2019-07-29, 20:48
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Vilka tider är förhandlingarna?
Hittar ingenting på tingsrättens hemsida.
http://www.stockholmstingsratt.se/Om-tingsratten/Forhandlingar/
9:30 imorgon.
Citera
2019-07-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Ska den här misstänkte Jafar vara med vid rättegången imorgon. Jag har läst artiklar som hänvisar till fup, där det påstås att han är på semester i Iran t.o.m den 31a augusti. Svårt att vara med då. Så vad gäller? Kommer han imorgon, eller åkte han på semester till Iran?

Enligt advokaten skulle han på bröllop i Iran, men ska nu vara med på rättegången istället.
Citera
2019-07-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Kanske har du rätt. Vi börjar närma oss juridiska detaljer som jag som lekman inte kan.

Säger bara att min bedömning är att han inte var "påtänd" på ett extremt sätt.

De flesta gör en annan bedömning än dig men synd då att den slafsiga alternativt korrupta åklagaren inte tog reda på det.
Citera
2019-07-29, 20:52
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det är dribblande hit och dit med advokater mellan de 3 tilltalande. Det här blir en riktigt saftig total advokaträkning som läggs fram till sist. Om de 3 fälls lär det väl bli skattebetalarna som får stå för notan. Undrar hur det är i USA. Vem betalar den svenske skådespelarens advokater? Kan han byta advokater som rapparen och hans kompisar? Skickas notan till svenska ambassaden i slutänden när han fällts? Bara den här rättsprocessen med rapparen kostar miljontals kronor. De 3 är icke svenska medborgare och har aldrig skattat i Sverige. Inte kan väl Sverige stå för advokatkostnaden om de fälls. Rimligare vore väl deras rättsskydd genom deras försäkringsbolag. Det har länge känts som att svenska pengar kan få flöda precis hur som helst i rättsväsendet utan att lagstiftarna bryr sig, det är ingen hejd på det. Och så skall minuter räknas per brukare i äldreomsorgen.

När den våldsbenägna rapparen och hans crew döms, borde man inte låta kostnaden för försvaret stanna på staten.
Citera
2019-07-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
9:30 imorgon.

Samma tid onsdag och torsdag ock då?
Citera
2019-07-29, 20:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Exakt som du säger. I Stockholms t-bana ser jag ofta romer (unga manliga romer) ge sig på flickor och pensionärer. Tjatar hål i huvudet på dem och kräver att de följer med till bankomaten när de säger att de inte har kontanter. Dessa beskedliga svenskar kommer då med ursäkter in absurdum (jag har bråttom, jag har inte fått lön), allt för att slippa säga ”nej jag vill inte ge dig pengar”.

Jag (helt ofarlig svensk medelålders kvinna) har flera gånger gått fram och sagt ”sluta trakassera henne/dem”. Då reser de sig direkt och går, skriker ”fuck you” såklart men vågar inte mer än så.

Dessa hazarer var lite kaxigare än romerna och gav sig inte lika snabbt utan blev dängda i marken.

Jag tror du har en rätt träffsäker analys här. Det har du rätt i, att de tar sig rätten att vara påflugna, med såna de vet att de kan trakassera. Min dotter vägrar att gå med pantflaskor till butiken t ex, även fast hon behöver den där 50-lappen det brukar bli, för hon hanterar inte påflugenheten tiggarna har då man ska gå in med pantburkarna i butiken.

Jag tror att det är bland annat det här som gör att många blir så upprörda, världen över, när de ser de här klippen? Även de som klandrar Rocky kan inte med säkerhet säga hur de skulle agera,
om de skulle råka ut för något liknande, med den påträngande och obehagliga Jafari.

Vi människor VET INTE hur vi själva skulle agera om vi helt plötsligt hade en inbrottstjuv inne i vårt hem. Sån koll har vi inte på vårt eget psyke. Och i och med att människan inte har en sån koll på sitt eget psyke så måste rättsväsendet ta hänsyn till att vi är människor och se till den enskilda situationen. Även om Rocky agerade i överhand så måste vi kunna se på situationen hur den såg ut i sin speciella helhet. Domstolar som har sina paragrafer ska kunna se på situationer med sina mänskliga ögon, annars kan vi ha robotar som dömer i rättssalen.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-29 kl. 21:00.
Citera
2019-07-29, 20:57
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Samma tid onsdag och torsdag ock då?
Vet inte, men du kan ringa tingsrätten och höra.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Afghanpundaren ska utvisas, allt annat är oacceptabelt.

Kriminell, ständigt förekommande i brottsregistret.
Flydde från Iran men åker till Iran på semester.

Ut med pundaren!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Tja, om Donald Trump, Beyonce, Kardashians och andra såna lirare ställer upp för dig i den här saken säger väl det rätt mycket om hur känd han är over there.

Touche'

Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Han viker inte ner sig. All cred till GW och all olycka till de som i absurdum ska försvara dessa afghanhundar som är en stor del i att jag drar mig för att gå ut på stan efter solen gått ner.

GW ser nyktert på detta. Bo advokat har inte ens koll på hur många brott hans klient tidigare är dömd för men en bra kille det vet han minsann att han är.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Advokaten säger sig ha bevis för att ingen flaska använts för att slå eller skada:

https://www.svt.se/nyheter/ny-bevisning-ska-fria-asap-rocky-och-hans-vanner?cmpid=del:tw:20190729:ny-bevisning-ska-fria-asap-ro cky-och-hans-vanner:nyh:lp

Intressant. Stod det inte i förundersökningen att de säkrat Dna på flaskan som användes vid misshandeln vilket ASAP advokat i ett nyhetsinslag ställde sig frågande till. I så fall vad är det här för utredning på över 500 sidor.
Citera
2019-07-29, 21:03
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror du har en rätt träffsäker analys här. Det har du rätt i, att de tar sig rätten att vara påflugna, med såna de vet att de kan trakassera. Min dotter vägrar att gå med pantflaskor till butiken t ex, även fast hon behöver den där 50-lappen det brukar bli.

Intressant hur fallet uppenbarligen "laddas" med saker som har väldigt lite med brottmålet att göra. Här är en världskänd och bevisligen våldbenägen amerikansk rappare, som har en värdelös livvakt och tillsammans med två andra slår, sparkar och skär en av få ensamkommande afghaner som faktiskt ser ut att ha den ålder han uppger.

Allt filmas av den kvinnliga medhjälparen, och läggs ut i klippt version på internet. Polisen tar sällskapets mobiler, och får via dessa och ett stort antal övervakningsfilmer, m.m. fram ganska exakt vad som hänt.

Nu blir A$AP istället posterboy för allt som är fel med invandrings- och integrationspolitiken, MSM, svenska nödvärnslagar -- you name it.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-29 kl. 21:07.
Citera
2019-07-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
---

Intressant. Stod det inte i förundersökningen att de säkrat Dna på flaskan som användes vid misshandeln vilket ASAP advokat i ett nyhetsinslag ställde sig frågande till. I så fall vad är det här för utredning på över 500 sidor.

Nej, man kunde ej säkra DNA från flaskhalsen.
Citera
2019-07-29, 21:06
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Ett knepigt fall. Svart kille mot en afghanistan. Hade det varit svart kille mot vit kille hade det varit så mycket enklare (här i Sverige alltså). Självklart den vite killen rasist, den svarte killen ett offer. Men nu blir det knepigt, hur ska detta lösas på ett korrekt sätt? Visserligen har man nu chans att visa världen att Se på oss - hudfärg har ingen betydelse.
I Sverige är alla lika inför lagen!

Om det står mellan en svart framgångsrik rappare från USA mot en "stackars" islamistisk Afgan så ställer sig det Svenska etablissemanget bakom Afganen alla dar i veckan. Dels för att han är Afgan och flykting och dels för att få möjlighet att drämma till rapparen med PK/Jante-lags hammaren, "du ska inte komma hit och tro att du är nått", Här i Sverige behandlas vi alla lika inför lagen minsann.

Att Afganen verkar vara ett riktigt as och belastning för samhället spelar ingen roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in