2019-07-30, 16:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Man börjar ju på riktigt undra om han har åsamkat skadorna på armarna själv i efterhand. Känns orimligt att nån av dem skulle stlla sig och hugga honom med en trasig flaska när han redan ligger ner.
Citera
2019-07-30, 16:04
Medlem
Passepartouts avatar
Var finns skadan i bakhuvudet dokumenterad? Finns väl inget i FUPen om det?

Citat:
Han berättar nu om den misstänkta misshandeln.
Helt plötsligt blir han slagen med en flaska i bakhuvudet, uppger 19-åringen.
- Och det här killen som sitter närmast mig (Asap Rocky) tar tag i mig. Då blir jag liksom kastad. https://www.gp.se/kultur/kultur/nu-inleds-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-mot-asap-rocky-1.16702517
Citera
2019-07-30, 16:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Den målsägande ger ett något nervöst intryck när han redogör för sin sida av historien. Han tittar fortfarande inte på de åtalade.
Är det withdrawal?
Citera
2019-07-30, 16:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag försöker säga till dem jag är ingen dålig kille. Jag är en bra kille, jag vill bara ha tillbaka mina hörlurar. Och plötsligt när jag talar med dem kommer en av killarna bakifrån och slår mig med en flaska, säger 19-åringen.

Han vill ha tillbaka "hans" hörlurar som han har stulit.

Och han tycker inte att han är en dålig kille?
Citera
2019-07-30, 16:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Afghanen är ute efter att köpa droger. Är inte det olagligt att köpa droger?
Men inte att vara "ute efter" tror jag.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
19-åringen: När vi går in på gatan försöker jag säga att jag inte är en dålig kille och att jag bara ville ha tillbaka mina hörlurar. Medan jag pratade med dem kom plötsligt en av killarna bakifrån och slog mig i huvudet med en flaska. Åklagaren: Såg du vem det var? – Nej.

Åklagaren: Du säger att du blev slagen bakifrån med en flaska, men du såg inte av vem. Hur vet du att det var en flaska? Den gick sönder när den träffade mig. Har du tidigare sett någon flaska i deras händer?
19-åringen: Killen som sitter i mitten (24-åringen) hade en glasflaska i handen.

https://twitter.com/perkudo
Senast redigerad av FarbrorAgge 2019-07-30 kl. 16:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Afghanen är ute efter att köpa droger. Är inte det olagligt att köpa droger?
Jo,det är olagligt.

Men jag tror inte det är olagligt att fråga om att köpa droger.
Citera
2019-07-30, 16:07
Medlem
Dessa afghaner tar verkligen priset. 4 år i landet, inte lärt sig 112 men däremot hunnit bygga upp ett digert brottsregister inklusive misshandel med kniv. En av dom lyckas själv bli häktad för ytterligare brott innan han hinner vittna i Rockyrättegången. Man måste ju nästan skratta. Vilka guldklimpar.
Citera
2019-07-30, 16:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men inte att vara "ute efter" tror jag.

Varför inte? Hans intentioner är ju att köpa droger, vilket han erkänner. Man kan ju fällas för förberedelse för mord, borde inte heller vara brottsligt isf tills man begått brottet.
Citera
2019-07-30, 16:08
Medlem
Är försvarsadvokaten en av Sveriges bästa? Hade det inte varit bättre om dom anlitat någon av Björn hurtig, Thomas Olsson eller Johan Eriksson?
Citera
2019-07-30, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
– Jag försöker säga till dem jag är ingen dålig kille. Jag är en bra kille, jag vill bara ha tillbaka mina hörlurar. Och plötsligt när jag talar med dem kommer en av killarna bakifrån och slår mig med en flaska, säger 19-åringen.
Nej men visst, han har bara flera domar mot sig för narkotikabrott och grov misshandel som inkluderar att han stuckit offer med kniv, men fin pojke

Alltså ibland vill man förorda lite gammal hederlig spö bakom en lada. Målsägande vet att alla vet att han har kaosat totalt sen han kom till Sverige. Att han i svensk domstol har mage att påstå att han är en bra kille visar bara hur målsägande förhåller sig till sanningen eller hur skev hans verklighetsuppfattning är
Citera
2019-07-30, 16:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
https://www.youtube.com/watch?v=glp-JNzPARo

HEJ ALLA ! Jag vill se en mer klar video av händelsen då detta klipp enbart visar suddiga bilder från misshandeln! Tacksam för alla som kan länka till klar video av misshandeln!!

Finns video på ASAPs instagram, annars är det tyvärr FUP:en som gäller men då är det stillbilder från videoklipp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in