2019-08-02, 13:09
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Jämförelsen med svenska ungdomar är helt irrelevant.
MÄ och hans ’kompis’ kan väl (förhoppningsvis) knappast anses representera hela gruppen ensamkommande, men visar ändå tydligt vad fyra år i Sverige resulterar i

Ja frågan det. Han har kostat Svenskarna minst 2 miljoner bara för uppehållet så långt.
Hur mycket den jvlen kommer att kosta Sverige pga den negativa uppmärksamheten internationellt går fn inte ens att räkna på.

Men ytterst ansvarig är mytomanen Löfven som medvete ljugit om invandringens förträfflighet.

Må ASAP frias omedelbart
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Är det någon som vet adressen på denne Mustafa Jafari eller BO, hittar inget på FUPen. Nånstans har jag läst att han bor hos ng kvinna.

Fågelviksvägen 5 Norsborg
c/o Sida Vid Sida
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag börjar faktiskt bli grymt imponerad av hur mycket av våra skattefinansierade resurser och samlade kompetens som denna orientaliska herre lyckas ta i anspråk.

• Tolkar
  • Poliser
  • Gode män
  • En hel konferens med människor (nåja) som diskuterar hans mående.
  • Socialtanter
  • Ambulanspersonal
  • Läkare
  • Psykologer
  • Batikhäxor
  • Åklagare
  • Jurister
  • Väktare
  • Lärare

Vilka har jag glömt?

Han slipper åtal, han slipper drogtestas, han får åka 'hem' för han känner sig hotad här, han får terapi, rätten upplyser honom om att han behöver inte svara på vissa frågor, hans ärende får enorma utredningsresurser, han får förtur hos NFC, hans rättegång prioriteras, han behöver inte lära sig svenska, han får jobba svart, han behöver inte gå hela tiden i skolan, man har överseende med hans knarkande, han slipper frihetsberövas dom få gånger han lyckas åka dit för något.

Nä det är han som är offer, dom människor som dagligen utsätts för hans djävulskap ägnar man inte en tanke och nu vill fanskapet ha ett rekordskadestånd som motsvarar 10 årslöner för en vanlig iranier i Iran.

Och allt detta finansieras av oss andra via skattsedeln och vi bara fortsätter att betala och betala. Tänk om alla runtomkring istället skulle lagt sin tid på verkligt behövande.

/Provokatör

Ja du man blir vansinnig. Inte undra på att Jovicic lite surt undrade om 19-åringen var fridlyst eftersom han inte behövde svara på vissa frågor.

Det här min käre Provokatör är nämligen vår nya adel och skall till varje pris skyddas och hållas om ryggen. Helst ska man tycka synd om dom också. Tvi fan!

Man får ta mig fan hjärtsnörp och näst intill blodstörtning när man ser och hör hur det går till.

Lika inför lagen?
Citera
Medlem
Med tanke på ASAP's klädsel så kan man ju undra vart han äter sin lunch?
Citera
Medlem
Nu är jag lite djävulens advokat, men hur gick lurarna sönder? Var det inte livvakten som sabba dom från första inledande mötet? Klart som katten att, särskilt när man är full, påverkad & ung att man blir förbannad.

Kanske borde hela skådespelet ses mer som en fyllefajt som aldrig borde kommit upp i rätten från första början. Så afghanen borde inte få så mycket skit i just det här ärendet.
Citera
2019-08-02, 13:10
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Nu drömmer 19-åringen mardrömmar också....jaha men inte det han ska ha "upplevt" i Afghanistan och Iran då eller? Säkert drogerna som ger honom mardrömmar isf...jävla amöba.
Citera
2019-08-02, 13:11
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsemor777
Nu är jag lite djävulens advokat, men hur gick lurarna sönder? Var det inte livvakten som sabba dom från första inledande mötet? Klart som katten att, särskilt när man är full, påverkad & ung att man blir förbannad.

Kanske borde hela skådespelet ses mer som en fyllefajt som aldrig borde kommit upp i rätten från första början. Så afghanen borde inte få så mycket skit i just det här ärendet.

Hazaren hade kunnat välja att hålla käft och inte medverka i åtalet. Nu golar han och får välförtjänt skit och hot.
Citera
2019-08-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
behövs inte räknas. Det är offentliga uppgifter. Hoppar en SD nämndeman av ersätts han av en annan från samma parti.

SD har, precis som alla andra andra antal nämndemän efter hur stora man är i KF.kOlla ex. Sölvesborg
S har 21/49 mandat och 4 nämndemän, M har 9/49 mandat och 2 nämndemän, SD har 11/49 mandat och 2 nämndemän. INGA andr partier har nämndemän trots totalt 8 mandat i KF tillsammans.

Då låter det som du inte förstod vad jag skrev. Om t.ex. antalet nomineringar endast utgör utgör 1% av alla befintliga kommer det bli en ytterst marginell utjämning efter ett år.

Det skulle gå lite snabbare om endast partier som är underviktade får nominera men även då skulle det ta lång tid innan det blir en utjämning.
Citera
2019-08-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Nu drömmer 19-åringen mardrömmar också....jaha men inte det han ska ha "upplevt" i Afghanistan och Iran då eller? Säkert drogerna som ger honom mardrömmar isf...jävla amöba.

Vad tror vi, kommer han börja förstå hur hans offer som han tidigare har knivskurit känner sig nu och bli en bättre människa efter detta?
Citera
2019-08-02, 13:14
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det måste vara nåt allvarligt fel i huvudet på det där speciella sändebudet när han tror att åklagaren kan släppa ut en häktad under pågående rättegång.
Har svårt att tro att det funkar så ens i USA så frågan är varför han skickar ett så korkat krav, på direkt order av Trump?

Jag tolkar det som en del i det politiska spelet. Dels sätter USA ännu mer press på Sverige att avsluta den här affären snabbt. Det är nåt som åtminstone undermedvetet kan påverka nämndemän och domare.

Dels är det ren propaganda. Trump plockar fler poäng hos en tidigare svag väljargrupp, unga svarta.

I båda fallet är det fullt rationellt, med god chans till framgång.
Citera
2019-08-02, 13:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Åklagaren Daniel Suneson är bög. Han bor ihop med en 39-årig sydamerikan med efternamnet Conde Diaz som finns i Lexbase.

Så passande. Hoppas det inte är en pedofildom.

Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Här är dokumentationen kring USAs (O'Briens) krav till Åklagarmyndigheten
https://images.scribblelive.com/2019/8/2/8afe5371-0296-4d83-a7a7-a157cec78ad0_800.png
https://images.scribblelive.com/2019/8/2/2f2d257f-258e-4f02-8870-8a22f1e9e811_800.png

Jag tror inte Sverige och svenska medborgare ska förvänta sig någon specialbehandling från amerikanska myndigheter närmaste 5 åren.

Trump lär ju ha stärkt sitt förtroende mot svarta väljare i alla fall. Han kommer ju kunna använda Sverige som ett varnande exempel på konsekvenser av okontrollerad invandring från dysfunktionella länder/kulturer samt ett svagt rättsväsende. Finns ju också bra argument att också vilja stärka nödvärnsrätten. Oavsett vad lagboken säger just nu så är nog folkviljan på Rockys sida i ett sådant här fall. Det så dags att godkänna mer våld först när den drogpåverkade afghanen dragit fram kniven - då är det redan kört. Folkviljan ska avspeglas i de lagar som landet har.

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
20-åringen leds in i salen med gröna häkteskläder, iförd handfängsel.

En illustration:
https://twitter.com/StegetEfter/status/1156125702032371712

Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
ASAP:s advokat borde be livvakten och afghanen stå mitt emot varandra.

Då fattar vilken normalt intelligent person att afghanen måste varit starkt påverkad av droger som inte backade därifrån eller ens började mucka med dom. Afghanen är som en mus vid sidan om livvakten.

Sen ska självklart både afghanen och hans kompis historik få tas upp. Båda har burit kniv minst en gång. Och även om ASAP med följe inte vet detta så kan man misstänka att de antingen är påverkade (vilket bara det i sig är en farlig situation då de är oberäkneliga), och/eller har vapen som stärker deras självförtroende mot den stora livvakten.

Här går inte bortse från att det faktiskt rådde ett "Putativt nödvärn" hos ASAP och följet, och att situationen även övergick till nödvärnsexcess.

Men ASAP med följe är redan dömda på förhand i svensk domstol. Precis som Assagne hela tiden varit.

Så vi vet hur detta kommer sluta.

+1. Så ser jag det också. Det stärker Rocky et al bild att de befarade att pundarafghanerna var beväpnade. Fysiskt betydligt mindre och numerärt underläge och trots det fortsätter de ge sig på dem. Får livvakten ett eller ett par knivhugg så är han försatt ur spel. Då är det plötsligt tre mot två där pundarafghanerna har överläge att dels vara drogpåverkade och dels vara beväpnade OCH att livvakten inte kommer kunna förflytta sig. Vad ska Rockys gäng göra då? Lämna honom på gatan och själva springa? I det läget de befann sig så var nog rätt bedömning att göra precis som de gjorde.

Jag ska vara tydligt med att säga att jag har samma åsikt om pundarafghanen istället skulle varit en pundarsvensk som betedde sig lika pundaraktigt. De krossade inte en flaska i huvudet på honom. Det var inga skärsår med krossad flaskhals. De sparkade/hoppade inte på huvudet på honom osv.

Att pundarafghanen slipper åtal trots att han orsakat blodvite på vakten är obegripligt. Att polisen inte drogtestade pundarafghanen är lika obegripligt.
Citera
2019-08-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det måste vara nåt allvarligt fel i huvudet på det där speciella sändebudet när han tror att åklagaren kan släppa ut en häktad under pågående rättegång.
Har svårt att tro att det funkar så ens i USA så frågan är varför han ens skickar ett så korkat krav, på direkt order av Trump?

1. Det är en helt normal framställning under omständigheterna.
1.1. Åklagaren eller annan åklagare eller domstol kan lösa de där frågorna omgående.
1.2. Att överflytta de intagna från häktet till ett bevakat hotell har gjorts många gånger förut. Det är inte alls orimliga krav.

2. Ärendet ser mer och mer ut som någon form av gisslantagande där en drös politiska aktivister gett sig på enskilda amerikaner genom ett defekt Svenskt rättsväsende istället för att gruffa med den amerikanska staten; troligen är det amerikansk inrikespolitik också. Flera (D) skribenter ser ut att ha haft skrivningar på gång där de framställer det hela som att Trump-administrationen struntar i färgade amerikaner vars mänskliga rättigheter kränks i utlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in