2019-07-30, 00:46
Moderator
-Info-s avatar
Detta ur FUP är värt att nämna också (ASAP Rocky förhörs):

Citat:
Du har i ditt tidigare förhör sagt att de två killarna verkade påverkade av droger. Beskriv varför du trodde det?
- Jag trodde det på grund av deras beteende. Vem som helst som skulle attackera min säkerhetsvakt flertal gånger verkar inte vara en rimlig eller resonabel person enligt min åsikt. Speciellt när han tar sönder sina egna hörlurar och sedan frågar oss om dem.

Har du kommit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- Jag är rätt säker ja.

Hur kommer det sig att du var så rädd för att målsägande eventuellt skulle varit drogpåverkad, om du varit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- När jag exempelvis var i Àuckland i Nya Zeeland, då blev jag attackerad av en person i en hiss som hade rökt Crystal Meth. Det var tre personer som var påverkade av Crystal Meth som hade attackerat min säkerhetsvakt och huggit polis, allt detta finns dokumenterat.

Han har råkat ut för en och annan incident de senaste åren. Det påverkade hans beteende.
Citera
2019-07-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Afghan #2 greps för stöld 19/7. Vid gripandet bar han kniv.
(FB) Afghan #2 vittnet i ASAP-rättegången nu häktad - greps för stöld och bar kniv 190719

Utöver det har Rocky sagt att han misstänkte att afghanerna bar kniv.

Kommenterar på det?

De förnekar ändå, ända tills de har kniven i sin egen mage men kanske även då. Naiva stackare.
Citera
2019-07-30, 00:47
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Han bedömde riskbilden korrekt.
Han ville inte ta någon risk, det är något annat. Och om han nu bedömde riskbilden så visste han också att risken var stor att han skulle åka dit för det också.

Men jag tycker inte det är så stor grej egentligen, han kommer överleva några veckors fängelse och lite böter utan några problem, hade Jafari krossat skallen exempelvis så hade situationen inte varit lika rolig.

Nu har de något att snacka om ett bra tag, är han tuff så återvänder han till Sverige igen men förhoppningsvis med riktiga livvakter så inte smågrabbar kan eskalera en sån fjuttig situation igen.
Citera
2019-07-30, 00:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du har fel och jag har inte sett att någon har påstått det du tolkar in.

Läs min trådhistorik samt de inlägg jag besvarat så finner du exempel.

Citat:

Uppenbarligen inte eftersom det aldrig fanns någon kniv.
Citera
2019-07-30, 00:50
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur vet du det?
Citera
2019-07-30, 00:51
Medlem
Citat:
Läs min trådhistorik samt de inlägg jag besvarat så finner du exempel.

Om du har något i din trådhistorik som du vill poängtera får du citera det.
Och något bevis för att det inte fanns en kniv finns inte, däremot var det rimligt att anta att det fanns kniv och det är vad som räknas.
Citera
2019-07-30, 00:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:

Såvida inte bägge afghanerna har visiterats, så vet vi inte.

Det vi dock vet är att den ena afghanen greps strax efteråt med en kniv på sig, i ett annat sammanhang.
Senast redigerad av -Info- 2019-07-30 kl. 01:09.
Citera
2019-07-30, 00:54
Moderator
-Info-s avatar
Beväpnad med kniv:

Citat:
Mindre än tre veckor senare misstänks 20-åringen ha stulit på Naturkompaniet och North face på Kungsgatan i centrala Stockholm beväpnad med kniv.

(källa - Expressen)

Sannolikheten att han var knivbeväpnad den aktuella kvällen får bedömas som ganska stor.
Citera
2019-07-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
OJ Simpsons rättegång var en stor händelse på 90-talet. Han åtalades för att ha mördat sin fru, men friades. Efter det stämdes han i civil rättegång, där hennes familj begärde skadestånd för att ha mördat henne. Familjen vann, och fick tilldömt sig ca 30 miljoner dollar.

Sen kanske det är omöjligt att stämma nån civilt i USA för nåt han hittat på utomlands? Jag vet inte. Men snart blir nog detta en viktig fråga som vi säkert får läsa mer om.

Ja, i USA hanterar man dessa som separata mål, men eftersom man i sverige hanterar skadeståndsfrågan i brottsmålet så kommer bägge frågorna redan vara avgjorda.

USA kanske är mer flexibla när det gäller var man väcker talan, men jag är ganska övertygad om att de inte accepterar att man stämmer någon där redan skadeståndsfrågan är avgjord (annars hade ju Familjen stämt OJ om och om igen, liksom 30 mille varje gång man stämmer honom).
Citera
2019-07-30, 00:55
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Om du har något i din trådhistorik som du vill poängtera får du citera det.
Och något bevis för att det inte fanns en kniv finns inte, däremot var det rimligt att anta att det fanns kniv och det är vad som räknas.
Varför var det rimligt att antabatt en kniv fanns, på grund av Jafaris numerära och fysiska underläge eller kände Asap till någon statistik för afghanska folkgrupper som flytt till Sverige från Iran som visade på detta?

Tror oavsett inte att det håller i rätten, då skulle man kunna hävda det vid varje misshandelsmål.
Citera
2019-07-30, 00:56
Medlem
Citat:
Det håller inte enligt svensk lag.

Källa på det?
Citera
2019-07-30, 00:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Såvida inte bägge afghanerna har visiterats, så vet vi inte.

Det vi dock vet är att han greps strax efteråt med en kniv på sig, i ett annat sammanhang.
Det fanns ingen kniv, ok?
Och även om Dawood skulle ha en förklarar det inte varför Jafari åkte på däng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in