2019-07-30, 14:50
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men alltså vad skulle det spela för roll om asap trodde att livvakten blev attackerad ?
När de gick på killen allihop när han låg ner så kan han knappast ha varit ett hot mot dom

Kan man hävda nödvärn men säga att adrenalinen skapade kortslutning i skallen och man bara fortsatte slå?
Det kan man faktiskt, excess kallas det. Tex om din dotter blir våldtagen och du råkar slå ihjäl förövaren istället för att använda rimlig mängd våld för att jaga bort han.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Jag gissar att det blir fängelse. Men att det blir 1 max 2 månader och så drar dom av för häktningstiden. Kanske att han blir släppt runt en vecka efter pga 3/4 delar. Just för att ducka undan att betala 16 miljoner i skadestånd

Skulle säga 3 månader max, men absolut inte mer än så, skulle det finnas tvärsäkra bevis kring slag med flaska så skulle det bli mer men det är inte tillräckligt starka bevis för sådant.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Som säkerhetsansvarig så får dem INTE bruka mer våld än nöden kräver och känner dem att objektet dem skyddar är hotat på något sätt måste dem kalla på polisen, Här har det brustit och rejält hade dem kallat på Polisen istället för att börja slå och annat på med dessa BO så skulle inget hänt och Rocky hade vart hemma eller på turné!

Tror att mesta delen av det hela i skuldfråga läggs på Rocky och hans vakter som dels över brukar våld mot en person på marken som till synes är försvarslös av sparkar och slag, Tror att det kommer fällande dom som ändras till villkorligt samt böter och de dagar han suttit i häktet räknas av och han kommer gå fri Rocky fast som dömd!

Största problemet som finns bland dessa som är på turné dvs mindre kända artister på väg upp i karriären tenderar ha personer runt sig som kan vara testosteronstinna individer agerar mer på instinkt istället för känsla kring händelse och hotbild, De stora som kommer på turné har säkerhetspersonal som är anställda av personen som är på turné och har fått direktiven redan hur man ska agera då fans och annat vill fram....

Nu är det ju dock som så att livvakten börjar blöda, ganska kraftigt, efter att målsäganden attackerat honom. Där uppfattar då Rockys ensemble det som att målsäganden är beväpnad med kniv. Och det föranleder våldet.

Denna vinkel väljer fotografens försvarare. Ganska bra version måste jag säga.
Citera
2019-07-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är det ju dock som så att livvakten börjar blöda, ganska kraftigt, efter att målsäganden attackerat honom. Där uppfattar då Rockys ensemble det som att målsäganden är beväpnad med kniv. Och det föranleder våldet.

Klockrent.
Citera
2019-07-30, 14:52
Medlem
Passepartouts avatar
Här kommer antagandet om kniv in, inte direkt långsökt med tanke på vad som tidigare kommit fram i tråden.

Citat:
Vid ett senare tillfälle när de kommer till gatan där den misstänkta misshandeln inträffar ser klienten att livvakten blöder, säger Persson.
- I detta läge är det min huvudmans uppfattning att målsäganden är beväpnad med något skarpt föremål, troligtvis en kniv. Det är det ingångsläget min huvudman har vid tillfället för den påstådda gärningen.

När det ser ut som om 19-åringen har en kniv blir Perssons klient livrädd. Enligt advokaten har klienten varit med vid tidigare tillfällen då Asap Rocky utsatts för våld. Detta ska beaktas, anser Persson. https://www.gp.se/kultur/kultur/nu-inleds-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-mot-asap-rocky-1.16702517
Citera
2019-07-30, 14:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Varför nämner de dock inte att de skulle ha trott sig se kniv? (det är där det blir problematiskt)

Jag kan köpa att man tror sig ha sett eller misstänker att den andra använder kniv men det är ingen som har sagt att de tror sig ha sett eller att han skulle ha använt kniv
Citera
2019-07-30, 14:53
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Trots att Rocky själv säger i en intervju att han kallades för det? Jag såg vad du skrev om att de kan hävda att man alltid kallas för det i fängelset osv, att det var en engångsgrej på den tiden etc, men borde inte rätten anse det vara ett för bra sammanträffande?

Nyckeln är ju att kunna bevisa vem de åsyftar med Harlem, och det har ju gjorts?

Jag försöker inte säga emot, men tycker det verkar vara väldigt stark bevisning. Man kan ju ta in en fängelseexpert ifrån USA som styrker att man inte alltid använder liknande smeknamn, osv.

De kommer kanske alla från stadsdelen Harlem och det var stadsdelen som kom ut på besök i Stockholm .
svårt att bevisa de menar ett smeknamn Rocky hade för 15 år sedan i fängelse när ingen tycks kalla honom det idag.
Citera
2019-07-30, 14:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

I det läget MÅSTE han kalla på polisen inte agera som han gör som skyddsvakt från annat lad gäller lagarna i det land man vistas och där kan det falla för han!
Citera
2019-07-30, 14:54
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Jag gissar att det blir fängelse. Men att det blir 1 max 2 månader och så drar dom av för häktningstiden. Kanske att han blir släppt runt en vecka efter pga 3/4 delar. Just för att ducka undan att betala 16 miljoner i skadestånd
Hahah, adu. Det är ett alternativ. Men det kommer fan inte se vackert ut. Kalla fakta kommer vara på det där skitet snabbare än vad man kan säga hej. Kommer bli en jävla grej av det hela och hur hela fallet hanterades fel osv osv....
Bättre än inget kanske. Hinner folk glömma bort allt
Citera
2019-07-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför nämner de dock inte att de skulle ha trott sig se kniv? (det är där det blir problematiskt)

Jag kan köpa att man tror sig ha sett eller misstänker att den andra använder kniv men det är ingen som har sagt att de tror sig ha sett eller att han skulle ha använt kniv

Förföljandet, attacken på livvakten och blodet räcker för misstanken. Du behöver så klart inte ha sett nån kniv. Ironiskt nog vet vi nu att båda afghanerna är knivbrottslingar.
Citera
2019-07-30, 14:55
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
I det läget MÅSTE han kalla på polisen inte agera som han gör som skyddsvakt från annat lad gäller lagarna i det land man vistas och där kan det falla för han!

Men va fan, ska man ringa polisen under ett pågående knivöverfall?
Citera
2019-07-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
De kommer kanske alla från stadsdelen Harlem och det var stadsdelen som kom ut på besök i Stockholm .
svårt att bevisa de menar ett smeknamn Rocky hade för 15 år sedan i fängelse när ingen tycks kalla honom det idag.

Point taken. Men det förutsätter att de förhörda alla talar sanning och inte försöker skydda honom. Jag tycker fortfarande att det talar starkt för att det är just Harlem=Rocky som gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in