2019-07-29, 22:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Donald brydde sig inte ett skit om det här fallet. Det var inte förrän Kim Kardashian ringde Donalds svärson som han brydde sig. Anledningen till att Kim Kardashian ringde Donalds svärson berodde på ngt så simpelt som att Kims syster Kendall Jenner haft ett förhållande med svart Rocky.
Detta fick då Donald reda på och vips så kom plötsligt fallet i en annan dager hos Donald.

Så sammanfattningsvis kan man säga att rimmaren Rockys knullande av kendall var det som fattade den gamle bocken Donalds intresse.

Kendalls far är förresten en han som plötsligt blev kvinna. Hbtq
Det gillar väl Sdaré ?
Har du för ett ögonblick funderat på om det kan vara så att Trump inte hade klart för sig vad som hänt innan han fick informationen? Han lär ju ha en del annat att stå i.
Citera
2019-07-29, 22:23
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Undrar vad för ”ess i rockärmen” advokaterna har.

Känns som att detta kan bli en väldigt intressant rättegång.

Ja, det var ett intressant uttalande. Om advokaten med detta menar ny bevisning så är det ju ganska risky att komma med detta dagen före rättegång. Åklagaren kan ju då ganska enkelt begära och få ett par dagar till för att granska eventuella nya bevis, och rättegången skjuts upp. Det tror jag är det sista de misstänkta gärningsmännen vill!

Därför skulle jag gissa att det bara var ett generellt PR-uttalande för att verka cool och få lite nya klienter framöver, eller bara ogenomtänkt. Men, vi får väl se. Då misshandeln är dokumenterad och även erkänd av MGM så borde det i så fall vara något som kan styrka att de fyra - fem personerna haft anledning att känna sig hotade av MÄ.
Citera
2019-07-29, 22:27
Medlem
Sverige har väl inga stjärnadvokater som USA har.
Citera
2019-07-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, det var ett intressant uttalande. Om advokaten med detta menar ny bevisning så är det ju ganska risky att komma med detta dagen före rättegång. Åklagaren kan ju då ganska enkelt begära och få ett par dagar till för att granska eventuella nya bevis, och rättegången skjuts upp. Det tror jag är det sista de misstänkta gärningsmännen vill!

Därför skulle jag gissa att det bara var ett generellt PR-uttalande för att verka cool och få lite nya klienter framöver, eller bara ogenomtänkt. Men, vi får väl se. Då misshandeln är dokumenterad och även erkänd av MGM så borde det i så fall vara något som kan styrka att de fyra - fem personerna haft anledning att känna sig hotade av MÄ.

Haha, lite dålig tajming att skriva detta nu!
Citera
2019-07-29, 22:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III

Vad jag läst så har han fått fram nya bevis för att de misstänkta inte slogs med flaskor.
Citera
2019-07-29, 22:35
Medlem
DaChiefs avatar
Oj nu börjar hisorien kittla under fötterna som en landmina för pkidioterna.

Apghanen börjar träda fram inför mainstream media som den apa han är. Förföljelse, provokation, försök till misshandel.
Då har jag inte ens nämnt apans tidigare brottslighet.

Ingen i mainstreammedia vågar prata om det uppenbara, utom GW. Så det krävs en medborgare från usa som Trump tar under sina vingar för att belysa apghaners kriminella beteende i Sverige? Och ifrågasätta det, offentligt.

You know what happened last night in Sweden?
Två kvinnor blev överfallsvåldtagna i Stockholm.
Senast redigerad av DaChief 2019-07-29 kl. 22:38.
Citera
2019-07-29, 22:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Har man inte i USA krav på att talan skall väckas i rätt domstol, dvs där gärningen begåtts? Isf borde de avvisa det bara av den anledningen.

Sen kommer det ju vara res judicata (eller listispendis) eftersom saken redan behandlas i domstol.

OJ Simpsons rättegång var en stor händelse på 90-talet. Han åtalades för att ha mördat sin fru, men friades. Efter det stämdes han i civil rättegång, där hennes familj begärde skadestånd för att ha mördat henne. Familjen vann, och fick tilldömt sig ca 30 miljoner dollar.

Sen kanske det är omöjligt att stämma nån civilt i USA för nåt han hittat på utomlands? Jag vet inte. Men snart blir nog detta en viktig fråga som vi säkert får läsa mer om.
Citera
2019-07-29, 22:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Oj nu börjar hisorien kittla under fötterna som en landmina för pkidioterna.

Apghanen börjar träda fram inför mainstream media som den apa han är. Förföljelse, provokation, försök till misshandel.
Då har jag inte ens nämnt apans tidigare brottslighet.

Ingen i mainstreammedia vågar prata om det uppenbara, utom GW. Så det krävs en medborgare från usa som Trump tar under sina vingar för att belysa apghaners kriminella beteende i Sverige? Och ifrågasätta det, offentligt.

You know what happened last night in Sweden?
Två kvinnor blev överfallsvåldtagna i Stockholm.

1. Skriv inte när du är såhär full.

2. Nyhetsmedierna skrev ganska tidigt om att afghanen hade flera tidigare domar innan, bland annat stöld och narkotika brott.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ryktas att det finns en 3:e mobilfilm av fajten på Apelbergsgatan.
Denna film ska aldrig ha lämnats in då ägaren inte ville få sin mobil beslagtagen, för polisen är kända att behålla mobiler i månader och oftast raderar div innehåll, som kan sabba rejält för t.ex egna företagare som har allt arbetsmaterial i sina mobiler.

I stället har hen avvaktat utvecklingen och vartefter ärendet har växt extremt politiskt, har så även värdet på filmen växt, till skillnad från TMZ videon som var en medioker skvallerfilm typ 500USD i betalning. Stämmer detta rykte bör denna mobilfilm idag vara värd 6 till 7 siffror i USD. I så fall har hen kontaktat AsapS advokater och då visas den först i rätten. Hade advokaterna fått en film tidigare-hade dom tvingats lägga in den i Fup:en och då hade värdet på filmen rasat eftersom att det är en offentlig handling.

Har för mig att detta har diskuterats flitigt på Flashback tidigare ang mobilfilmer som beslagtas av polisen där den drabbade åberopat nyhetsvärde på filmat material som då sabbats av utredarna m.m

Observera nu- detta är ett rykte, finns filmen bör ett stort nyhetsbolag i USA släppa detta i samband med rättegångsdag nr 2 eller 3, de är nog de enda som kan slanta upp stora belopp.

Jag tänker precis likadant med min mobil och polisen. Om jag är vittne till nåt så kommer jag passa mig noggrannt innan jag säger till polisen att jag fotat eller filmat nåt.

Stämmer det att det finns en ovisad och bra film så är det nog värd väldigt många dollar för tex Fox News i USA.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
”Det är bara att läsa förundersökningen, och det har tydligen inte advokaten hunnit med.”

Problemet är ju bara, att det GW påstår inte finns i förundersökningsprotokollet...

"Han säger att han inte vet och att han fått dem i gåva, men kan inte säga vem han fått dem av och så vidare."
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-29 kl. 22:44.
Citera
2019-07-29, 22:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Är det någon som vet hur dom stora medierna, typ SVT, TV4, Sverigesradio, Aftonbladet och Expressen, kommer att rapportera/sända från rättegången imorgon?

Aftonbladet ska rapportera live, så det lär bli i chatt form eller chatt plus video
Citera
2019-07-29, 22:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Inget ont som inte har något gott med sig.
Vad tror ni, hur bra PR är det här för karriären?
ASAP Rocky har verkligen satts på världskartan nu.
Jag hade inte en susning om vem han var innan den här cirkusen drog igång.

Den här reklamen för en artist går inte att köpas för pengar, förvisso kanske för ett fängelsestraff men ändå.
Jag undrar, säljer han mer skivor redan nu?
Kommer han bli stormrik efter detta?

Då han har anlitat en PR firma för att aktigt skapa ett tryck om att han är oskyldig, så skulle han tjäna sjukt mycket om han frias, döms hand dock så är det inte lika positivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in