2019-07-30, 15:55
Medlem
Att folk skriker om Asap rockys frigivande är talande för hur jävla trötta folk är på afghaner.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
"Och varför sökte 19-åringen kontakt från första början? – Jag frågade var min kompis var någonstans. Så fort jag frågade så sa han (livvakten) att jag skulle gå därifrån, och han knuffade mig också, säger 19-åringen. Säger också att han inte visste vem ASAP Rocky var.

Åklagaren: Jag och många med mig undrar varför du sedan inte gick därifrån. 19-åringen: Det han gjorde mot mig var fult. Jag frågade ju bara var min kompis var. Han knuffade mig och därför stannade jag kvar."

https://twitter.com/perkudo

Han kan enligt egen utsago inte engelska men frågade dem om var hans kompis fanns? Afghansk logik?
Lögn från början till slut men han får hållas av åklagaren trots denna uppenbara självmotsägelse.
Citera
Medlem
Afghanen är antagligen van vid svenska offer som inte står upp för sig själva. Därför underskattade han Rocky&co och blev kastad som en kortväxt vante.
Citera
2019-07-30, 15:56
Medlem
Icke helt oväntat så svamlar afghanen
Citera
Medlem
Igni-ferroques avatar
Hoppas att det stannar vid ett bötesstraff. Knarkarkillarna är sjukt provocerande och jag tror inte de gett sig förrän det blev bråk.

Att det var en mot många är delvis fel, de var två killar, att en verkar borta under en del av förloppet betyder inte att han inte var ett hot. Undermedvetet(eller medvetet) så dyker ju frågan upp om han är iväg för att hämta mer folk eller vapen. Sedan verkar han ju vara inblandad i en senare sekvens.

Framförallt så vet ju precis alla att när den här soppan är över så är det två personer som kommer utgöra en fara för folk(och kanske fä) och det är inte de som är åtalade.
Citera
Medlem
Theoduluss avatar
Expressen
Citat:
19-åringen berättar att han ville ringa polisen.
– För att jag blivit misshandlad. Jag hade blivit slagen när han tog det här greppet och lyfte upp mig.
Varför ringde du inte polisen?
Jag kunde inte numret till polisen. Jag bara gick efter dem. Jag bad tjejerna som var där att de skulle ringa polisen.
Citera
Medlem
Först säger han detta: Hörlurarna ska ha gått sönder sedan målsäganden lyfts upp i halsen av livvakten. Han berättar att han sedan kastade dem mot livvakten.

Sedan detta: Målsäganden ska ha trott att livvakten hade kastat iväg hans hörlurar, berättar han.

Hur ska han ha det? Blir bara roligare och roligare.
Citera
2019-07-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det är kanske ett framtida frimärksmotiv, ASAPs livvakt håller upp en sprattlande afghan med Kungsan som fond.

Bra förslag och det frimärket kan väl lanserar av Kungen när han samtidigt delar ut medaljer till Rocky & Co
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln-W
Ju mer denna ädla afghan berättar sin egna historia desto mer skrattar jag åt svaren på frågorna. Om detta går igenom så är det fan komik på riktigt hög nivå!

Indeed. Afganen ger knappast några vettiga och tydliga/konsekventa svar. Om tingsrätten verkligen köper hans historia så försöker de inte ens vara objektiva.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Är det sant att afghanen begick ännu ett brott under utredningen?
Citat:
A$AP ROCKY
ALLEGED VICTIM'S KEY WITNESS ARRESTED
For Theft, Cops Say He Was Armed
https://www.tmz.com/2019/07/30/asap-rocky-victim-witness-recent-arrest-theft-knife/
Citera
2019-07-30, 15:58
Medlem
happilappis avatar
Afghanen är ute efter att köpa droger. Är inte det olagligt att köpa droger?
Citera
2019-07-30, 15:58
Medlem
Varför pressas inte målsägande mer om varför han initialt tog kontakt med ASAP Rocky. Varför tror han att de är lämpliga att fråga var hans kompis är? De känner väl inte varandra sedan tidigare och han kan ju inte ens engelska. Varför fortsätter han med kontaktförsöken när de andra uppenbarligen inte vill ha kontakt med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in