Citat:
Ursprungligen postat av
KoksKerstin
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..
Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).
HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?
Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.
I ett normalt land skulle man förstås konstatera just att det är:
- afghanerna som startade bråket och aldrig gav sig trots att de andra försökte lugna dem och gå därifrån
- afghanerna som har multipla domar mot sig tidigare för narkotika och misshandelsbrott, även grova saker som att ha stuckit ner offer med kniv
- att en av afghanerna inte ens kunde hålla sig fram till rättegången innan han begick ett knivrån
- att den andre afghanen planerade att åka på semester till det land han tvingats fly från
- att han dessutom har tatueringar som indikerar att han stödjer en terrorgrupp
- att deras organ borde skördas innan de avrättas