2019-07-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Försvaret har ju redan lyckats sopa bort glasflaskan från ekvationen samt planterat väldiga tvivel om vem/vad Harlem är samt bevisat att afghanen hetsade livvakten som satan med "Im gonna fuck him".

Tycker precis som Expressens expertkommentator att försvaret gör ett bra jobb med tanke på utgångsläget. Ett utmärkt jobb till och med.

Ja åklagaren sa ju att han inte kan bevisa ens när flaskan användes.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ondahamstern förstår men greppar hela tiden efter halmstrån, delvis med syftet att spamma sönder tråden så att så få som möjligt nås av relevant information. Ondahamstern är besatt av att upprätthålla bilden av hazarer som änglar och Rocky som en förövare.

Ja, de som fortfarande inte förstår att afghanerna är förövarna och ASAP Rocky enbart handlade i självförsvar, får nog anses ha en dold agenda alternativt vara svagbegåvade.

I och med den senaste informationen där det framkommit att afghanens polare stulit i butiker flera gånger efter bråket med ASAP den 30:e juni, så förstärks ju bilden av yrkeskriminella afghaner som inte gör annat än begår brott här. Afghanen som fick stryk av ASAP är precis likadan. De går runt och stjäl för att finansiera droger. Nu råder det väl inget tvivel om var hörlurarna kom ifrån, som afghanen påstod sig ha "fått" av en kompis. Undra om Elgiganten och MediaMarkt är afghanens kompisar?

Var och en ser ju på filmerna att det är afghanen som är den aggressiva och ASAP Rockys sällskap som är passiva, ända tills de får nog av att vara förföljda och trakasserade av afghanerna och all skit de fick stå ut med. Att det ska behövas negrer från USA för att sätta det kriminella afghanslöddret på plats?
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Skulle försvar av säkerhetsansvarig, vän eller grupp låta bättre då? Har vikten på människan någon betydelse då syftet med dessa afghaners förföljande var okänt, likaså om dom hade någon form av vapen? En förebyggande åtgärd att se till att afghanen blev liggande och man kunde utesluta vapen.

De flesta här har väl insett att Big Tim inte var en livvakt i traditionell mening såsom de som omger Rockys mamma. Tim är mer av en nära vän som jobbar åt Rocky för att han är stor och ska skuffa undan fans när Rocky rör sig privat.
Citera
Bannlyst
Trodde BBC var PK!

”ASAP Rocky has pleaded not guilty to assault in Stockholm.
The US rapper, real name Rakim Mayers, is on trial accused of assaulting a 19-year-old Afghan refugee in the Swedish capital a month ago.”
Citera
2019-07-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tror faktiskt inte att man hade stoppat honom på något sätt. Tror du det? Att man hade haffat honom på Arlanda eller? Man har nog övertygat honom om att inte åka bara. Om det inte är så att man konfiskerat hans pass, men det har jag isåfall missat.

Rätten kan välja att ge reseförbud om det verkligen är viktigt att en person ska befinna sig i rättegången. Det är ju egentligen inte viktigt att afghanen är där då han inte är misstänkt för brott, då kan de ha rättegången utan afghanens närvaro. Självklart så får inte afghanen höras eller säga sitt vilket är ett stort negativt för honom, så det vore dumt av honom att åka och missa rättegången.
Citera
2019-07-30, 14:47
Medlem
DjPuttes avatar
Som säkerhetsansvarig så får dem INTE bruka mer våld än nöden kräver och känner dem att objektet dem skyddar är hotat på något sätt måste dem kalla på polisen, Här har det brustit och rejält hade dem kallat på Polisen istället för att börja slå och annat på med dessa BO så skulle inget hänt och Rocky hade vart hemma eller på turné!

Tror att mesta delen av det hela i skuldfråga läggs på Rocky och hans vakter som dels över brukar våld mot en person på marken som till synes är försvarslös av sparkar och slag, Tror att det kommer fällande dom som ändras till villkorligt samt böter och de dagar han suttit i häktet räknas av och han kommer gå fri Rocky fast som dömd!

Största problemet som finns bland dessa som är på turné dvs mindre kända artister på väg upp i karriären tenderar ha personer runt sig som kan vara testosteronstinna individer agerar mer på instinkt istället för känsla kring händelse och hotbild, De stora som kommer på turné har säkerhetspersonal som är anställda av personen som är på turné och har fått direktiven redan hur man ska agera då fans och annat vill fram....
Citera
2019-07-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Detta kan jag köpa. Men finns det med i åtalet?

Varför skulle åklagaren ta med det i åtalet?
Citera
2019-07-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Jo, ni har rätt. Skojar bara till det. Menar bara att rocky inte får ersättning för det skulle vara det värsta möjliga. Ingen fängelsestraff är okej, kommer fortfarande vara lite lamt med tanke på mängden resurser som blivit nedlagt på hela händelsen för att sedan bara få böter. Man förväntar sig ju fängelse vid detta lag, lika bra i min mening om man vill hålla ansiktet uppåt. Man kunde annars bara ha get böter från första början. Sveriges image är skadad oavsett vid detta lag, lika bra att försöka rädda lite där man verkar aningen seriös med sina rättegångar

Jag gissar att det blir fängelse. Men att det blir 1 max 2 månader och så drar dom av för häktningstiden. Kanske att han blir släppt runt en vecka efter pga 3/4 delar. Just för att ducka undan att betala 16 miljoner i skadestånd
Citera
Bannlyst
Rockys crew ser ut som the warriors från filmen ”The Warriors” som utspelas i New York.
Citera
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag förstår det som att Rockys telefon är försvunnen , någon av de andra hade nyckeln till hans rum där han sa att telefonen fanns men jag minns inte att hans lur finns med som kollad i FUP.
men det kan ju också vara något med abonnemang från US och svenskarna får inte ut info därifrån?

Det var ju inte Rocky som filmade, utan hans kvinnliga assistent, och hennes telefon vill jag minnas har undersökts av polisen.

Det kan vara svårt att få ut saker ur molntjänster, eftersom de rimligtvis är baserade utomlands (gissningsvis i USA), men vad som är desto lättare är att återskapa de borttagna filerna från själva lagringsmedian på telefonen. Har de inställt så att de sparar till SD-kortet är det en ren barnlek att återställa filmerna, så länge de inte har hunnit skrivas över. Är det istället det interna minnet i telefonen de har sparats på är det lite mer komplicerat, men inte speciellt svårt det heller. Mobilerna tycks ju inte ha varit krypterade, alternativt så fick polisen lösenord till telefonerna, så det skall inte utgöra något hinder heller.
Citera
2019-07-30, 14:50
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Trodde BBC var PK!

”ASAP Rocky has pleaded not guilty to assault in Stockholm.
The US rapper, real name Rakim Mayers, is on trial accused of assaulting a 19-year-old Afghan refugee in the Swedish capital a month ago.”

Det blir syntax error när två skyddade grupperingar möts. De svarta är fortfarande högre status än afghaner hos BBC.
Citera
2019-07-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Okej. Var är "Harlems" fingeravtryck eller DNA på flaskan då? Nu pratar jag bristfällig rapnegerlingo men han säger väl att nån kallade honom "Harlem" och säger att hans namn är "Rocky"?

Helt sant! Mycket märkligt ang DNA / fingeravtryck. Men offrets blod ändå.

Jag tror han svarar typ "här inne kallar de mig för Harlem, men jag heter Rocky". Men det känns som att kopplingen ASAP = Harlem blir mycket lättare att göra iom intervjun.

(Vad jag kan se från klippen så håller en kompis i två flaskor, men de är inte samma sort som Rocky håller i ärmen, utan den liknar som konstaterad den krossade på gatan. Men det är väl ingen av de andra två åtalade som man misstänker ha slagits med flaskan ändå, så det kanske inte spelar någon roll.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in