2019-07-30, 13:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är en halmgubbe men du argumenterade att livvakt behövs när det inte är helt säkert och det är det inte för dig heller. Om ditt argument är giltigt borde alltså du själv alltid ha livvakt.

Det var en märklig kommentar, nödvärn innebär att man använder våld eftersom man är i en nödsituation så nödvärn motsäger inte våld, tvärtom.

Som kändis eller artist som är ute och reser bör alltid ha minst 1 livvakt med sig, det finns gott om psykopater och andra faror oavsett vilket land eller stad du än åker till.

Att du klart och tydligt hellre vill se hur kändisar blir mördade än att de tar det säkra före det osäkra är inte mitt problem, men om du inte tror mig rörande faror så kan du alltid fråga Anna Lind och Olof Palme hur de ser på det...
Citera
2019-07-30, 13:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
https://twitter.com/StegetEfter/status/1156125702032371712

Hahahaha.

Så går det när våra juristsärskolor utbildar särjurister.
Citera
2019-07-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektus
Rocky gjorde misstaget att försvara sig mot en ensamkommande -den nya överklassen som står över lagen.
Dessutom kräver angriparen 139.000kr för förlorad arbetsinkomst-vad jobbar han
med?
att skinna skattebetalarna.
Citera
2019-07-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som kändis eller artist som är ute och reser bör alltid ha minst 1 livvakt med sig, det finns gott om psykopater och andra faror oavsett vilket land eller stad du än åker till.

Att du klart och tydligt hellre vill se hur kändisar blir mördade än att de tar det säkra före det osäkra är inte mitt problem, men om du inte tror mig rörande faror så kan du alltid fråga Anna Lind och Olof Palme hur de ser på det...

Ingen går säker i Sverige oavsett om man är känd eller inte, behovet av livvakt gäller alltså även dig själv med det argumentet. Men jag noterar att du anspelar på att aphannarna visste vem Rocky var.
Citera
2019-07-30, 13:15
Medlem
Jofs avatar
Ett bråk mellan en rappande neger och arabisk invandrare. Vad kan vara mer ointressant?
Utvisa båda.

Det konstiga är att ett bråk, ventileras i media och inte bara sonika läggs ned. För det görs med majoriteten av såna här bråk.
Massor av allvarliga brott läggs också ned.

G W: Jag har aldrig sett på maken i ett enkelt misshandelsfall. Det här måste vara världsledande i polishistorien.
550 sidors utredning.

Inget annat är intressant med detta bråk. Gå ut i storstan en kväll så får man se sånt och ingen bryr sig.

Pinsamt att media och rättsväsendet gör så stor affär av detta.
Citera
2019-07-30, 13:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ingen går säker i Sverige oavsett om man är känd eller inte, behovet av livvakt gäller alltså även dig själv med det argumentet. Men jag noterar att du anspelar på att aphannarna visste vem Rocky var.

Fast det är inte vad det handlar om, är man kändis så finns det alltid en större hotbild kring en än om du är en vanlig svensson som ska köpa en frapechino.

Att du noterar saker säger mig bara att du fortfarande inte begriper vad jag syftar på med Anna Lind och Olof Palme, så vi kan nog utgå från att du bär på machete när du går på stan och därmed är ett hot mot alla som lever i Sverige.
Citera
2019-07-30, 13:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av projectappen
Fel! 60 000 ;-

Nej rätt. De fick först 60000(standard) och sen ytterligare 40000.

"De anhöriga fick alla initialt 60*000 kronor vardera i skadestånd, vilket är praxis. Ebba Stefanssondotter Åkerlunds pappa fick efter överklagan ytterligare 40*000 kronor i ersättning för psykiskt lidande. Han är den enda av de anhöriga som överklagat skadeståndsbeloppet" https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/brottsoffer-efter-terrorattacken-pa-drottninggatan-har-fortfarande-skadestand-att-hamta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ett bråk mellan en rappande neger och arabisk invandrare. Vad kan vara mer ointressant?
Utvisa båda.

Det konstiga är att ett bråk, ventileras i media och inte bara sonika läggs ned. För det görs med majoriteten av såna här bråk.
Massor av allvarliga brott läggs också ned.

G W: Jag har aldrig sett på maken i ett enkelt misshandelsfall. Det här måste vara världsledande i polishistorien.
550 sidors utredning.

Inget annat är intressant med detta bråk. Gå ut i storstan en kväll så får man se sånt och ingen bryr sig.

Pinsamt att media och rättsväsendet gör så stor affär av detta.

Om det nu vore så ointressant som du inbillar dig att det är skulle, just, ingen skriva om det, men dina vanföreställningar har dessvärre inget med verkligheten att göra.
Citera
Medlem
Hela världen skrattar åt Sverige och sveriges statsminister som är helt oförmögen att göra något. En flykting från Irak har lika mycket rättigheter som vår högsta figur som leder landet vilket är en tragedi. Trumph sa vilket skit system Sverige har som inte har ett borgen system för de rika för en rik människa ska alltid behandlas bättre än en fattig individ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är inte vad det handlar om, är man kändis så finns det alltid en större hotbild kring en än om du är en vanlig svensson som ska köpa en frapechino.

Att du noterar saker säger mig bara att du fortfarande inte begriper vad jag syftar på med Anna Lind och Olof Palme, så vi kan nog utgå från att du bär på machete när du går på stan och därmed är ett hot mot alla som lever i Sverige.

Det finns större risk i Sverige än i Norge så om större risk är ett argument borde du själv som sagt alltid ha livvakt om du är i Sverige. Du kan räkna upp många helt okända personer också som blivit skadade eller dödade, t.ex. aphannarnas offer.
Citera
2019-07-30, 13:19
Medlem
BO:s nu häktade kompis och stjärnvittne, den 20-årige missbrukande afghanen med mattkniv, kan inte hålla sig på Max:

Citat:
1 h
Johan Ronge - EXPRESSEN
En annan övervakningskamera på Max visar hur 19-åringens kompis ska fylla på vatten i en mugg. Han rör vid en kvinnas hår, som står framför honom, och hon tittar förvånat bakåt innan hon går iväg.
Citera
2019-07-30, 13:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej dom fick 60 000:- Praxis säger att man i princip inte kan gå högre än så när det gäller ersättning för anhöriga.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/brottsoffer-efter-terrorattacken-pa-drottninggatan-har-fortfarande-skadestand-att-hamta (60000 först och efter överklagan 40000 till vilket blir 100 000) jag har inga problem att erkänna när jag har fel men när folk klagar innan de läser på så blir det bara jobbigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in