2019-07-31, 14:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Aftonbladet har nu lagt upp ett bortklippt material från ASAPs film, som visar hur ASAP säger "Now lets fuck this..." och är rätt lugn när han går mot livvakten och afghanens bråk.

Citat:
Den film från bråket i Stockholm som laddades upp på ASAP Rockys instagramkonto var redigerad. Nu kan Aftonbladet visa det som klipptes bort.

– Den här versionen visar det inledande händelseförloppet innan misshandeln. Det handlar om en konfrontation med vakten. Jag menar att det motbevisar nödvärnsinvändningen, har åklagaren berättat för Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jyv38/har-ar-den-bortklippta-sekvensen-i-asap-rocky-filmen
Citera
2019-07-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Okej, du märker ord. Alla fattar att alla inblandade förstår att glas, glasflaska, glasbit går under samma. Som misstänkt väljer man kanske att tolka orden exakt.

Om du återgav detta korrekt så fanns det ingen lögn där och den misstänkte har ingen skyldighet att hjälpa en förhörsledare som klantar sig.
Citera
2019-07-31, 14:32
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Edit: Karma att Expressen samtidigt släppte rörlig video på "halslyftet", och det var fan INGET halslyft utan Mustafa trycker upp sin högra hand i Tims ansikte, där Tim trycker in sin högra hand under armvecket på Mustafa och lyfter upp honom samtidigt som han med vänster tar tag i nacken och sen snabbt går bakåt 6-7m med lyft afghan.
Har faktiskt inte sett det där tidigare men nog ser det ut som livvakten trycker in sin högra arm i armvecket på MÄ och lyfter? Haha, wtf, har jag ens hört det tidigare från någon av försvararna? Den där rättegången har fler sidor och vändningar än något annat jag tidigare sett...
Citera
2019-07-31, 14:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är ju inte så att de plötsligt bara pang-tjoff pucklade på afghanerna. De sa ifrån i ett tidigt skede, men afghanerna var enträgna och efterhängsna.
Detta vet vi kanske inte, vi kan bara se Max övervakningskamera. Vad har föregått detta som motiverar livvakt-Tims agerande?

Efter denna händelse är det som du skriver.
Citera
2019-07-31, 14:34
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Hur hade du gjort?

Svårt att säga exakt hur jag hade gjort, alltid lätt att ge ett perfekt svar när man har facit. Jag hade inte gått ner på en bakgata om någon förföljde mig i alla fall.
Citera
2019-07-31, 14:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det var inte livvakten som väckte Mustafas irritation. Det hela började med att Mustafa frågade om någonting, oklart vad, sen uppfattade han den som svarade som otrevlig och bestämde sig därför för att börja trakassera sällskapet.

Han frågade om hasch enligt förhör med hans kumpan.
Citera
2019-07-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Svårt att säga exakt hur jag hade gjort, alltid lätt att ge ett perfekt svar när man har facit. Jag hade inte gått ner på en bakgata om någon förföljde mig i alla fall.

Det är just därför man inte kan döma för att någon inte har agerat perfekt, man gör så gott man kan i den pressade situation som rådde. Nödvärn.
Citera
2019-07-31, 14:36
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Om du återgav detta korrekt så fanns det ingen lögn där och den misstänkte har ingen skyldighet att hjälpa en förhörsledare som klantar sig.

Frågorna i förhöret hade definitivt kunnat ställas bättre, håller med. Men du förstår likväl som jag att ASAP inte är oskyldig till glasgrejer bara för att frågorna är dåliga
Citera
2019-07-31, 14:36
Medlem
Problemet är att många som bor i Sverige uppfattar att rättsväsendet skyddar brottslingar och straffar medborgare när de säger ifrån när de blir utsatta för ofredande, stöld intrång etc etc. Sverige förmår inte längre skydda sina medborgare och nu reagerar även resten av världen i och med detta fallet. Det är bra att det syns, det som så många upplever men samtidigt pinsamt eftersom många svenskar känner igen sig i asaps situation. Makten försvarar förstås systemet som utmärkt!
Citera
2019-07-31, 14:37
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan kalla mig för idiot hur mycket du vill men 10 av 10 självförsvarsexperter samt soldater kommer att säga exakt samma sak, gå aldrig in i närstrid med någon som har kniv.

Lol....du känner inte många självförsvarsexperter. Om den knivbeväpnade är aggressiv o 5 meter ifrån dig eller mindre har du inget val.
Citera
2019-07-31, 14:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Detta vet vi kanske inte, vi kan bara se Max övervakningskamera. Vad har föregått detta som motiverar livvakt-Tims agerande?

Efter denna händelse är det som du skriver.

Målsäganden trycker upp sin hand rätt upp i ansiktet på "livvakten". Kolla videon på Expressen som kommit idag.

Inte undra på att livvakten är släppt ut häktet.
Citera
2019-07-31, 14:38
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja? Det är samma sak.
Tittar du på filmerna ser du att Jafari är fokuserad på livvakten hela tiden, de bråkar även fysiskt vid minst två tillfällen.
Nej det är inte alls samma sak. Även om livakten inte hade varit där så hade sällskapet haft problem med hazarerna. Anledningen till att de, i ett senare skede, fokuserar på livvakten är för att livvakten föser bort dem när de står och muckar gräl med sällskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in