2019-07-30, 00:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Nu börjar man ju fundera om det är Jafaris kompis som karvat honom i armarna med mattkniven.

Det skulle vara en högst oväntad vändning, om det är så och det kan bevisas.
Citera
2019-07-30, 00:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Asap har sagt att han var rädd för att det sk BO eller kompanjon hade kviv. Detta visar att det var sannolikt och att Asap agerade korrekt.
Förstår inte hur det kan visa något alls. Kunde Asap se in i framtiden menar du?

Vi vet redan att bägge afganerna var kriminellt belastade och att minst en hade en bevisad historik av knivanvändning.

Asap agerade korrekt? Sett från vems synvinkel? Från hans egen? Ja, mycket möjligt. Han fick avreagera sig lite och kan nu sitta lugnt i häktet och reflektera, kanske inte så dumt i hans sits, kan tänka mig han konstant har folk och surr runt om sig.

Maten är säkert lyx jämfört med skräpmaten han vanligtvis trycker i sig i sedvanligt amerikanskt manér. Hans popularitet och försäljning lär öka kraftigt, han visar ett stort tålamod jämfört med många andra och får samtidigt sitta inne, vilket är tufft i hans följares kretsar.

Blir säkerligen bjuden till Trump för att berätta om sina upplevelser osv.

Men från en juridisk synvinkel är jag ganska övertygad om att han använt övervåld, fanns där en kniv på afghanen skulle han dragit fram den då kameran filmade, nu finns det ingen, hade Dawood haft en borde den kommit fram då hans vän blev kastad i marken, men ingen tillstymmelse.
Citera
2019-07-30, 00:36
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Kan vi enas om att han hade en usel "livvakt"?

Att livvakten Williams var värdelös skrev jag om redan för tre veckor sedan i den här tråden. Om han var en livvakt av rang, skulle den här historien aldrig ha inträffat. Han har misslyckats totalt med sitt uppdrag och det är han som bär skulden för att hans arbetsgivare sitter häktad och riskerar fängelse. Därför känns det konstigt/orättvist att just Williams är avförd från caset.

Även om Rocky går fri, kommer han att genast byta ut livvakten. Jag tror att hela hans Security Management hänger löst men det är en annan historia.
Citera
2019-07-30, 00:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Gavs det något tillfälle för detta menar du? Har svårt att tänka mig det.
Citera
2019-07-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Förstår inte hur det kan visa något alls. Kunde Asap se in i framtiden menar du?

Han bedömde riskbilden korrekt.
Citera
2019-07-30, 00:41
Medlem
[quote=langaocb|68155003]
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Nu när Svetsaren blir kallad "talented" av Presidenten l

Möjligt att det får motsatt effekt. Varför skulle en åklagare böja sig för Trumps vilja? För att Trump är så poppis bland svenska akademiker?

Så många här i tråden som hånar den korkade Trump som inte fattar ett skit, han som inte känner till det svenska rättssystemet utan tror att alla länder har borgenssystem, en lång radda facepalms ovanpå det. Några få har lyckats tänka lite längre.

Det är som bekant presidentval i USA om bara drygt ett år. Två enorma superstjärnor vädjar till Trump att han ska försöka hjälpa ASAP Rocky. Trump ringer ett samtal och ”smörar” den talangfulle Löfven, postar några tweets.

Med några enkla medel framstår han som en handlingskraftig ledare som bryr sig om en ensam landsman, svart ovanpå det, som råkat i knipa i främmande land.

Det är mycket möjligt att han känner till en del om svensk rätt - det är minst lika möjligt att han inte vet ett dugg. Det kan faktiskt vara så att han skiter fullkomligt i ett litet putteland som Sverige, i våra rättssystem och i svenska akademiker. Att han i stället prioriterar sin egen image och att öka sin popularitet i hemlandet.

Det fattar dock inte den pinsamma YB Södermalm eller ett gäng skribenter här i tråden. Om jag inte minns fel så raljerade självaste Carl Bildt också?

Men när man inbillar sig att lilla Sverige är en ”humanitär stormakt” och ska leka världssamvete ligger det kanske i farans riktning att man ser allt ur ett vinklat och förvrängt perspektiv. Och att man inte känner igen en synnerligen smart och slug president, även om han skulle råka stå rakt framför en.
Citera
2019-07-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det borde nog gå att avgöra om det är sår skapade av en kniv eller flaska.
Citera
2019-07-30, 00:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Asap har sagt att han var rädd för att det sk BO eller kompanjon hade kviv.

Yea, men det hände i andra länder, och som ASAP-supportrarna i denna tråd redan förklarat för mig, så får man ALDRIG importera vad som hänt i andra länder, när man bedömer rättsfall i Sverige.

Citat:
Detta visar att det var sannolikt och att Asap agerade korrekt.

Nej, det visar att ASAP tog Harlem med sig till Sverige och lät det flyta ut över Svenska gator när hans infödingsmind kom ut.

Lite som Afghanen gjorde med andra ord, som ju i sin tur tog med sig både Afghanistan och Iran till Sverige.
Mångkultur möter Mångkultur, helt enkelt.
Citera
2019-07-30, 00:43
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Gavs det något tillfälle för detta menar du? Har svårt att tänka mig det.
Hur ser tidsrymden ut från att de blir lämnade av ASAP et al och tills ambulansen anländer?

Aftonbladet hade en ”minut-för-minut-artikel”, men den var bakom lås och bom.
Citera
2019-07-30, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
aktivt ska det vara, skrev från telefonen.

Skadeståndet är ett piss i havet mot vad han får om han frikänns, som sagt det ligger en PR firma bakom "#FreeASAP" och man har försökt framställa honom som helt oskyldig just för att försöka få folket att tycka att han är det osv.

Frias han så kommer hans artistvärde att skjuta i höjden, döms han så kan han eventuellt få det att gå plus minus noll, men han riskerar även att få problem med skivbolagen då de tenderar att inte vilja handskas med artister som döms för misshandel osv. (vet att det är hycklande då det är gangsterrappare vi pratar om men det är en sak att rappa, sjunga eller prata om det men en annan sak att faktiskt aktivt bryta mot lagen som artist utöver droger osv)

Förutom att aftonbladet bland annat tog upp just narkotika och stöldbrott i ett väldigt tidigt skede

Tror inte det jag heller, men jag tror han får max 3 månader som i realtid blir 2 månader

De har varit ganska öppna på sistone så länge det inte är "bröööl, mörda alla invandrare" eller något annat lika urbota dumt, men vi får se.

Afghan #2 greps för stöld 19/7. Vid gripandet bar han kniv.
(FB) Afghan #2 vittnet i ASAP-rättegången nu häktad - greps för stöld och bar kniv 190719

Utöver det har Rocky sagt att han misstänkte att afghanerna bar kniv.

Kommentarer på det?
Senast redigerad av borskungen 2019-07-30 kl. 00:47.
Citera
2019-07-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yea, men det hände i andra länder, och som ASAP-supportrarna i denna tråd redan förklarat för mig, så får man ALDRIG importera vad som hänt i andra länder, när man bedömer rättsfall i Sverige.

Nej, det visar att ASAP tog Harlem med sig till Sverige och lät det flyta ut över Svenska gator när hans infödingsmind kom ut.

Lite som Afghanen gjorde med andra ord, som ju i sin tur tog med sig både Afghanistan och Iran till Sverige.
Mångkultur möter Mångkultur, helt enkelt.

Du har fel och jag har inte sett att någon har påstått det du tolkar in.
Citera
2019-07-30, 00:45
Medlem
dialektikers avatar
Det där med att han säkerligen stulit hörlurarna tänkte jag också i ett tidigt skede men sa det inte för folk tycker man är så rasistisk när man kläcker ur sig allt (det finns jämt massa förnekare i trådarna också).
Klart att målsägarbiträdet går i taket för att man säger som det är. Men GW har rätt att det blir solklart att så är fallet om man läser förhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in