2019-07-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Ändra uppspelningshastigheten på tuben och kolla igen, det är trottoaren på andra sidan som flimrar till

Jag kikade. Det ser ut att kunna vara trottoaren.
Citera
2019-07-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han är ju efterbliven. Borde inte hans advokat ha instruerat honom bättre?

Den här farsen blir bara värre och värre.

Han kanske också tycker att afghanhannen är en idiot som han inte vill ska kunna gå fritt på gatorna och misshandla folk. Inte alls omöjligt.
Citera
2019-07-30, 23:28
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Han skulle inte ens kunnat slakta incels på flashback, men du påstår att han har en chans mot försvarsadvokaterna? Lägg ner, pajas!

Haha, du är ju för fan dummare än vad ditt nick är töntigt! Hahaha!
Citera
2019-07-30, 23:30
Medlem
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..

Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).

HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?

Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.
Citera
2019-07-30, 23:33
Medlem
Det är verkligen ingen fördel att ha mediekåta "PR-konsulter" runt den i sig mediekåte försvarsadvokaten SJ som absolut ska hålla presskonferens och då gärna på ett glassigt hotell. Det blir för mycket freakshow över det hela, snart tar dom väl dit Samir och Viktor också för lite pausunderhållning. Å andra sidan är det ju så här det ser ut idag. Narcissism de luxe
Senast redigerad av glendale 2019-07-30 kl. 23:37.
Citera
2019-07-30, 23:36
Medlem
rocky behöver en stjärnadvokat från USA, inte en svensk klåpare.
Citera
2019-07-30, 23:38
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Trevlig ton, då får du föregå med gott exempel och inte håna folk för att dom är på Rockys sida i ditt inlägg.

Men för att återgå till din fråga. Nej det är inte ut som någon betong för mig. Det ser ut som trottoarkanten flimrar till när kameran skakar just där. Tycker det ser ut som han laddar för ett knytnävsslag. Det är i perfekt linje med trottoarkanten.

Oavsett vilket skulle det inte hålla i rättegång att påstå att det där är ett tillhygge nu. Går inte att se. Ingen har ens nämnt något tillhygge annat än eventuellt en flaska. Finns heller inga skador som kommer i närheten av ett sådant måttat slag med batong.

Vill tillägga att åklagarna har tillgång till originalfilmen (med högre upplösning) i sin bevisning. Skärmdumpar finns på sid 100 i FUP.

Hade det funnits ngn batongjävel hade det nog märkts. Killen har bara långa armar
Senast redigerad av KamaSutra-Utter 2019-07-30 kl. 23:42.
Citera
2019-07-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det är verkligen ingen fördel att ha mediekåta "PR-konsulter" runt den i sig mediekåte försvarsadvokaten SJ. Det blir för mycket freakshow över det hela, å andra sidan är det ju så här det ser ut idag. Narcissism de luxe

Hur är Slobodan mediekåt? Han är ju bevisligen obekväm med cirkusen och tycker enligt eget utsago att det tar på krafterna.
Citera
2019-07-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoksKerstin
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..

Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).

HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?

Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.
Sorgligt nog är det så i Sverige, man får inte försvara sig, spring eller riskera att dömas.
Patetiskt att påstå att någon fara skulle vara över för att personen åker ner på marken och får lite stryk speciellt en apa som är dömd för att bära kniv.
Självförsvarslagen måste uppdateras snarast med tanke på alla knivdåd os.v som sker, verkar ju va standard idag bland dessa djur att bära kniv.
Senast redigerad av Yodawgimbad 2019-07-30 kl. 23:42.
Citera
2019-07-30, 23:41
Medlem
Citat:

I ett normalt land skulle man förstås konstatera just att det är:
- afghanerna som startade bråket och aldrig gav sig trots att de andra försökte lugna dem och gå därifrån
- afghanerna som har multipla domar mot sig tidigare för narkotika och misshandelsbrott, även grova saker som att ha stuckit ner offer med kniv
- att en av afghanerna inte ens kunde hålla sig fram till rättegången innan han begick ett knivrån
- att den andre afghanen planerade att åka på semester till det land han tvingats fly från
- att han dessutom har tatueringar som indikerar att han stödjer en terrorgrupp
- att deras organ borde skördas innan de avrättas
Citera
2019-07-30, 23:43
Medlem
Citat:

Jag tror du missat att hörlurarna redan ÄR SÖNDER när han slänger dem mot "säkerhetsvakten". Detta efter att "vakten" lyft upp afganen i halsen där hörlurarna var placerade. Då gick de sönder. Detta var anledningen till att afghanen sedan i sitt självförsvar (eller vad det nu ska ses som) tyckte att det var lämpligt att slänga desamma på "vakten" som ju förstört dem.
Citera
2019-07-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Hur är Slobodan mediekåt? Han är ju bevisligen obekväm med cirkusen och tycker enligt eget utsago att det tar på krafterna.
Han gillar rampljuset , inget snack om det. Jämför med Thomas Olsson eller Johan Eriksson.
Det är inget konstigt , det är bara så det ser ut idag 2019. Personligen gillar jag det inte
Senast redigerad av glendale 2019-07-30 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in