Citat:
Ursprungligen postat av
rough-justice
Åklagaren Daniel Suneson är bög. Han bor ihop med en 39-årig sydamerikan med efternamnet Conde Diaz som finns i Lexbase.
Så passande. Hoppas det inte är en pedofildom.
Citat:
Ursprungligen postat av
u99HSHH
Jag tror inte Sverige och svenska medborgare ska förvänta sig någon specialbehandling från amerikanska myndigheter närmaste 5 åren.
Trump lär ju ha stärkt sitt förtroende mot svarta väljare i alla fall. Han kommer ju kunna använda Sverige som ett varnande exempel på konsekvenser av okontrollerad invandring från dysfunktionella länder/kulturer samt ett svagt rättsväsende. Finns ju också bra argument att också vilja stärka nödvärnsrätten. Oavsett vad lagboken säger just nu så är nog folkviljan på Rockys sida i ett sådant här fall. Det så dags att godkänna mer våld först när den drogpåverkade afghanen dragit fram kniven - då är det redan kört. Folkviljan ska avspeglas i de lagar som landet har.
Citat:
Ursprungligen postat av
flekstor
20-åringen leds in i salen med gröna häkteskläder, iförd handfängsel.
En illustration:
https://twitter.com/StegetEfter/status/1156125702032371712
Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
ASAP:s advokat borde be livvakten och afghanen stå mitt emot varandra.
Då fattar vilken normalt intelligent person att afghanen måste varit starkt påverkad av droger som inte backade därifrån eller ens började mucka med dom. Afghanen är som en mus vid sidan om livvakten.
Sen ska självklart både afghanen och hans kompis historik få tas upp. Båda har burit kniv minst en gång. Och även om ASAP med följe inte vet detta så kan man misstänka att de antingen är påverkade (vilket bara det i sig är en farlig situation då de är oberäkneliga), och/eller har vapen som stärker deras självförtroende mot den stora livvakten.
Här går inte bortse från att det faktiskt rådde ett "Putativt nödvärn" hos ASAP och följet, och att situationen även övergick till nödvärnsexcess.
Men ASAP med följe är redan dömda på förhand i svensk domstol. Precis som Assagne hela tiden varit.
Så vi vet hur detta kommer sluta.
+1. Så ser jag det också. Det stärker Rocky et al bild att de befarade att pundarafghanerna var beväpnade. Fysiskt betydligt mindre och numerärt underläge och trots det fortsätter de ge sig på dem. Får livvakten ett eller ett par knivhugg så är han försatt ur spel. Då är det plötsligt tre mot två där pundarafghanerna har överläge att dels vara drogpåverkade och dels vara beväpnade OCH att livvakten inte kommer kunna förflytta sig. Vad ska Rockys gäng göra då? Lämna honom på gatan och själva springa? I det läget de befann sig så var nog rätt bedömning att göra precis som de gjorde.
Jag ska vara tydligt med att säga att jag har samma åsikt om pundarafghanen istället skulle varit en pundarsvensk som betedde sig lika pundaraktigt. De krossade inte en flaska i huvudet på honom. Det var inga skärsår med krossad flaskhals. De sparkade/hoppade inte på huvudet på honom osv.
Att pundarafghanen slipper åtal trots att han orsakat blodvite på vakten är obegripligt. Att polisen inte drogtestade pundarafghanen är lika obegripligt.