Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
”Aktigt”?
Är han oskyldig så får han väl skadestånd och panegyriska texter skrivna på allt från Twitter till ledarsidor, är han skyldig och döms så förstärks hans image som hardcore badboy och hiphop-martyr.
Winwin för A$AP som artist.
aktivt ska det vara, skrev från telefonen.
Skadeståndet är ett piss i havet mot vad han får om han frikänns, som sagt det ligger en PR firma bakom "#FreeASAP" och man har försökt framställa honom som helt oskyldig just för att försöka få folket att tycka att han är det osv.
Frias han så kommer hans artistvärde att skjuta i höjden, döms han så kan han eventuellt få det att gå plus minus noll, men han riskerar även att få problem med skivbolagen då de tenderar att inte vilja handskas med artister som döms för misshandel osv. (vet att det är hycklande då det är gangsterrappare vi pratar om men det är en sak att rappa, sjunga eller prata om det men en annan sak att faktiskt aktivt bryta mot lagen som artist utöver droger osv)
Citat:
Ursprungligen postat av
DaChief
Näe. Det har inte varit något fokus eller belysning över apans tidigare brottslighet eller hans provocerande för att framkalla en farlig situation för han själv.
Allt har handlat om vad som hände efter asap kastat apan som en vante.
Bara för sakens skull kan jag upplysa er.
https://m.youtube.com/watch?v=GEHtWttqK_I
Förutom att aftonbladet bland annat tog upp just narkotika och stöldbrott i ett väldigt tidigt skede
Citat:
Ursprungligen postat av
CarolSeaver
Det finns inte på kartan att han frias.
Tror inte det jag heller, men jag tror han får max 3 månader som i realtid blir 2 månader
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Stenhårt regisserat då med en kommentator och alla övriga kommentarer läses innan de släpps in. Lär bli 100 % positiva kommentarer för hazaren då och inte som här 90% positiva till ASAP.
De har varit ganska öppna på sistone så länge det inte är "bröööl, mörda alla invandrare" eller något annat lika urbota dumt, men vi får se.