiga, Rockys är högglansig plast.
Om inte så får du stå ut med att vi är oeniga då.
Nu något mycket allvarligare :
Rockys advokater bör ogiltigförklara videobeviset med Tim och Mustafa avseende huvudlyftet.
Det är solklart att
Karl Rosen och
Lydia Arvidsson Shukur hos polisens Bildex gett felaktig information och bör kallas till rättegången och ställas under ed. Nu när vi kan se videon hos Expressen är det kristallklart att Mustafa börjar med att trycka upp sin högra hand i Tims ansikte, där Tim instintiktvt då trycker upp sin högra hand i Mustafas armveck och lyfter där, samtidigt som han blockerat Mustafa:s högra hand med sin vänstra arm och tar tag i hans nacke och trycker bort honom 5-6 m.
Det finns inget nacklyft som polisen påstått.
Att dom sitter och lattjar med en VLC-spelare och inte ens kan se en sån viktig detalj är hårresande.
Notera att Expressen dels blurrat, att videon är försämrad från sitt original-och jag kunde fan se detta direkt !!
https://imgur.com/V1EGfUW